וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון הרסו בתים במאחז מעלה רחבעם

יהושע בריינר

13.2.2013 / 11:25

צה"ל והמנהל אזרחי החל להרוס שישה מבנים שנבנו בשנה האחרונה והוצאו נגדם צווי הריסה. "אתמול ילדה אחת מבעלות הבתים ילד והצבא הורס את החדר שבנתה לו", אמר תושב

כוחות הצבא והמנהל אזרחי הגיעו הבוקר (רביעי) למאחז מעלה רחבעם שבגוש עציון והחלו להרוס שישה בתי קבע שנבנו במקום בשנה האחרונה. לדברי המתנחלים, עד כה נהרסו ארבעה מבנים, כוחות גדולים נמצאים באזור וכל דרכי הגישה אל המאחז חסומות. מדובר במאחז של כעשרים משפחות שנבנה ברובו על אדמות מדינה, אולם בשנה האחרונה הוקמו במקום מספר מבנים שלטענת התושבים הם על אדמות מדינה גם כן, אך הוצאו נגדם צווי הריסה.

פינוי מאחז מעלה רחבעם, פברואר 2013. טלי מאייר
"רק אתמול ילדה אחת מבעלות הבתים ילד"/טלי מאייר

בעקבות האירוע, קרא ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, לראש הממשלה "להתערב באופן מיידי ולעצור את ההרס במעלה רחבעם שנעשה ללא סיבה וללא תועלת. דו"ח לוי שהזמינה ממשלת ישראל קבע כי אין מקום להריסה של ישובים שאינם מוסדרים ושניתן למצוא פתרונות אחרים על פי כללי החוק והצדק".

"רק אתמול ילדה אחת מבעלות הבתים ילד וכרגע הצבא הורס את החדר שבנתה לבנה החדש. זה קורע לב", אמר דרורי בר לבב, תושב המאחז. "מדובר במבנים שהוקמו בתוך השטח השיפוטי של היישוב הסמוך נוקדים והמדינה כבר הודיעה לבג"ץ כי בכוונתה להכשיר את מעלה רחבעם כולו. אנחנו לא אנשי עימותים ואף אחד לא מתעמת עם הכוחות אבל זהו הרס מיותר ועצוב".

פינוי מאחז מעלה רחבעם, פברואר 2013. טלי מאייר
פינוי מאחז מעלה רחבעם, פברואר 2013/טלי מאייר

פעילים בנוער הגבעות היו תקיפים יותר ואמרו כי הפינוי לא יעבור בשקט. "ממשלת נתניהו עוד לא קמה וכבר מרימה את ידה על ההתיישבות. אנו קוראים לכל הציבור ל'ום ולהיאבק בכל דרך בגירוש", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully