וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשם ההדדיות": קריאה לשחרר "מחבלים" יהודים

בתגובה להחלטה לשחרר אסירים פלסטינים, קוראות משפחותיהם של אסירים יהודים שהורשעו בעבירות על רקע לאומני לשחרר גם אותם. "פעלו על רקע תגובתי, לא יחזרו לזה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

לאור החלטת הממשלה לשחרר כמאה אסירים ביטחוניים במסגרת התנעת המשא ומתן המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית, החלו היום (שלישי) משפחותיהם של אסירים יהודים שעברו עבירות על רקע לאומני בקמפיין הקורא לשחרורם. במסיבת עיתונאים ברמת גן שערכו בני המשפחות בשיתוף עם עמותת "חננו", הועלתה דרישה, בשם "ההדדיות" לדברם, לשחרר במקביל לאסירים הפלסטינים גם אסירים ישראלים-יהודים.

הממשלה דנה בשחרור אסירים - המשפחות השכולות הפגינו. עומר מירון
הפגנה בירושלים נגד שחרור האסירים הפלסטינים/עומר מירון

יהודה זליגר, אביו של שלמה שהורשע בניסיון לבצע פיגוע באמצעות עגלת תופת ליד ביה"ס לבנות בשכונת א-תור במזרח ירושלים באפריל 2002, אמר כי "התסכול שלנו בימים האלה הוא כפל כפליים, כיוון שהילדים שלנו, הבעלים שלנו, אחים שלנו, הם חבר'ה ציוניים, הם חבר'ה שעשו את מה שעשו לא מתוך תאוות טרור, אלא מתוך תחושה של חיבור לעם ישראל". זליגר הוסיף "רובם ככולם התחרטו על זה ומבינים שלא זו הדרך. עכשיו אנחנו נראה את המחבלים האלה צוחקים לנו בפנים, משתחררים והחבר'ה שלנו שבאמת הביעו חרטה וקשורים לעם ישראל ולציונות עדיין נמקים בכלא".

אלינור בוטביקה, רעייתו של שחר, שוטר מג"ב אשר הורשע בחטיפה והריגה של פלסטיני בשנת 2002, הוסיפה: "בעלי הלך להגן על אזרחי מדינת ישראל. הוא הלך לשמור על תושבים, הוא נקלע לסיטואציה שהוא ראה את אחיו לנשק נהרגים. אני מבקשת שיהיה הדדיות, לשחרר אותו. לא זורקים חייל שטעה".
בוטביקה פנתה ישירות לראש הממשלה נתניהו ואמרה "שחרר אותו, בבקשה ממך, בעלי לא יחזור למצב הזה". אחותו של שחר, נועם, אמרה: "לכולנו ברור שהמחבלים שהשתחררו בעבר וישתחררו בעתיד, ככל הנראה יחזרו למה שהם עשו. ואילו האסירים היהודים לא יחזרו ויביעו חרטה. אני חושב שממשלת ישראל צריכה להסתכל לעצמה בלבן של העיניים, להיות מספיק אמיצה, כנה ולשחרר גם אותם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נתניהו: "צריך לקבל החלטות קשות לטובת המדינה". עומר מירון
בני המשפחות פנו לנתניהו בבקשה לשחרר את יקיריהם/עומר מירון

צבי פופר, אחיו של עמי, אשר הורשע ברצח שבעה פלסטינים בשנת 1990, אמר: "חייבת לבוא איזושהי התעוררות. לא יכול להיות ששנים אתה משחרר כל כך הרבה אסירים מחבלים ואתה לא מתייחס לאסירים היהודים שהם מיעוט, זה לא אלפים. כל האסירים שאתה משחרר מצדם הם 66% חוזרים לפעול בתור מחבלים, שלנו לא יחזרו, אפס". פופר טען כי "האנשים שלנו התחרטו על מה שעשו. כל מי שעשה, אני בטוח שלא עשה את זה מאיזושהי דעה פוליטית".

פופר סיפר עוד: "אח שלי תקפו אותו בגיל 13, הוא לא הודיע לנו, הוא בלע את זה בבטן, ובגיל 20 החליט לעשות מה שעשה. אני בטוח שהוא מתחרט על זה, הוא גם התחרט בפני הנשיא.. אנחנו לא עבריינים, למה שלא יהיה בחוץ? הם יותר טובים מאיתנו?".

יו"ר עמותת "חננו", שמואל מידד (זנגי), אשר מלווה את משפחות האסירים, אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו באים בדרישה צודקת ופשוטה, אין צודקת ממנה לדעתנו. כל כך הרבה שחרורים של מחבלים, רוצחים שפגעו במשפחות רבות כל כך, ואפילו קומץ של אנשים שפעלו על רקע תגובתי, לא מקבלים אפילו את השליש שמגיע להם על התנהגות טובה מכל מיני מכבסות של מילים. אנו דורשים את השחרור של קבוצה קטנה של אסירים ישראלים שפעלו על רקע תגובה לטרור ואנו דורשים שזה ייעשה עוד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully