וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן הורוביץ: "המצב בדרום העיר - כמו חבית נפץ"

6.5.2013 / 11:50

חבר הכנסת ממרצ הכריז במסיבת עיתונאים כי ירוץ לתפקיד ראש עיריית תל אביב במקומו של רון חולדאי. "החלטתי להביא איתי את הניסיון ואת האהבה שלי לעיר"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

חבר הכנסת ניצן הורוביץ ממרצ הודיע בצהריים (שני) כי יתמודד על תפקיד ראש העיר תל אביב. "אני תל אביבי ואני מתמודד על ראשות העיר תל אביב–יפו", הכריז הורוביץ במסיבת עיתונאים בבית נחום גוטמן בשכונת נווה צדק בעיר. הורוביץ סיפר שהוא חי את חיי העיר הזאת "יום ולילה". "אני מכיר אותה מלמעלה כחבר כנסת ומלמטה. החלטתי להביא איתי את הניסיון ואת האהבה שלי לעיר", הצהיר חבר הכנסת.

ח"כ ניצן הורביץ מכריז על מועמדותו לראשות עיריית ת"א. בן קלמר
"החלטתי להביא איתי את הניסיון ואת האהבה שלי לעיר". הורוביץ בבית נחום גוטמן, היום/בן קלמר

הורוביץ המשיך ופירט את הישגי ראשי הערים בעבר. "כל ראשי העיר עשו פה דברים טובים, גם ראש העיר הנוכחי שמכהן 15 שנה בתפקידו. בזכותם תל אביב הפכה למה שהיא היום". עם זאת, הוא הבהיר כי הוא שם לעצמו למטרה "לטפל בדברים פחות טובים שהוזנחו והופקרו ממש". הוא התייחס לנושא החינוך בעיר ותמה: "איך אפשר ללמד בכיתה של 40 תלמידים? אין סיבה שבתל אביב יהיו כיתות צפופות כל כך. אנחנו ניתן סיכוי לכל אחד בעיר הזאת להתפתח", ברומזו על מצב החינוך דווקא ביפו, ופחות "בעיר העברית הראשונה בעולם", כדבריו.

"מאיפה יבוא הכסף?", שאל הורוביץ, והשיב: "אני אציג תוכנית מפורטת למקורות התקציביים לכל סעיף בתוכנית שלי". הורוביץ עקץ את ראש העיר חולדאי כשאמר שהוא יביא את הכסף "מתקציב שיפוץ עיריית תל אביב למשל". לטענת הורוביץ, לעיר תל אביב יש האמצעים והיכולות "לעשות דברים אחרת. לתושבים שגרים בעיר צריך לתת חנייה נורמלית, להשתחרר מהסיוט. צריך לתת תחבורה ציבורית טובה", הדגיש.

כמו כן, התייחס בדבריו חבר הכנסת הורוביץ למצב הקשה ששורר בדרום תל אביב, עקב הזנחת נושא הטיפול בפליטים הרבים מאפריקה שחיים שם. "המצב בדרום העיר הוא כמו חבית חומר נפץ. זה מצב שלא יכול להימשך", אמר הורוביץ. "זה אבסורד שקיים שם המצב הזה והממשלה ממשיכה להעביר לשם פליטים. כשאבחר המצב יוסדר והאנשים האלה לא יעסקו בפשיעה אלא תחת עבודות מסודרות תחת פיקוח. אני כראש עיר ישקיע את כל המאמץ לתוכנית לקידום העניין, בניגוד לשר הפנים לשעבר אלי ישי שניסה לחסום אותה. הכוונה היא לקחת את אותה אוכלוסייה שנמצאת בדרום תל אביב בלי תשתית או טיפול ולעשות לה השמה בפיקוח ברחבי הארץ בלי שהדבר יהיה נטל על העיר ובמיוחד על דרומה. זה הפיתרון האפקטיבי היחיד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ח"כ ניצן הורביץ מכריז על מועמדותו לראשות עיריית ת"א. בן קלמר
"בגישה טובה אפשר אפשר לפתור הכל". הורוביץ, היום/בן קלמר

בנושא מגדלי היוקרה הרבים שנבנו בשנים האחרונות ברחבי תל אביב, בעידודו של ראש העיר חולדאי, אמר הורוביץ כי "אין לי בעיה עם מגדלים במקומות מסויימים. יש לי בעיה עם מגדלים שנבנים באופן שלא תואם את השכונה, ועומדים אחר כך נטושים. מה העיר הרוויחה ממגדל כזה? נושא הדיור הוא קריטי בתל אביב, ואני אתעקש לא לבנות דירות ענק בבנייני רפאים, אלא לאפשר דיור בר השגה לכולם".

בעניין היוזמות שנקט חולדאי בהזזת ברים ומקומות בילוי ממרכז העיר למתחמים סגורים בפאתי העיר, בנמל או באזור יפו למשל, טען הורוביץ: "אני מאמין שבגישה טובה אפשר לפתור הכול ולא בגישה כוחנית. תפיסת העיר שלי יותר פתוחה. אני לא רוצה לכלוא מתחמי בילוי במתחמים סגורים. בתכנון נכון אפשר שהכול יהיה בעיר ולא יגרום לרעש".

לסיום, התייחס הורוביץ למצבם של התושבים הערבים ביפו: "יש בעיה של מענה לתושבים הערבים ביפו", הודה הורוביץ. "אני לא מתייחס אליהם כמטרד כמו שהרבה פעמים מתייחסים אליהם. צריך לתת להם אותו יחס של כבוד כמו שכולם מקבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully