וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר, עסקת גרפל תצא לפועל ביום חמישי

טל שלו, כתבתנו המדינית

25.10.2011 / 16:03

ישראל הסכימה לשחרר 25 אסירים מצריים, בהם שלושה קטינים, בתמורה לשחרורו של הישראלי-אמריקני המואשם בריגול. רשימת המשוחררים תתפרסם באתר השב"ס, לציבור ניתנו 48 שעות לעתור לבג"ץ

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר בצהריים (שלישי) פה אחד את העסקה לשחרורו של האזרח הישראלי-אמריקני אילן גרפל, שהואשם במצרים בריגול חמור. בתמורה לשחרורו של גרפל, תשחרר ישראל 25 אסירים מצרים הכלואים בישראל. בישראל הדגישו כי לא מדובר באסירים ביטחוניים, וכי שלושה מהמשוחררים הם קטינים. עוד נמסר כי מרבית המשוחררים הורשעו בעבירות של הברחת נשים, אמצעי לחימה וסמים. בעקבות אישור העסקה בקבינט, ניתנו לציבור 48 שעות שבהן ניתן יהיה להגיש עתירות לבג"ץ נגד העסקה. בשל כך, חזרתו של גרפל לישראל צפויה לצאת אל הפועל ביום חמישי. בדיון בקבינט נכחו גם ראש השב"כ, יורם כהן, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, וראש חטיבת המחקר באגף המודיעין של צה"ל, תת-אלוף איתי ברון.

האם אתם בעד או נגד העסקה? בואו להצביע בפייסבוק


עוד על המאמצים לשחרורו של אילן גרפל
לפני שחרור: אילן גרפל בתמונה ראשונה במעצר
עסקת גרפל: האסירים שישוחררו - לא ביטחוניים
הושגה עסקה לשחרורו של הישראלי אילן גרפל מהכלא המצרי

ישראל חסון: "הוריו של גרפל נפגשו איתו בכלא". גדעון צנטנר
הקבינט אישר את העסקה לשחרורו. גרפל עם ח"כ חסון/גדעון צנטנר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את הגורמים הנוגעים בדבר לעשות את כל המאמצים כדי להביא בהקדם לשחרורו של האזרח הישראלי הנוסף הכלוא במצרים, עודה תראבין, אשר נמצא במעצר כבר 11 שנים באשמת ריגול. לדברי גורמים בירושלים, המצרים לא רצו לכרוך את שחרורו של תראבין בשחרורו של גרפל. שרי הממשלה הודו לממשל האמריקני על הסיוע הרב שהעניק לצורך ההגעה למתווה העסקה. רשימת האסירים הצפויים פורסמה באתר של שירות בתי הסוהר, על מנת שהציבור יוכל לעיין בה, ובלשכה המשפטית בבית הנשיא בראשות היועצת המשפטית של הנשיא, עורכת הדין אודית קורינלדי כבר נערכים לקבלת התיקים כדי שהנשיא יוכל לעיין בהם ולאשר את החנינות. יודגש כי הנשיא יוכל לחתום על החנינות רק בתום 48 שעות שניתנו לציבור כדי להגיש עתירות לבג"ץ נגד העסקה.

"לא נשכח את טראבין"

סגן ראש המודיעין המצרי לשעבר, הגנרל סאמח אל-יזל, אמר לרשת CNN בערבית שישראל ביקשה מהשלטונות המצרים לשחרר גם את הישראלי עודה טראבין ועוד ארבעה אחרים שמואשמים בריגול למען ישראל, ביניהם האזרח הירדני בשאר אבו זיד, אך המצרים סירבו. הוא העריך כי עסקת גרפל תתבצע במעבר רפיח ואמר כי מדובר בעסקה "טובה". "אין מה להשוות בין עסקה זו לעסקת שליט. ישראל מחזיקה 7,000 אסירים פלסטינים אך 78 אזרחים מצרים בלבד", הוסיף. יצוין שעל פי דיווחים קודמים, החילופים ייערכו במעבר טאבה.

ח"כ ישראל חסון (קדימה), שסייע כאמור במגעים לשחרור גרפל, התייחס גם לתראבין ואמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "את עודה טראבין אנחנו לא נשכח ולא נזנח. כל מי שעודה טראבין קרוב ללבו צריך לתת שקט כי כל מילה מרחיקה את הפתרון". אמש אמר חסון כי "אם הקבינט יאשר את העסקה ובג"ץ ידחה את העתירות שיוגשו בנושא, כנראה שאילן גרפל יגיע לישראל כבר השבוע". חסון הוסיף כי "היה פה מאמץ מצרי-ישראלי והגענו להבנה. זה תם ולא נשלם. זה יושלם כשהוא יחזור הביתה ושאולי נצליח לשחרר איתו עוד אנשים שנמצאים כאן".

אתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח כי שניים מתוך 25 האסירים המצרים שישוחררו הם אסירים שנעצרו על רקע פוליטי ועוד כמה הם אסירים שיושבים בכלא הישראלי לאחר שהואשמו דווקא "בתכנון לבצע פיגועים נגד אתרים רגישים בישראל ביחד עם ארגונים חמושים פלסטינים". המקורות המצרים אישרו הם כי העסקה כוללת סעיפים שלא פורסמו "מסיבות הנוגעות לביטחון לאומי".

רשימת המצרים שישוחררו במסגרת העסקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully