וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלום עכשיו זועמים: "במגרון איבדו את הבושה"

יהושע בריינר

27.7.2012 / 13:10

בארגון השמאל הגיבו בחריפות להחלטת בג"ץ לדחות את פינוי המאחז. "המתנחלים ממשיכים לנסות בדרכי עורמה לטרפד את הפינוי, על הממשלה לסיים את הסאגה". המתנחלים מרוצים

בארגון "שלום עכשיו" הגיבו בזעם על החלטת בג"ץ הבוקר (שישי), לפיה פינוי המאחז מגרון, שנבנה על קרקע פרטית של פלסטינים, יידחה עד ל-21 באוגוסט, אז יתקיים גם דיון בטענת המתנחלים לפיהם בידיהם מסמכים המוכיחים שהקרקעות נרכשו על ידם כדין. "המתנחלים בתיק מגרון איבדו את הבושה", אמר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר, "לאחר שהממשלה בנתה עבורם שני אתרים חלופיים בעלות של מאות מילוני שקלים ולאחר שטענו כי אין בעלים חוקיים לקרקע, הם ממשיכים לנסות בדרכי עורמה לטרפד את פינוי המאחז. על ממשלת ישראל לסיים את סאגת מגרון ולהודיע לבג"ץ על מועד סופי לפינוי".

תושבי מגרון קיבלו בסיפוק רב את ההחלטה לדחות את מועד פינוי המאחז, והביעו אופטימיות כי העמדה שהמדינה תציג בדיון הבא תהיה העמדה של ועדת השרים לענייני התיישבות לפיה אין לפנות את המבנים היושבים על החלקות שהמתנחלים טוענים כי רכשו כדין. "ההחלטה היום לדחות את הפינוי מראה באופן ברור כי נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס מקבל את עמדת ממשלת ישראל ולא שם ליבו לגמגומי הפרקליטות".

ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
לא יפונה, בינתיים. המאחז מגרון/נמרוד סונדרס

מוקדם יותר קיבל הרכב שופטי בג"ץ בראש נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, את עמדת המדינה והורה לדחות את פינוי המאחז הבלתי-חוקי מגרון, שנבנה על קרקע פרטית של פלסטינים, עד ל-21 באוגוסט, וזאת למרות הוראתו לבצע את הפינוי עד הראשון לחודש. המדינה ביקשה לדחות את פינוי המאחז אחרי חודש הרמדאן, בשל החשש שהמתנחלים יבצעו פעולות נקם בפלסטינים במסגדים בעת החג, ואלה יעוררו תגובה נזעמת במיוחד בצד הפלסטיני. בנוסף, הסבירו השופטים את החלטתם בכך שאתר המגורים החלופי למתנחלים עוד לא מוכן לקליטתם.

"אי אפשר לדחות את טענת הרכישה על הסף"

השופטים גם העניקו אורכה למדינה עד ל-19 באוגוסט כדי להגיש עמדה בעתירה, למרות הדחייה, כדי להשיב על טענת המתנחלים לפיהם בידיהם מסמכים המוכיחים שחלק מהבתים המיועדים לפינוי נרכשו מפלסטינים כדין. עם זאת, השופטים הבהירו כי "על כל הגורמים המעורבים להמשיך בכל המהלכים לביצוע הפינוי". ב-21 באוגוסט, כאמור, יתקיים הדיון בעניין.

איתי חמו, מראשי המאחז, הוסיף כי "החלטת בג"ץ היא ראיה ברורה כי טענת רכישת האדמות במגרון לא יכולה להידחות על הסף ובדיון הבא אנו מקווים שהפרקליטות תייצג נאמנה את עמדת הממונים הישירים עליה - שרי ממשלת ישראל".

במקביל לדיונים בבית המשפט, מקיימת המשטרה חקירה הנוגעת לחשד כי מסמכי הרכישה שהציגו המתנחלים זויפו, אך עם זאת נראה כי חקירה שכזו עשויה להתארך זמן רב. מצד "שלום עכשיו" כמובן דורשים כי החקירה תתבצע במהירות. בשבוע שעבר אף קיבלה המשטרה היתר מבג"ץ לעיין במסמכי הרכישה שהציגו בפניהם המתנחלים וכן במסמכים אחרים שהציגו אנשי תנועת השמאל המעידים לדבריהם על הזיופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הדחייה: הישג למתנחלים

ההחלטה היום היא בבחינת הישג למתנחלים, בכך שבקשתם לבחון את מסמכי הרכישה לא נדחתה על הסף, בניגוד לעמדת שלום עכשיו. בעקבות ההחלטה לדחות פנה הבוקר ארגון "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" במכתב דחוף אל ראש הממשלה בבקשה לקיים דיון בממשלה בעניין התנהלות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה. "למרות החלטה ברורה של ועדת השרים לפיה אסור לפגוע במגרון, הפרקליטות לא העלתה את הסוגיה בתוקף כנדרש בפני שופטי בג"ץ", נכתב במכתב לנתניהו, "יש כאן התנהלות סדרתית ומכוונת שעל הממשלה לעצור. אם הפרקליטות לא יכולה לייצג את עמדת הממשלה, מוטב שיתפטרו ויעברו להיות הבאים ברשימת מרצ לכנסת אחרי טליה ששון". כזכור, בארגון הציעו משפטנים שיכולים לדבריהם לייצג את המדינה במקום אנשי פרקליטות המדינה.

משה לדור. עומר מירון
"הפרקליטות לא העלתה את הסוגיה כנדרש". פרקליט המדינה לדור/עומר מירון

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד, אמרו היום בעקבות ההחלטה כי על הפרקליטות לתמוך בעמדת המתנחלים לקראת הדיון הבא. "החלטת בג"צ נותנת לממשלה הזדמנות נוספת להציג באופן ברור וראוי את עמדתה הצודקת בסוגיית מגרון. אנו קוראים לנתניהו ולחברי ועדת השרים להתיישבות לוודא שהפעם תוצג עמדתם החיובית על ידי פרקליט שמסוגל ומעוניין להגן עליה, ולא מבקש לסכל אותה, כפי שקרה בדיון ביום א' האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully