וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לדרך חדשה? פיוס בין צה"ל למתנחלי יצהר

יהושע בריינר

11.8.2013 / 20:33

מפקד אוגדת יהודה ושומרון נועד עם מזכירות ההתנחלות, ששמה עלה פעמים רבות בחודשים האחרונים בענייני אלימות נגד חיילים ואנשי כוחות הביטחון. הצדדים סיכמו את הפגישה כטובה

חודש הרחמים וה"סולחות" בשומרון: פגישה יוצאת דופן נערכה בשבוע שעבר בהתנחלות יצהר שבשומרון בין מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיר ידעי, לבין מזכירות ההתנחלות, בניסיון לגשר על היחסים הרעועים בין צה"ל לבין התושבים. לוואלה! חדשות נודע כי הפגישה החריגה נערכה ביוזמת תא"ל ידעי, לאור ההידרדרות ביחסים שנבעה ממספר אירועים בחודשים האחרונים, בהם הותקפו חיילים ואנשי כוחות הביטחון על ידי רעולי פנים וצעירים באזור, על רקע בניית מתקן מים פלסטיני וכן בשל פינוי מאחז במקום.

עימותים בכניסה ליצהר, אפריל 2013. דרור עינב
הסוף לאלימות מתנחלי יצהר? עימותים בכניסה ליצהר/דרור עינב

מנגד, עלו טענות קשות מצד המתנחלים נגד צה"ל וחייליו, שלטענתם אינם מבצעים את תפקידם להגן על התושבים. על אף שבשבועות האחרונים החלו תושבים למנוע את כניסת כוחות הביטחון ליישוב, תא"ל ידעי הגיע בעצמו ללא ליווי כוחות אבטחה בניסיון להרגיע את הרוחות באיזור.

לאורך הפגישה, שנמשכה כשעתיים, הבהיר מפקד האוגדה החדש למזכירות יצהר כי בראש סדר העדיפויות של צה"ל נמצאת ההגנה על התושבים. עם זאת, הוא הדגיש: "לא אסבול אלימות של יהודים נגד חיילים וכוחות הביטחון". האמירה החד-משמעית באה על רקע אירועים שבהם הותקפו חיילים ושוטרי מג"ב באזור המאחז הסמוך, "כיפה סרוגה", וכן באזור הכפר עסירא א-קבלייה, שם נבנה במימון אמריקני מתקן מים עבור האוכלוסיה הפלסטינית, למורת רוחם של המתנחלים. מאז תחילת העבודות במקום הותקפו לא אחת כוחות אבטחה שנשלחו אליו, וכן היו ניסיונות להצית מבנים במקום על ידי רעולי פנים שהגיעו מכיוון יצהר. ידעי אמר למתנחלים כי בצה"ל לא יעצמו עין במקרה של ניסיונות אלימות של המתנחלים כלפי האוכלוסייה הפלסטינית.

ארה"ב ביקשה סיוע מצה"ל נגד אלימות מתנחלים

למתנחלי יצהר, כאמור, היו טענות נגד התנהלות הצבא והמשטרה כלפי התושבים, ובין השאר העלו שם את עניין המארב המשטרתי במאחז, שבמהלכו נעצרו שמונה צעירים. כמו כן טענו התושבים, כי הקבוצה שתוקפת את החיילים היא מיעוט שולי שאינו מייצג את דעת הרוב. בצה"ל ובפיקוד מרכז מייחסים לפגישה שנערכה חשיבות רבה ומקווים כי היא תעצור את הידרדרות היחסים בין הצדדים ותרגיע את התחושות על ידי הידברות.

ביצהר אמרו לאחר הפגישה כי האווירה הייתה טובה, ודברים דומים נשמעו מצד גורמים בצה"ל, שם מקווים להתעסק בפעילות סיכול אירועים חבלניים ולא באלימות מתנחלים. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי בעקבות בקשה של השגריר האמריקני בישראל, דן שפירו, עיבה צה"ל את כוחותיו באזור יצהר על מנת למנוע פגיעה של המתנחלים במתקן המים הפלסטיני. ביצהר מחו על כך ואמרו כי לאור העובדה שמהכפר הפלסטיני בו נבנה המתקן יצאו מחבלים לפגוע בתושבי היישוב, "מצער ומכעיס לגלות כי בכירי צה"ל מבצעים ללא עוררין פקודות המסכנות אזרחים ישראלים המונחתות עליהם מדרג דיפלומטי של מדינה זרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully