וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחים זרים מוציאים מהארץ חצי מיליארד שקל מדי שנה

טל שלו

10.7.2012 / 0:01

בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה נחשף כי 10 אלף מסתננים מחזיקים חשבונות פעילים בבנקים בישראל. בתגובה הוחלט להאיץ את הפעולות בנושא אכיפת הענישה נגד מעסיקיהם

המאבק הכלכלי במסתננים לישראל מחריף: בשבועות האחרונים גיבש צוות בינמשרדי מיוחד בראשות מזכיר הממשלה, צבי האוזר, שורה של צעדים לצמצום התמריצים הכלכליים לכניסה בלתי חוקית לישראל. בנוסף לתזכיר החוק האוסר על העברת כספים לארצות המוצא של המסתננים שהופץ אתמול, מתכוונים במשרד ראש הממשלה לגבש בשבועות הקרובים תוכנית אכיפה על דרכי העברת הכספים, המוערכים במאות מיליוני שקלים בשנה ומועברים בחלקם על ידי בלדרים בדרכים לא חוקיות.

כמו כן, יוחמרו הקנסות הכלכליים המוטלים על מעסיקי מסתננים, במטרה ליצור את זרם המהגרים הבלתי חוקיים הנכנס לישראל שלפי ההערכה מגיע בעיקר מסיבות כלכליות במטרה לחפש עבודה. זאת בנוסף לתזכיר החוק שפרסם אתמול משרד המשפטים, לפיו העונש בגין הוצאת כספים לחו"ל על ידי מסתנן יהיה שישה חודשי מאסר בפועל, או קנס בסך 29,200 שקלים.

הסודנים חוזרים לדרום סודן במטוס הראשון שיוצא מישראל מפרויקט חוזרים הביתה , נתב"ג, יוני 2012. דרור עינב
מסתננים בשדה התעופה לקראת עזיבה/דרור עינב

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך שלשום (ראשון) ישיבה בהשתתפות שרי הביטחון, המשפטים והפנים וכן גורמים מקצועיים, בנושא התקדמות התכנית למאבק בתופעת ההסתננות לישראל דרך גבול מצרים. בישיבה הוצגו נתונים לפיהם כ-10 אלפים מסתננים מחזיקים חשבונות בבנקים בישראל. בנוסף, כחצי מיליארד שקלים מועברים מדי שנה על ידי מסתננים השוהים בישראל לארצות המוצא שלהם.

בדיון שהתקיים שלשום במשרד ראש הממשלה, הוצגו נתונים עדכניים על תופעת ההסתננות. מתחילת חודש יולי נעצרו 129 מסתננים, בהם 11 בסוף השבוע האחרון. העצורים הועברו ישירות למתקן סהרונים שהוקם בנגב, בהתאם ל"חוק המסתננים", המאפשר לעצור מידית למשך שלוש שנים מסתננים. מנתוני רשות האוכלוסין וההגירה עולה כי בחודש יוני השנה חלה ירידה של יותר מ-50% במספר המסתננים, בהשוואה לחודש מאי.

נציגי משרד הביטחון שהשתתפו בדיון מסרו כי עד חודש אוקטובר תושלם בניית הגדר בגבול המצרי, למעט 14 ק"מ באזור אילת, שיושלמו בתחילת 2013. בשבוע הקרוב הפועלים צפויים להשלים בנייה של 200 ק"מ מהגדר. כמו כן בחודש הקרוב יתווספו 4,000 מקומות במתקן הכליאה בדרום, כך שעד סוף השנה המתקן יכיל 12,000 מקומות.

נתניהו: "אנחנו בדרך הנכונה"

בדיון הוחלט בנוסף להאיץ את פעולות רשות האוכלוסין וההגירה בנושא אכיפת הענישה על מעסיקי מסתננים. אנשי הרשויות יוסמכו בקרוב לסגור בתי עסק שבהם מעסיקים מסתננים. הצוות הבין-משרדי עדכן את המשתתפים בדיון כי ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול תיקון לחוק הקובע הטלת פיקדון על מעסיקים בסך 700 שקלים לחודש עבור כל מסתנן שמועסק על ידם. המטרה היא להגדיל את העלויות הכרוכות בהעסקת מסתננים ולגרום להעדפה של עובדים ישראליים. בנוסף הוחלט כי רשות המסים תעמיק את גביית היטל העסקה בגין העסקתם מסתננים, בגובה 20% משכר העובד.

נתניהו הביע שביעות רצון מהנתונים שהוצגו בפניו אתמול ואמר כי "הפעילות הנחושה של הממשלה מראה כבר תוצאות בשטח. יש עוד הרבה עבודה לעשות, אבל אנחנו בדרך הנכונה".

עוד על תופעת המסתננים:
הצעה: מאסר למסתננים שיעבירו כספים לקרוביהם
נתניהו: "נעצור שטף המסתננים, הטיפול בעיצומו"
ירידה דרמטית במספר המסתננים לישראל מגבול מצרים

(עדכון ראשון: 21:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully