וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על הפטור ממע"מ: גם החרדים ייהנו - אם יתגייסו

20.3.2014 / 14:00

שר האוצר הדף את הביקורת על הצעתו לפטור זוגות צעירים ממע"מ ברכישת דירה ועקץ במרומז את הכלכלכן הראשי שהתפטר: "התכנית לא מיועדת לכלכלנים, לפוליטיקאים ולבעלי אינטרסים"

צילום: שי מכלוף, מור שאולי, חדשות 24, עריכה: טל רזניק

צפו בהפגנת החרדים נגד חוק הגיוס, אתמול

שר האוצר, יאיר לפיד, הגיב היום (חמישי) לראשונה ליוזמת משרדו לפטור זוגות עם ילדים ממע"מ ברכישת דירה ראשונה. בסטטוס שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, הגן לפיד על היוזמה ואמר כי לא מדובר במטרה אלא בכלי: "המטרה הייתה ונשארה אחת: להוריד את מחירי הדיור", הסביר השר.

שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014. טלי מאייר
"המטרה הייתה ונשארה אחת: להוריד את מחירי הדיור". לפיד/טלי מאייר

עוד בחדשות:
קרוביהם של נעדרי המטוס ממתינים לבשורת המוות
שיבוש המהלכים בלשכת הרמטכ"ל: "לאשכנזי חלק משני"
"הסתכסך עם בעל פיצוצייה בנתניה - ורצח בדקירות"

"יש כלכלנים, פוליטיקאים ובעלי אינטרסים שמתנגדים להורדת המע"מ. זה בסדר גמור, כי הורדת המע"מ לא מיועדת לכלכלנים, לפוליטיקאים ולבעלי אינטרסים", אמר לפיד בעקיצה מרומזת כלפי הכלכלן הראשי במשרדו שהתפטר אתמול בשל התנגדותו למהלך. "היא מיועדת לצעירים ממעמד הביניים, ששירתו בצבא, עובדים קשה, מגדלים את ילדיהם באהבה ולא מצליחים לגמור את החודש".

"התכנית תקשה על הספוקלנטים"

לפיד הסביר כי הורדת המע"מ אינה הצעד היחיד שבכוונת משרדו לנקוט בתחום הדיור. "זה רק חלק מתכנית מפורטת שתוצג בקבינט הדיור הקרוב", אמר שר האוצר. לטענתו, התכנית תעלה את היצע הדירות, תקל על השוכרים, "תקשה על הספוקלנטים" ותוריד את המחירים. עם זאת, לפיד לא הסביר בדבריו כיצד הצעד צפוי להשיג מטרות אלו.

כמו כן, פנה השר לצעירים החרדים ואמר כי "בניגוד לכל ההשמצות", התכנית כוללת גם אותם. "נשמח מאוד לתת את ההקלה המשמעותית הזו גם לכם", כתב לפיד, אך הוסיף: "כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לקבל אותה זה להתגייס לצה"ל או לשירות האזרחי".

על פי הצעת משרד האוצר, זוג שלו ילד אחד לפחות, שאחד מבני הזוג לפחות שירת בצה"ל, שאחד מבני הזוג לפחות עובד יוכל לרכוש דירה חדשה מבלי לשלם מע"מ, כלומר ישלם 18% פחות מהמחיר. תנאים נוספים לקבלת ההטבה הם שמדובר בדירה חדשה מקבלן, שמחירה לא יעלה על הממוצע המוגדר לכל אזור בארץ. כמו כן, אם הדירה תימכר בתוך חמש שנים מיום הרכישה - סכום ההטבה יוחזר באופן מיידי.

בעקבות ההצעה, הודיע הכלכלן הראשי במשרד האוצר, ד"ר מיכאל שראל, על התפטרותו. שראל העביר ללפיד מכתב התפטרות שבו כתב בין היתר כי מדובר בצעד פופוליסטי שלא יוביל לירידת מחירי הדירות. "התפטרותי תשחרר אותי מן החובה לתמוך במדיניות של הרחבת הטבות המע"מ", כתב שראל.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully