וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפיכה במצרים: עדכונים שוטפים, רגע אחרי רגע

הנשיא המודח מוחמד מורסי הועבר למתקן צבאי עם בני משפחתו ועל בכירי האחים המוסלמים נאסר לצאת ממצרים. השופט עדלי מנסור מונה הבוקר לנשיא הזמני. לייב-בלוג מתעדכן

צילום: הטלוויזיה הממלכתית במצרים, עריכה: גדי וינסטוק

12:55 - התובע הכללי של מצרים הוציא צו מעצר נגד מנהיג תנועת האחים המוסלמים, "המדריך הכללי, מוחמד בדיע, ונגד סגנו, חיירת שאטר. השניים מואשמים בהסתה לאלימות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש תנועת האחים המוסלמים מוחמד בדיע. AP
מנהיג האחים המוסלמים, אחמד בדיע/AP

12:30 - מטס חגיגי של חיל האוויר חלף בשמי קהיר לרגל השבעת הנשיא.

11:58 - ח"כ שאול מופז (קדימה), אמר במשדר וואלה!: "האחים המוסלמים קיבלו מכה והם מבודדים. היחלשות האחים המוסלמים משפיעה על חמאס ועל ארגונים נוספים. ישראל צריכה להיות ערנית לגבי הנעשה בגבולותיה. אנחנו לא צריכים להתערב, אלא ללמוד ולעקוב מקרוב אחרי הנעשה (...) ישראל צריכה להיות מאופקת בהצהרותיה ולא מתערבת".

11:55 - בנאום המינוי שלו, הודה מנסור לעם המצרי, "שתיקן את דרך המהפכה שהחלה בינואר 2011", עם הדחת הנשיא מובארק.

11:30 - השופט עדלי מנסור חתם על כתב המינוי בבית המשפט בקהיר, ומונה רשמית לתפקיד הנשיא הזמני של מצרים: "אני מקבל עלי את החוקה. אני נשבע באללה לפעול על פי החוק ולפעול על פי הצדק".

מטס של חיל האוויר המצרי לכבוד השבעת הנשיא הזמני עדלי מנסור. קהיר, 4 ביולי 2013. רויטרס
יום חג. מטס של חיל האוויר המצרי חולף בקהיר, בצהריים/רויטרס

11:05 - בקהיר החלו ההכנות להשבעת הנשיא הזמני, השופט עדלי מנסור. הוא ימונה לתפקיד בטקס בבית המשפט ולאחר מכן יישא נאום לאומה.

10:59 - העיתון אל-אהראם מדווח שבכירי תנועת האחים המוסלמים שנעצרו הועברו לכלא טורה בפאתי קהיר. זה הכלא שבו נכלאו בעבר הנשיא המודח חוסני מובארק ובניו.

10:16 - עמאר זכריה, תושב קהיר, אמר במשדר וואלה!: "המפגינים אינם נגד המשטרה. הצבא הוא התקווה של כל המצרים, שמקווים שהוא יתערב כמתווך הוגן עם כוח והשפעה בין שני הצדדים". לדבריו, "חלק גדול מהעם לא רוצה את האחים המוסלמים. הם לא יזכו בבחירות הבאות. נגמר הסיפור שלהם, ומה שהם עשו היה התאבדות פוליטית".

10:12 - סרטון שהופץ ברשת מתעד הפגנה גדולה בסיני, בה האשימו אנשי הג'יהאד האיסלאמי את צבא מצרים בבגידה. הם קראו לכל הפלגים האיסלאמיסטים שלא להשתתף בבחירות החדשות.

09:35 - ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר במשדר וואלה!: "מצרים נכנסה לתהליך של עיצוב המשילות והשאלה היא לאיזה מודל הם יבחרו ללכת. זה תהליך שיימשך שנים רבות, כאשר בעיות העומק של מצרים דורשות יותר מדור וחצי כדי ליישב אותן. לגט הכריתות שניתן לאחים המוסלמים יש השלכות מרחיקות לכת".

09:30 - העיתון אל-אהראם מדווח על הוצאת צווי מעצר ל-300 חברים בתנועת האחים המוסלמים.

הצבא המצרי הכריז על כוננות עליונה ברחבי המדינה, 3 ביולי 2013. רויטרס
חיילי צבא מצרים פרוסים ברחובות קהיר/רויטרס

09:25 - מפלגת הצדק והפיתוח של טורקיה, בראשה עומד ראש הממשל רג'פ טייפ ארדואן, הודיעה כי ההפיכה במצרים היא אות לנחשלות. דובר המפלגה, חוסיין צ'ליק, טען כי כמה ממדינות המערב תמכו בהפיכה.

09:00 - שר החוץ של גרמניה, גידו וסטרוולה, אמר שמצרים זקוקה כעת לדו-שיח עם כל הסיעות הפוליטיות. "זו הדרך היחידה לקדם את הדמוקרטיה", אמר.

7:35 - העיתון המצרי אל-אהראם דיווח כי מורסי סירב לצאת לגלות בתימן, בקטאר, בטורקיה או בכל יעד אחר שיחפוץ בו, ואף סירב להגיש את התפטרותו. על פי הדיווח, זו הסיבה שצבא מצרים החליט להדיחו.

6:27 - אש נפתחה לעבר אסיפה של תומכי הנשיא המודח, מוחמד מורסי, סמוך למסגד בקהיר. לדברי עדים, לפי שעה לא ידוע אם היו נפגעים במקום.

5:11 - הנשיא המודח מורסי הועבר למעצר במשרד ההגנה המצרי בקהיר, כך הודיע ג'יהאד אל-חדד, בכיר בתנועת האחים המוסלמים. מוקדם יותר דווח כי מורסי מוחזק במתקן מודיעין צבאי בעיר.

3:44 - מזכ"ל האו"ם באן קי-מון קרא לצדדים השונים במצרים לגלות איפוק, לצד שימור חופש הביטוי וההתכנסות בציבור. זאת בעקבות הדחתו של נשיא מצרים מוחמד מורסי. ואולם, בהודעתו נמנע המזכ"ל מלגנות את כוחות צבא מצרים שהדיחו את מורסי.

קהיר אחרי ההודעה על הדחת נשיא מצרים מוחמד מורסי. 3 ביולי 2013. AP
חיילים בקהיר צופים בזיקוקים, אמש/AP

2:49 - הנשיא המודח מוחמד מורסי מוחזק על ידי הרשויות במצרים, כך מסר דובר תנועת האחים המוסלמים, אחמד ערף. עוד מסר הדובר כי לפי שעה לא ידוע היכן הוא מוחזק. לדברי גורם ביטחון מצרי, הנשיא המודח מוחזק במתקן מודיעין צבאי.

2:33 - כוחות הביטחון במצרים עצרו את יו"ר תנועת האחים המוסלמים, סעד אל-קטאטני, ובכיר נוסף בתנועה. עוד נמסר כי הוצאו צווי מעצר ל-300 חברים נוספים בתנועה.

2:17 - ראש המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי אמר כי צבא מצרים יישא בהשלכות של מעשיו, אם הדחת הנשיא מוחמד מורסי תיתפס כהפיכה צבאית. "בסופו של יום זוהי המדינה שלהם והם ימצאו את דרכם, איך יהיו השלכות אם זה ינוהל בצורה כושלת", אמר דמפסי.

2:02 - נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא "מודאג מאוד" מההפיכה הצבאית במצרים, וקרא להשיב את השלטון לידיים אזרחיות במהירות האפשרית, לאחר שאמש הדיח הצבא את הנשיא מוחמד מורסי. אובמה אף קרא לכל הצדדים להימנע מאלימות ואמר שהוא מצפה מהצבא להגן על זכויות המפגינים.

1:38 - עמר מוסא, ממנהיגי האופוזיציה במצרים, אמר בעקבות הדחתו של מוחמד מורסי כי הדיונים לכינון ממשלה חדשה יחלו בטווח המיידי. "הדיונים יתחילו מעתה לכינון ממשלה ולפיוס. זהו סופו של שלטון מורסי", אמר מוסא.

חגיגות בכיכר תחריר לאחר הדחת מוחמד מורסי. AP
המונים חוגגים את הדחתו של מורסי בכיכר תחריר בקהיר, הלילה/AP

1:19 - עבדאללה מלך סעודיה בירך את נשיא בית המשפט לחוקה, עדלי מנסור, על מינויו לנשיא הזמני של מצרים, בעקבות הדחתו של מוחמד מורסי. "בשם העם הסעודי ובשמי, אנחנו מברכים אותך ומתפללים לאלוהים שתנהג באחריות שהועברה לך כדי להשיג את המטרות של העם המצרי", אמר עבדאללה.

1:02 - כוחות ביטחון פשטו על משרדי רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה בקהיר. עוד נמסר כי חמישה אנשי צוות עוכבו, כמה שעות לאחר הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. עוד עולה כי הכוחות מנעו מהתחנה לשדר סיקור של הפגנת תמיכה במורסי. על פי דיווח הרשת עצמה, במהלך הפשיטה נעצר מגיש החדשות, אורחים ומפיקים.

00:45 - הסנאטור האמריקני פטריק לי, המשמש יו"ר ועדת הסנאט העוסקת בסיוע חוץ, אמר כי בעקבות הדחתו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, הוועדה תבחן מחדש את מתן הסיוע השנתי בסך 1.5 מיליארד דולרים למצרים. "הכלל אצלנו ברור", אמר לי. "סיוע אמריקני מופסק כאשר ממשלה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות מודחת בהפיכה צבאית".

ארבעה ביולי 2013, 00:21 - גורמים רשמיים מסרו כי מחלקת המדינה האמריקנית הורתה לעובדיה במצרים ששהותם אינה חיונית לעזוב את המדינה, זאת בעקבות האירועים האחרונים. על פי דיווח סוכנות הידיעות AP, מחלקת המדינה הורתה על פינוי השגרירות בקהיר מעובדים ששהותם אינה הכרחית.

00:00 - ארבעה בני אדם נהרגו בעימותים בין מתנגדי מורסי לתומכיו שפרצו לאחר הדחתו ברחבי מצרים. עימותים רבים נרשמו בעיר אלכסנדריה.

23:58 - סוכנות הידיעות הממלכתית במצרים דיווחה כי תחנת הטלוויזיה של תנועת האחים המוסלמים הורדה מן האוויר וכי מנהלי התחנה נעצרו.

23:46 - בסרטון מיוחד שהעלה לרשת, הגיב מורסי לראשונה על הדחתו הדרמטית מכס השלטון. "אני נשיא לפי החוק", אמר. "איני מקבל זאת ואיני מסכים. אני פונה בפקודה ישירה למוסדות ולצבא שיפעלו לשמור על שלום המדינה, ימנעו שפיכות דמים ויישמרו על שלטון החוק".

23:18 - השבעתו של הנשיא הזמני עדלי מנסור תתקיים מחר.

22:55 - אל בראדעי: מפת הדרכים מחדשת את מהפכת האביב הערבי

22:54 - הנשיא המודח מוחמד מורסי פרסם הודעה באמצעות עמוד הטוויטר שלו, בה דרש מ"כל האזרחים החופשיים ומכל מי שנאבק עבור מצרים הדמוקרטית", לדחות את הודעת הצבא.

22:42 - הנשיא הזמני עדלי מנצור הוא עורך-דין ותיק ומוערך שהתחנך באוניברסיטת קהיר. בשנות השמונים שימש כיועץ משפטי מיוחד לבית המלוכה הסעודי ובשנות התשעים פנה לפוליטיקה וכיהן כחבר הפרלמנט בקהיר. בהמשך מונה לסגן יו"ר בית המשפט החוקתי הגבוה של מצרים, ולאחר ההפיכה ב-2011 מונה לראש בית המשפט.

הוא כונה הערב באתרי החדשות המצריים כ"איש המסתורין שהפך לנשיא". הוא אדם שאינו מזוהה באופן מובהק דווקא עם הצבא, אך עשוי להיתקל בהתנגדות מצד חלק מהקבוצות המפגינות בכיכר תחריר, מכיוון שנשא בתפקידים בכירים במשטרו של מובארק במשך עשרות שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחמד מורסי מגיב להדחתו באמצעות הטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

22:14 - רמטכ"ל צבא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הודיע במסיבת עיתונאים בקהיר על הדחת הנשיא מוחמד מורסי. בראש המדינה יעמוד באופן זמני השופט עדלי מנסור - נשיא בית המשפט לחוקה. עוד הודיע על א-סיסי על השעיית החוק, על הקמת ממשלת טכנוקרטים ועל מינוי ועדה לבחינת חוקה חדשה.

עוד הודיע על א-סיסי על השעיית החוקה, על הקמת ממשלת טכנוקרטים ועל מינוי ועדה לבחינת חוקה חדשה.

21:50 - העיתון אל-אהראם מדווח כי צבא מצרים הודיע לנשיא מורסי בשעה 20:00 שהוא מפוטר מתפקידו.

21:48 - בית המשפט לערעורים בקהיר הורה לפטר את ראש הממשלה של מצרים, הישאם קנדיל, ולגזור עליו שנת מאסר. קנדיל הורשע בחודש אפריל שלא בפניו, מפני שלא יישם פסיקה של ערכאה נמוכה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרמטכ"ל א-סיסי במסיבת עיתונאים בקהיר, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

21:19 - סוכנות הידיעות המצרית מדווחת כי ההודעה על "מפת הדרכים" תימסר על ידי שלושה אישים: אימאם מסגד אל-אזהר בקהיר, מוחמד אחמד א-טייב; האפיפיור הקופטי תאודורוס השני; והפוליטיקאי מוחמד אל-בראדעי.

20:59 - רשת אל-ג'זירה מדווחת כי התקשורת עם הנשיא מורסי נותקה.

20:44 - ארצות הברית הביעה אכזבה מנאומו של מורסי בטלוויזיה אמש. "הנשיא לא ניצל את ההזדמנות להציג צעדים לפתרון", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי. "אנחנו מודאגים עדיין לגבי מה שאנו רואים בשטח. זה מצב עם הרבה מתח ועוקבים אחריו מקרוב. לעם המצרי מגיע פתרון לא-אלים למשבר הזה".

כוחות הצבא המצרי התפרשו בקהיר, 3 ביולי 2013. AP
חיילי הצבא המצרי מתפרסים בקהיר, הערב/AP

20:39 - חיילים ולוחמי קומנדו התפרסו סמוך למוקדי ההפגנות העיקריים בקהיר.

20:36 - עדי ראייה אמרו כי צבא מצרים התפרס סביב מטה המשמר הנשיאותי בו שוהה הנשיא מורסי, והקיף את הבניין בגדרות תיל.

20:20 - בלוגר ההאפינגטון פוסט, אחמד שיבאב א-דין, פרסם תמונה של עשרות חיילים וכלי רכב צבאיים על גשר בשכונת גיזה בקהיר:

19:47 - עדי ראייה בקהיר אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי כמה מאות חיילים צועדים על הכביש הראשי ליד ארמון הנשיאות.

19:45 - שר ההגנה של ארה"ב, צ'אק הייגל, שוחח בטלפון עם הרמטכ"ל המצרי, עבד אל-פתאח אל-סיסי. לא נמסרו פרטים על תוכן השיחה.

19:35 - סוכנות הידיעות אי-פי הפיצה תצלום המתעד את תומכיו של מוחמד מורסי מכים צעיר שהפגין נגד הנשיא. אחד מהתוקפים היכה את הצעיר בלבנה, בקטטה שהתפתחה בעיר דמיאט בדלתה של נהר הנילוס.

תומכי מוחמד מורסי מרביצים לצעיר המתנגד לנשיא. דמיאט, 3 ביולי 2013. AP
תומכי מוחמד מורסי מרביצים לצעיר המתנגד לנשיא. דמיאט, 3 ביולי 2013/AP

19:23 - הנשיא מורסי עובד כעת ממשרד במטה של המשמר הנשיאותי בקהיר, אך לא ברור אם מותר לו לעזוב את המקום ולשוב לארמון בו שהה אמש. לדברי העוזר, מורסי לא שוחח במשך היום עם קציני הצבא.

19:04 - עסאם חדד, יועצו של מורסי ליחסי חוץ, כתב בפייסבוק: "אלו עלולות להיות השורות האחרונות שאני כותב. צריך לקרוא לילד בשמו - זו הפיכה צבאית (...) ובימינו אנו, אין הפיכה צבאית שמסוגלת לעבוד ללא שפיכות דמים".

18:50 - העיתון ניו יורק טיימס מדווח מפי מקורות צבאיים כי נגד מורסי הוצא צו איסור יציאה ממצרים. צו דומה הוטל על בכירים בתנועת האחים המוסלמים.

18:41 - דובר בלשכת הנשיא הכחיש את הדיווח לפי מורסי הושם במעצר בית.

18:25 - סוריה קוראת לנשיא מורסי להתפטר מתפקידו. שר ההסברה הסורי, עומראן זועבי, אמר כי מצרים תוכל להתגבר על המשבר "אם מורסי יבין שהרוב הגדול של העם מסרב לנוכחותו וקורא להתפטרותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שפרסם יועצו של מורסי בפייסבוק: פוסט פרידה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

17:58 - נשיא מצרים שב על קריאתו להקים ממשלת מעבר לאומית, אך הבהיר כי "אסור לאיש לכפות את הלגיטימיות שלו על העם המצרי". בהודעה בעמוד הפייסבוק של לשכת הנשיא, הדגיש מורסי כי הוא מוכן להיענות לדרישה לקיים בחירות לבית התחתון של הפרלמנט, ולהקים ועדה עצמאית לשינוי החוקה שתגיש את מסקנותיה לפרלמנט הבא.

17:46 - צבי מזאל, לשעבר שגריר ישראל בקהיר, אמר במשדר וואלה! "ההמונים לא רוצים שלטון איסלאמי. האחים המוסלמים שיקרו להמונים. הם לא עשו דבר במשך שנה ודירדרו את המדינה למצב בלתי אפשרי. 'האחים' רוצים להקים מדינה איסלאמית ולא לטפל בכלכלה. זה הסיפור, והעם מבין את זה עכשיו".

17:32 - העיתון ניו יורק טיימס מדווח כי הצבא המצרי השתלט כבר אתמול על משרדי היומון אל-אהראם, שפרסם הבוקר בכותרתו כי מורסי ניצב בפני שתי אפשרויות: להתפטר - או שיפוטר.

17:29 - דובר תנועת האחים המוסלמים, גהד אל-חדאד, אמר כי הצבא מנסה לכפות את מוחמד אל-בראדעי כ"דמות מאחדת" במצרים. הוא אישר כי "מפלגת החירות והצדק", המייצגת את התנועה בפרלמנט, סירבה להיפגש עם אל-בראדעי ועם הרמטכ"ל א-סיסי.

17:15 - ח"כ בנימין בן אליעזר אמר במשדר וואלה!: "החבר שלי (מובארק) אמר שיקרה למורסי בדיוק מה שקרה לו בעצמו. לדבריו, "הצבא יצטרך לקבל החלטות קשות מאוד כי הוא ממונה על שמירת יסודות קיום החברה המצרית. הצבא לא יכול להשלים עם הכאוס שקורה עכשיו".

בניין הטלוויזיה המצרית. קהיר, מצרים. AP
הצבא השתלט על חדר הבקרה. בניין הטלוויזיה המצרית/AP

17:00 - פקע האולטימטום שקצב שר ההגנה המצרי, עבד אל-פתאח סיסי, לנשיא מורסי, להשיב לדרישות העם.

16:54 - יו"ר רשות השידור המצרית, שוקרי אבו עמירה, אמר לעיתון אל אהראם כי בניין הטלוויזיה הממלכתית בקהיר לא פונה. לדבריו, העובדים נמצאים במקום ומשמר הנשיאות גם הוא נמצא שם כדי להגן על המבנה בימים הבאים.

16:46 - עמאר זכריה, תושב קהיר שדיבר במשרד וואלה!, הביע חשש כי המהומות יובילו למלחמת אחים. "כמעט בכל מחוז יש עימותים בין המצרים. אני חושש שאחרי שמורסי ילך, האחים המוסלמים לא יקבלו את הדין ויעשו אלימות נגד אזרחים".

16:42 - סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי הפיקוד הבכיר של הצבא המצרי נכנס לחדר הבקרה בבניין הטלוויזיה הממלכתית בקהיר.

מפגינים אמש בכיכר תחריר בקהיר, יולי 2013. רויטרס
המילה תוורה - "מהפכה" - מוקרנת על גבי בניין בכיכר תחריר, אמש/רויטרס

16:40 - שר הפנים של מצרים הבהיר שמשרדו עומד לצד הצבא. "המשטרה רואה את הדברים עין בעין עם הצבא ותגן על המדינה ועל תושביה".

16:01 - תנועת האחים המוסלמים סירבה להיפגש עם הרמטכ"ל המצרי, כשעה וחצי לפני שהאולטימטום שקצב הצבא לנשיא מורסי עומד לפוג. "לא ניפגש עם אף אחד, יש לנו נשיא וזהו זה".

15:53 - דוברו של נשיא מצרים מוחמד מורסי אמר כי הנשיא מאמין שעדיף למות "עומד כמו עץ", מגן על לגיטימיות הבחירות, מאשר להיזכר בהיסטוריה כמי שהרס את התקוות לדמוקרטיה במצרים.

15:37 - כלי רכב של צבא מצרים מקיפים את בניין הטלוויזיה הממלכתית בקהיר, מצרים.

נשיא מצרים מוחמד מורסי, ראש הממשלה הישאם קנדיל ושר ההגנה עבד אל-פתאח אל-סיסי. קהיר, 1 ביולי 2013. רויטרס
הרמטכ"ל סיסי בפגישה אמש עם הנשיא מורסי וראש הממשלה הישאם קנדיל/רויטרס

הבוקר דיווח העיתון המצרי אל-אהראם, הנחשב ליומון המשפיע ביותר במדינה, כי הנשיא מורסי צפוי לאבד את משרתו כבר בהמשך היום. לפי דיווח שהתפרסם בכותרתו הראשית של העיתון, בשעה 17:00 – עם פקיעת האולטימטום שהציב הצבא למורסי, ייתכנו שני תרחישים: הראשון - שבו הנשיא מורסי יודיע על התפטרותו, והשני - שבו הוא יפוטר במסגרת "מפת הדרכים" שיציגו ראשי הצבא.

"ממשלה חדשה בראשות איש צבא"

על פי הדיווח, "מפת הדרכים" של צבא מצרים כוללת ביטול של החוקה השנויה במחלוקת שהכניס לתוקף מורסי, ובחירה של קבוצת מומחים שתפקידה יהיה לנסח חוקה חדשה. לאחר מכן ייערך משאל עם לאישורה. במקביל, תוקם מועצה נשיאותית, בראשות מנהל בית המשפט לענייני חוקה, והיא תנהל את ענייני המדינה בתקופת המעבר שבין התפטרות הנשיא לקיום בחירות חדשות. תקופה זו צפויה להימשך בין תשעה חודשים לשנה.

בנאום ארוך שנשא לפנות בוקר, פנה מורסי לאומה המצרית בטלוויזיה, והבהיר כי אין בכוונתו לפנות את כסאו ולהתפטר. "לא אקבל תכתיבים", הצהיר. בתגובה לאולטימטום שהציב לו הצבא, אמר נשיא מצרים כי הוא מחויב לשאת במחויבויות הדמוקרטיות שלו ולהגן על הסדר הציבורי במדינה. בתום נאומו של מורסי פרצו בפתח אוניברסיטת קהיר מהומות אלימות בין תומכיו של הנשיא לבין מתנגדיו. 16 בני אדם נהרגו ו-200 נוספים נפצעו במהומות, אשר במהלכן דווח על שימוש שעשו כוחות הביטחון המצריים בנשק חם ובגז מדמיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully