וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנסיך הארי היה שיכור כשהרג חפים מפשע בצבא"

מנהיג המורדים באפגניסטן אמר בראיון נדיר כי הנסיך שהיה מעורב בחיסול בכיר בטליבן "הבין שעומדים 'לצוד' אותו וחיפש חור להסתתר בו". מאז החיסול עלה הפרס על ראשו של הארי

"הנסיך הבריטי הגיע לאפגניסטן בכדי להרוג אפגנים חפים מפשע בעודו שיכור - הוא רוצה לצוד עם המסוק שלו ללא כל בושה", כך אמר גולבודין חכמתיאר, מנהיג המורדים באפגניסטן ובעל ברית של הטליבן ואל-קאעדה, בראיון נדיר עם הטלגרף הבריטי. את הדברים אמר חכמתיאר בהתייחסו לנסיך הארי, המשרת כטייס משנה במטוס אפאצ'י של הצבא הבריטי ושהיה מעורב באוקטובר האחרון בחיסול ממוקד של מנהיג טליבן.

"במהלך המתקפה, הנסיך הבין שעומדים 'לצוד' אותו, אז הוא חיפש חור להסתתר בו" אמר המנהיג האפגני. "הוא לא מבין את העובדה הפשוטה שלצוד אריות ונשרים אפגנים זה לא קל! תנים לא יכולים לצוד אריות", אמר חכמתיאר. על פי ה"סאן" הבריטי, הנסיך הארי בן ה-28 הוזעק במהלך חודש אוקטובר כדי לספק סיוע אווירי לכוחות שעקבו אחר בכיר בארגון. על פי הדיווח, טיל שנורה ממסוקו של הארי הוא זה שפגע והרג את הבכיר. עוד דווח כי זו הפעם הראשונה בה היה הנסיך מעורב בתקיפה אווירית קטלנית נגד טליבן.

הנסיך הארי החל במשימה של ארבעה חודשים באפגניסטן. רויטרס
זכה לכינוי "הארי הגדול". הנסיך על מדים/רויטרס

בעקבות החיסול הממוקד זכה הנסיך לכינוי "BIG H" (הארי הגדול). "היינו בסיור ומסוקי האפאצ'י הוזעקו", סיפר אחד הלוחמים. לדבריו, כששמעו הלוחמים כי בכיר טליבן חוסל, לא היה להם ספק שהטייס המלכותי עומד מאחורי התקיפה המוצלחת. "BIG H הוא אגדה", הוסיף בהתלהבות. חכמתיאר לא היה שותף להתרגשות הלוחם: "נראה כי חלק מהרשויות הבריטיות עדיין חיות במאה ה-18 וה-19 כשהם מתייחסים למתנקשים שלהם כאל מנצחים. הנסיך שלהם ממלא תפקיד שטני כשהוא עולה על מדים וצד בני אדם", דברי חכמתיאר בראיון שקיים מבסיס סודי על הר סמוך לאפגניסטן או פקיסטן.

לאחר חיסול מנהיג הטליבן עלה הפרס על ראשו של הארי עלה לסכום הגדול מ-25 אלף יורו. "אין ספק שגורמי ג'יהאד באפגניסטן יגבירו את הניסיונות לפגוע בנסיך", אמר ל"מירור" הבריטי גורם בסוכנות ביון מערבית, בעקבות הדיווחים הבלתי רשמיים על התקיפה. לדבריו, "הצרה היא שאיום מוגבר על חייל אחד בכוחות הבריטיים, מהווה למעשה איום ישיר על כל מי שנמצא בחזית".

חכמתיאר הרעיף עלבונות בכוחות הצבא הבריטים ונשבע להרוג כמה שיותר חיילים עד נסיגת הכוחות הבריטים ב-2014. הוא האשים את בריטניה ש"גררה את עצמה לעימות בלתי מוצדק, חסר תועלת ואכזרי בכדי לרצות את הבית הלבן". לדבריו, "הבריטים לא ירוויחו דבר במקום בו הפסידו בני אדם ואוצר. אני לא מבין איך הציבור הבריטי מסוגל לקבל את העובדה שילדיהם נשלחים למוות בטוח בכדי לרצות גנרלים אמריקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully