וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רווח קל לנדל"ניסטים"? הכנסת אישרה "מנגנון תכנון דיור מהיר"

24.12.2013 / 0:12

הכנסת אישרה את הארכת חוק הווד"לים, שהפעם יחייב גם 25% דירות בנות השגה. השר סער: "נאשר עוד הרבה יחידות דיור". ח"כ חנין: "היזמים מרוויחים על חשבון הדמוקרטיה והסביבה"

באדיבות ערוץ הכנסת

האם כך יורידו את מחירי הדיור? מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הארכת חוק הווד"לים (ועדות לדיור לאומי) ב-22 חודשים נוספים. 40 חברי כנסת תמכו בהצעה, ואילו 25 התנגדו לה. מטרת החוק היא לייסד מסלול תכנון מהיר לשכונות מגורים חדשות, כשרבע מסך הדירות על פי החוק הן דירות בנות השגה, כלומר דירות קטנות, דירות המיועדות להשכרה לתקופה שלא תפחת מעשר שנים או דיור בהישג יד להשכרה.

עוד בכותרות:
מחדל: החשוד באונס הקבוצתי הופקר – נערים הכו אותו קשות
שבוע מהסערה: פרצות שנוצרו בגבול הרצועה לא תוקנו
מת מיכאיל קלשניקוב, ממציא הרובה המפורסם בהיסטוריה

גן ילדים שהוקם באתר בנייה, ספטמבר 2012. דרור עינב
רבע מהדירות יהיו דירות קטנות, דירות המיועדות להשכרה לתקופה שלא תפחת מעשר שנים או דיור בהישג יד להשכרה. אתר בנייה/דרור עינב

על פי ההצעה, מרגע אישורה של תכנית במסגרת ועדה לדיור לאומי, יש לסיים את הליך הבנייה בתוך שנתיים וחצי. כדי לזרז את ההליכים, יוקמו בשישה מחוזות ועדות שבהן יישבו נציגי ממשלה וארגונים סביבתיים. בראש הוועדה יעמוד ראש הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים. הוועדות יקדמו תכניות בנייה במשך 22 חודשים נוספים, כאשר לרשות מקרקעי ישראל לא תינתן זכות וטו על תכניות וד"ל.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, בירכה על העברת החוק. "אני חושבת שהצלחנו באמצעות הוועדה ובאמצעות השיחות שלנו להגיע להישגים, חבל שבצד השמאלי מביעים ישר ביקורת, זה צעד חשוב", אמרה. היא אף הוסיפה: "עשינו משהו בנושא דיור בר-השגה, לא מספיק. אפשר לעשות יותר ועשינו משהו בעניין הזה. כופפנו גם את הממשלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כופפנו גם את הממשלה". ח"כ רגב לאחר אישור החוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הפנים גדעון סער בירך גם הוא על אישור החוק, אשר לדבריו הוצע ביוזמתו, ואמר כי הוא "משוכנע שאם התקופה הראשונה של חוק הווד"לים הניבה 25 אלף יחידות דיור, אני משוכנע שבתקופה הבאה, אחרי שהרחבנו את החוק, נאשר עוד הרבה יותר יחידות דיור לטובת אזרחי ישראל".

ח"כ דב חנין (חד"ש), לעומת זאת, נימק את התנגדותו להצעה. לדבריו, "התקפות על מערכת התכנון אינן פתרון, הן בעיה דמוקרטית, חברתית וסביבתית". הוא הסביר כי החוק "מאפשר אישור של מתקני תשתית בהליך מקוצר וללא אפשרות ממשית להתנגדות ובנוסף - הארכה והרחבה של חוק הווד"לים, מנגנון עוקף תכנון לטובת יוזמות נדל"ניסטיות גדולות". הוא הוסיף כי "מקורו של משבר הדיור איננו במערכת התכנון אלא במדיניות ממשלתית כלכלית וחברתית בעייתית. הממשלה חייבת לחזור לתחום הדיור, וקודם כל באמצעות בנייה תקציבית של דירות להשכרה זולה בהיקפים גדולים. בחוק הווד"לים הצלחנו הפעם להכניס הבטחה לכמות של דירות קטנות ובנות השגה, אבל גם הפעם העניין ייבחן במימוש בפועל".

ח"כ איציק שמולי (העבודה) המתנגד גם הוא לחוק, אמר: "אם זו ספינת הדגל של הממשלה בתחום הדיור, הצעירים במדינה באמת עומדים בפני סכנת טביעה. הממשלה הזו, כמו הקודמת, מוליכה שולל את הזוגות הצעירים: זורקת סיסמאות על דיור בר-השגה אבל מתנגדת נחרצות לקבע בחקיקה כל מחויבות לכך". לדבריו, "אם חוק הווד"לים כל כך מוצלח, איך זה שהמחירים ממשיכים לעלות גם בתקופתה של הממשלה הזו? מאז שנת 2011 אושרו במסלול הווד"לים כמעט 25 אלף דירות, מתוכן אפס עגול של דירות בנות השגה, ומספר זעום של דירות 'קטנות'. צמחה לנו כאן לא רק בועת נדל"ן, אלא גם בועת מילים".

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully