וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים העבירו מסר חריף לארדואן: "תירגע"

פנחס וולף

15.9.2011 / 0:30

גורמים מדיניים סיפרו כי בוושינגטון כעסו על התבטאויותיו האחרונות של ראש ממשלת טורקיה. גם נאט"ו העבירה מסרים דומים לצבא הטורקי. לדברי הגורם, בירושלים מנסים "להנמיך להבות"

האמריקאים זועמים על הטורקים: גורמים מדיניים סיפרו אמש (חמישי) לוואלה! חדשות כי לאחר שראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, דיבר על כך שמשחתות של חיל הים הטורקי ילוו משטים לעזה, ולאחר הפרסומים לפיהם ממטוסי F-16 טורקיים הוסרו מנגנוני הגנה מפני ירי לעבר מטוסי קרב ישראלים, ארדואן קיבל מסר חריף מוושינגטון, בו התבקש למתן את הצעדים בהם נוקטת אנקרה ו"להירגע". במקביל, צבא טורקיה קיבל מסרים דומים מנאט"ו.

עוד על המתיחות בין ישראל וטורקיה
השמינייה תדון על טורקיה: "ארדואן נובח, לא נושך"
טורקיה מסירה נ?צרה: "אפשר ליירט מטוסי ישראל"
ארדואן בקהיר: "ישראל תשלם על מעשי הטרור שלה"

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול את פורום השמינייה כדי לדון בנושא המתיחות עם טורקיה. בשלב זה, המגמה של ירושלים היא להנמיך את הלהבות ולאפשר לארדואן להמשיך להתבטא בצורה קיצונית שמביאה עליו את רוגזם של האמריקאים, כ"ילד הרע" התורן של המזרח התיכון. "התחושה היא שארדואן הולך ומתנפץ בכל מקום שהוא מעורב בו: קפריסין, סוריה, אירן, לוב, ועכשיו גם עם מצרים לא בדיוק הולך לו", אמרו גורמים מדיניים.

לדבריהם, "לישראל אין כל כוונה לדרדר את המצב. כרגע ההתבטאויות שלו נשארות בגדר סיסמאות ביריוניות, ולכן אין צורך להגיב עליהן, ומשום כך אנחנו, בישראל, מעדיפים לשתוק. אם הוא יעשה דברים אופרטיביים, מעבר לדיבורים ריקים מתוכן, ישראל תצטרך לשקול את צעדיה הדיפלומטיים". בדיון היום, בדקו שרי השמינייה, בין היתר, את האפשרויות העומדות בפני ישראל להגנה מפני תביעות עתידיות שטורקיה עלולה להגיש לבית הדין הבינלאומי בהאג.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עדכון ראשון: 20:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully