וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: 700 מפגינים נעצרו כשחסמו את גשר ברוקלין

עימות סוער פרץ בין המשטרה לפעילי "כיבוש וול סטריט" כאשר אלו סטו מנתיב המדרכה עליו אושר להם לצעוד ועלו על כביש הגשר. המפגינים טוענים: "השוטרים תעתעו בנו ואז לכדו אותנו ברשת"

בעימות סוער שנערך הלילה (ראשון) מעל נהר האיסט עצרה משטרת ניו יורק למעלה מ-700 מפגינים מפעילי מחאת "כיבוש וול סטריט" שצעדו על גשר ברוקלין וחסמו אותו לתנועה, כך פורסם בניו יורק טיימס. מבצע "כיבוש וול סטריט" החל לפני שבועיים ובמסגרתו מתקיימות הפגנות ברובע העסקים של מנהטן נגד הבורסה, הבנקים והשיטה הכלכלית בארצות הברית.

ביום שבת בשעה ארבע אחר הצהריים (זמן ניו יורק) הגיעו 1,500 מפגינים לאזור הגשר - ליד בניין העירייה, במהלך צעדה שהחלה במקום המחנה שלהם בפארק זוקוטי שבמנהטן התחתונה. המשתתפים צעדו לאורך הדרך על המדרכה, בליווי כוחות משטרה, וכאשר נתיב ההליכה הצטמצם באזור הכניסה לגשר עלו חלק מן הצועדים, בהתאם לתכנון מוקדם, על מדרכת הגשר.

בשלב הזה התפצלו כ-20 מפגינים מהשיירה והחלו ללכת על הכביש, כך סחפו אחריהם צועדים נוספים שחלקם, ככל הנראה, כלל לא שמעו את אזהרות המשטרה ולא ידעו כי הדבר אסור. אחרי שאפשרו להם לחצות כשליש מאורך הגשר הקיפו כוחות המשטרה את הצועדים על הכביש, לכדו אותם באמצעות רשת והחלו במעצרים.

עימותים בין פעילי מחאה לשוטרים על גשר ברוקלין בניו יורק. AP
הקיפו כוחות המשטרה את הצועדים על הכביש, לכדו אותם באמצעות רשת והחלו במעצרים/AP

"מפגינים שצעדו על מדרכת הגשר לא נעצרו", הסביר הדובר הראשי של המשטרה, פול ג'יי בראון, "אך אלו שהשתלטו על הכביש ובכך עיכבו את תנועת הרכבים – נעצרו". לעומת זאת, מפגינים רבים טענו כי כוחות המשטרה תעתעו בהם כאשר התירו להם לעלות על הגשר ואף ליוו אותם בהתחלה - רק כדי לסגור עליהם לאחר שמאות מהם כבר היו על הכביש. "אכן, השוטרים צפו בנו צועדים ולא עשו דבר. היה נראה שהם מוליכים אותנו לכביש", אמרה מתאמת התקשורת של המחאה, ג'סי מאיירסון, שהשתתפה בצעדה ולא נעצרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עימותים בין פעילי מחאה לשוטרים על גשר ברוקלין בניו יורק. AP
עימותים בין השוטרים למפגינים/AP

תנועת "כיבוש וול סטריט" יצאה לדרך לפני כשבועיים, ביום הפגנות עולמי נגד הבנקים, הבורסאות והשיטה הכלכלית הקפיטליסטית, בו השתתפו מפגינים ב-20 ערים בעולם, בהן גם תל אביב. בניו יורק, נותר גרעין קשה של מפגינים לאורך השבוע האחרון, והוא אף הקים את מחנה האוהלים. המפגינים, המאורגנים בצורה רופפת באמצעות רשתות חברתיות, הצליחו לשמור על נוכחות רציפה ברחובות למרות השוטרים הרבים שהוצבו באזור ולמרות כמה ימים רצופים של גשם.

בשבוע שעבר נעצרו לפחות 80 צעירים ממשתתפי ההפגנות. רוב העצורים הואשמו גם אז בחסימת התנועה והגישה למוסדות ממשלתיים, ובהתנגדות למעצר. אחד מהם הואשם בתקיפת שוטר - שאף נפצע ופונה לבית חולים. על פי אתר האינטרנט של מארגני ההפגנות, רוב המעצרים נעשו במהלך תהלוכה סמוך ל"יוניון סקוור". בסרטונים שהעלו המפגינים ליוטיוב ניתן לראות כמה מהמעצרים, ומקרים שתועדו של אלימות משטרתית נגד העצורים.

עוד באותו נושא
בפעם הקודמת -"כיבוש וול סטריט" נגמר ב-80 עצורים
וול-סטריט נכבשה? הפגנות ברחבי העולם נגד הבנקים
גם בתל אביב הפגינו נגד הבנקים ביום ההפגנות העולמי

עימותים בין שוטרים לפעילי מחאה על גשר ברוקלין. AP
מפגינים עוצרים לצלם חתן וכלה בלב המהומה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully