וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת זכויות האדם באו"ם תחקור את ההתנחלויות

טל שלו

22.3.2012 / 20:29

ברוב של 36 תומכות מול ארצות הברית שהתנגדה ועשר מדינות שנמנעו התקבלה החלטה במועצה לשגר לישראל ועדה שתבדוק גם מקרי אלימות נגד פלסטינים בגדה. בישראל זועמים

מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה הערב (חמישי) ברוב של 36 קולות, על הקמה של ועדת בדיקה להתנחלויות בישראל והשפעתן על הפרת זכויות האדם של הפלסטינים. הוועדה תשוגר לישראל ותגיש בסופו של דבר דו"ח מסכם למועצה, שכבר קיבלה בעבר מספר החלטות אנטי-ישראליות, ואחראית בין היתר על הקמת ועדת גולדסטון לבדיקת אירועי עופרת יצוקה בשנת 2009.

רוסיה, נורבגיה, שוויץ, אוסטריה, ומדינות ערביות, אפריקאיות, ואסייתיות רבות נוספות הצביעו בעד ההחלטה; עשר מדינות, בהן איטליה, ספרד, צ'כיה, הונגריה, פולין ורומניה נמנעו, ורק ארה"ב הצביעה נגד הצעת ההחלטה, המתייחסת גם לאירועי אלימות בקרב המתנחלים וקוראת לישראל לנקוט ביד קשה ורצינית כלפי גילויי האלימות נגד פלסטינים בגדה.

"מדובר במועצה צבועה"

השגריר האמריקאי למוסדות האו"ם בז'נבה אמר כי הוא מוטרד מההטיה של המועצה נגד ישראל והדגיש כי צעדים מסוג זה "מרחיקים את האפשרות לשלום בין ישראל והפלסטינים ורק מרחיקים את הצדדים זה מזה". גם שגריר ישראל למוסדות האו"ם בזנבה, רוני לשנו-יער, מתח ביקורת חריפה על המועצה ואמר בנאומו כי הוא "נדהם מרמת הצביעות והסטנדרטים הכפולים שהשתרשה בפורום הזה".

בישראל הביעו זעם על ההחלטה. ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את המהלך ואמר כי "מדובר במועצה צבועה עם רוב אוטומטי נגד ישראל. זו מועצה שצריכה להתבייש בעצמה". לדברי ראש הממשלה נתניהו, למועצת זכויות האדם של האו"ם "אין דבר וחצי דבר עם זכויות אדם: עד היום קיבלה הוועדה 91 החלטות - 39 מהן עסקו בישראל, שלוש בסוריה ואחת באירן".

גם במשרד החוץ תקפו את סדר העדיפויות של המועצה, שבוחרת להקדיש את זמנה להקמת "גוף מיותר ובזבזני שכל מטרתו להשביע את גחמות הפלסטינים", בשעה שבמזרח התיכון מתרחשות "הפרות זכויות אדם בקנה מידה חסר תקדים בהיקפו". בהודעת המשרד נמסר עוד כי "לו רצו הפלסטינים לפתור את סוגיית ההתנחלויות, היו ניגשים ללא דיחוי למשא ומתן ישיר וללא תנאים על כל סוגיות הליבה במסגרת הסכם כולל. בחירתם המפורשת לקדם עימות ופרובוקציה במקום פשרה ופיוס אינה אלא אסטרטגיה הרסנית שהקהילה הבינלאומית צריכה לדחות נחרצות".

עוד באותו נושא:
בכיר חמאס בז'נבה: על ישראל לכבד זכויות אדם
נתניהו על המועצה: "מה לכם ולזכויות אדם? תתביישו לכם"
משרד החוץ: "בכיר חמאס בפני מועצת זכויות האדם? בדיחה מזוויעה"

לפניות לכתבת: tal_sha@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully