וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מוסלמים נאשמים בתכנון פיגועי התאבדות

שישה צעירים תושבי אזור ברמינגהאם שנעצרו בשבוע שעבר הואשמו בתכנון מסע פיגועי התאבדות. הם כבר הכינו חומרי נפץ מאולתרים, ושניים מהם אף נסעו לאימונים בפקיסטן

כתבי אישום הוגשו אמש (ראשון) נגד שישה מוסלמים תושבי העיר ברמינגהאם שבבריטניה וסביבותיה, בני 25-32, בעבירות טרור שונות. ארבעה מהם מואשמים כי תכננו להוציא לפועל מסע של פיגועי התאבדות במדינה, ושניים נוספים מואשמים כי הסתירו מידע אודות ההתארגנות. השישה נעצרו במבצע משטרתי נרחב בעיר בשבוע שעבר.

שניים מהשישה, אירפאן נאסר ואירפאן חאליד, מואשמים גם כי נסעו לפקיסטן ועברו שם אימונים במחנות של ארגוני טרור, הכינו חומרי נפץ בייצור ביתי ואף הכינו סרטון וידאו בו קיבלו אחריות על הפיגוע. אדם שביעי שנעצר בפרשה עדיין נחקר, אך טרם הוגש נגדו כתב אישום.

בתוך כך, התעוררה בבריטניה מחאה בעקבות שחרורו מהכלא של סיראג' עלי, מוסלמי יליד אריתריאה, שהורשע בסיוע למחבלים מאל-קאעדה שניסו לשחזר את פיגועי ה-21 ביולי 2005 בלונדון, בהם נהרגו 52 בני אדם. על פי הפרסומים ב"מירור" וב"דיילי מייל", עלי שוחרר לאחר שריצה רק מחצית מתשע שנות המאסר שנגזרו עליו, אף שהוא מוגדר "פונדמנטליסט איסלמי ברמת הסיכון הגבוהה ביותר".

עוד מדווחים העיתונים, כי במשרד לביטחון פנים בבריטניה מעוניינים לגרש את עלי מהממלכה, אולם הם לא יכולים לעשות זאת משום שבית משפט קבע כי הוא עלול להיות נתון בסכנה של "ענישה ויחס בלתי אנושי" באריתריאה מולדתו, ולכן, כדי למנוע פגיעה בזכויות האדם שלו, הוא יוותר בבריטניה במעמד פליט, כשהוא חופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully