וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן דחה את הצעת נתניהו לחידוש המשא ומתן

ניר יהב

13.5.2012 / 21:32

לאחר שנציגו של ראש הממשלה העביר איגרת ליו"ר הרשות הפלסטינית עם הצעה לחידוש המגעים, דחתה אותה הרשות בטענה כי "אינה כוללת תשובות ברורות על סוגיות הליבה"

הרשות הפלסטינית דחתה היום (ראשון) את ההצעה הישראלית לחדש את המשא ומתן הישיר, כפי שהועברה אמש באיגרת מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר הרשות, אבו מאזן. יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, אמר כי איגרתו של נתניהו "אינה כוללת תשובות ברורות על סוגיות הליבה המכשילות את חידוש תהליך השלום".

שליחו של נתניהו למשא ומתן, עורך הדין יצחק מולכו, נועד אמש ברמאללה עם אבו מאזן והעביר לו את איגרת התשובה של נתניהו לאיגרת ששלח לו יו"ר הרשות לפני כשלושה שבועות. באיגרת, פירט נתניהו את עמדותיה של ישראל בנוגע לחידוש המגעים המדיניים בין ישראל לרשות הפלסטינית, והיום נפגש אבו מאזן עם חברי הוועד הפועל של אש"ף ועדכן אותם בתוכן האיגרת הישראלית.

אבו מאזן ובנימין נתניהו בבית הלבן, ערב לפני השקת המו"מ הישיר. רויטרס
הצעת נתניהו נדחתה משום שאינה כוללת, בין היתר, תשובות ברורות בנושא הפסקת הבנייה בהתנחלויות/רויטרס

לדברי עבד רבו, איגרתו של נתניהו אינה כוללת תשובות ברורות בנושא הפסקת הבנייה בהתנחלויות ובנושא ההכרה בגבולות 67', כמו גם בנושא שחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל. בהודעת הוועד הפועל של אש"ף נמסר כי הוועד עומד מאחורי דרישותיו של אבו מאזן, הכוללות בין היתר דרישה "להפסיק את סבלם של האסירים". בתוך כך, התקשורת הפלסטינית דיווחה כי נתניהו לא התייחס באיגרתו לדרישת אבו מאזן להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולקבל את גבולות 67', אך קרא מנגד לשוב למשא ומתן "ללא תנאים".

לצד זאת, קרא הוועד הפועל להתערבותו של הקוורטט, זאת על מנת להביא לחידוש המשא ומתן תוך הסרת המכשולים המפריעים לחידושו, לדבריהם. בנוסף, גינה הוועד את הבנייה הישראלית הנמשכת בהתנחלויות וקרא לקהילה הבינלאומית לשים לב "מי מכשיל את המאמצים המושקעים לחדש את התהליך המדיני".

השרים מביעים פסימיות

לאחר הפגישה שהתקיימה אמש בין הצדדים נמסר בהודעה משותפת כי "ישראל והרשות הפלסטינית מחויבות להשגת שלום, והצדדים מקווים שחלופת המכתבים בין הנשיא עבאס לראש הממשלה נתניהו תתרום לכך". בלשכת ראש הממשלה סירבו לפרט את תוכן המכתב שהעביר נתניהו לאבו מאזן, אך על פי הערכות, הציג בו נתניהו שאיפה מצד ישראל להיכנס למשא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים. כמן כן, הוצג פירוט עמדותיה של ישראל באשר לסוגיית הגבולות וסוגיית הסדרי הביטחון, כמו גם דרישה מאבו מאזן להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

הבוקר התייחס נתניהו לפגישה בעת ישיבת הממשלה: "אמש נפגש השליח המיוחד שלי, יצחק מולכו, עם ראש הרשות הפלסטיני מחמוד עבאס. אני מקווה שנוכל לקדם את הדיאלוג בין הצדדים כדי לחדש את השיחות המדיניות". עם זאת, מרבית השרים שנשאלו בנושא הביעו פסימיות לגבי קיום השיחות, וגם הערב לא הופתעו בירושלים מההודעה הפלסטינית על דחיית ההצעה למשא ומתן: "ישראל היא זאת שקוראת לחידוש המשא ומתן. הפלסטינים ממשיכים להציב תנאים מוקדמים, ואבו מאזן ממשיך להיות סרבן".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, אמר בפתח הישיבה כי הפלסטינים לא רציניים בכוונותיהם וכי הוא לא אופטימי. "במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות הפלסטינים העלו דרישות מדרישות שנות במטרה למנוע כל אפשרות למשא ומתן. גם הקהילה הבינלאומית כשלה במאמציה להביא את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן. אם הפלסטינים יבואו באופן שונה ואמיתי, הם ימצאו אותנו מוכנים לקיום שיחות באופן רציני".

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

עוד באותו נושא:
נתניהו העביר איגרת לאבו מאזן: "מחויבים לשלום"
נתניהו ועריקאת נפגשו: ”מחוייבים להשגת שלום”
אבו מאזן: לנצל את ממשלת האחדות בישראל להשגת שלום\

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully