וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "עלינו להיערך לשינויים ההיסטוריים סביבנו"

טל שלו

15.8.2012 / 15:48

בפתח דיון בתקציב הביטחון אמר ראש הממשלה כי "עלינו לדאוג להמשך הביטחון ממנו נהנים אזרחי ישראל". פישר לשטייניץ: "לא תאהב לשמוע, אבל צה"ל עומד במתווה ברודט. אחד לאחד"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח היום (רביעי) את ישיבת הממשלה שדנה בתקציב הביטחון, והבהיר כי "עלינו לדאוג לכך שהביטחון ממנו נהנים אזרחי ישראל בשלוש וחצי השנים האחרונות יימשך, למרות השינויים ההיסטוריים המתרחשים סביבנו". לדברי נתניהו, "האיומים שמופנים כלפי מדינת ישראל משתנים ועלינו להיות ערוכים לכך". בדיון צפוי להשתתף גם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת התקציב הבוקר, אוגוסט 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"על כל השרים להשתתף בקבלת ההחלטות". ממשלת ישראל בדיון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו הדגיש כי מדובר בדיון "ייחודי", שלרוב מתקיים בפורום מצומצם יותר, והוסיף: "אני רוצה שהשרים כולם, כמיטב יכולתנו, יהיו שותפים להחלטות". לדבריו, "בסוף הדיון נתבקש להחליט לא רק כמה כסף יושקע בביטחון אלא גם במה להשקיע את הכסף בתוך מערכת הביטחון".

ראש הממשלה הבהיר כי בדיון תיבחן שאלת חלוקת תקציב המדינה בין תקציב הביטחון לבין הצרכים האחרים, וכן גם סדרי העדיפויות בתוך מערכת הביטחון: "לא עד הפרוטה האחרונה, לא בתוך כל סעיף וסעיף אבל בשאלות מרכזיות של בניין הכוח שקשורות לתוכנית הרב שנתית, לחמש השנים הקרובות, אולי לעשור הקרוב". נתניהו הדגיש כי בדיון לא צפויות להתקבל החלטות, אולם הן יהיו חייבות להתקבל בהקדם "כדי לקדם את תקציב 2013 ולקבל נתיב לתקציב הביטחון ל-2013, ובנוסף לחמש השנים הקרובות, עם השלכות לעשר השנים הקרובות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הרמטכ"ל מתכוון לגלגל את האחריות לשרים"

ראש הממשלה הסביר כי יש צורך בהסכמה בנושא תקציב הביטחון כתנאי להעברת תקציב המדינה לשנת 2013. "עברנו עשור של שמירה קפדנית על המסגרת התקציבית והיכולת שלנו לעשות זאת שמרה על כלכלת ישראל מפני המשבר העולמי, עד עתה בהצלחה יתרה", אמר נתניהו.

בתוך כך, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר פנה לשר האוצר שטייניץ ואמר: "אני יודע שאתה לא תאהב לשמוע את זה, אבל צה"ל עומד במתווה של תכנית ברודט אחד לאחד". גורם ביטחוני מסר: "אנחנו שבעי רצון ממה שאמר הנגיד ומבחינתנו זהו סוג של תעודה עבור העשייה וההתייעלות שנעשו בשנים האחרונות. יש לכך משמעות גדולה על תקציב הביטחון והתכנית הרב שנתית".

אתמול נודע לוואלה! חדשות כי אין בכוונת הרמטכ"ל גנץ, שהגיע לדיון היום, לדון בגובה התקציב והעלויות הכלכליות, אלא להציג את האיומים ומספר אפשרויות למענה המבצעי, בציפייה שהשרים יבחרו ביניהן, ויבחרו גם על מה לוותר. לדברי גורם המצוי בפרטים, "הרמטכ"ל מתכוון לגלגל את האחריות לממשלה. הבחירה תהיה בידיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully