וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת תושבי הדרום לבירה: עמרם מצנע הצטרף למחאה

רמי שני

29.8.2011 / 12:26

המתמודד לראשות מפלגת העבודה הצטרף לצועדים שיצאו מירוחם במחאה על התנהלות הממשלה מול גרעונות הרשות המקומית. "אם מקבלי ההחלטות לא יבואו אלינו, נבוא אליהם", אמר משתתף בצעדה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עשרות בני אדם המשיכו היום (שני) בצעדה שיצאה אתמול מהעיר ירוחם בהנהגת ראש המועצה המקומית מיכאל ביטון לעבר ירושלים במחאה על התנהלות הממשלה מול הגירעון התקציבי שאליו נקלעה הרשות המקומית. ביטון ארגן את צעדת המחאה עם אנשי המאהלים בשדרות, אשקלון ובאר שבע ונוטלים בה חלק כ-100 בני אדם. הצועדים יצאו אתמול מירוחם, הגיעו לבאר שבע שם בילו את הלילה, והבוקר הם נמצאים בדרכם לצומת בית קמה. לצועדים הצטרף הבוקר גם המתמודד לראשות מפלגת העבודה, עמרם מצנע, שכיהן בשנים האחרונות כראש הוועדה הקרואה בירוחם, עד למינוי של ראש המועצה הקבוע.

צעדות דומות יצאו היום גם משדרות ומבאר שבע לכיוון ירושלים. יצוין, כי בשל מגבלות בטיחותיות, מוגבלות הצעדות לעשרות אנשים בלבד, ולכן הן גם לא מתאחדות לצעדה אחת.

אדר שטרן, תושבת באר שבע שמשתתפת בצעדה, אמרה לוואלה! חדשות כי "יש לנו כאן חבר'ה, אנחנו באים ממאהל באר שבע וממאהל שדרות. יצאנו לצעדה, שבוע ימים, לעבר ירושלים. אנחנו צעדים על מנת להעלות את זעקתו של הדרום, ואנחנו עוברים ביישובים בדרך. היום מצטרפים אלינו חבר'ה מאשקלון. נגיע לקריית מלאכי, יצטרפו אלינו משם. אנחנו הולכים להסביר למקבלי ההחלטות בבירה שצדק חברתי זה צדק חלוקתי ולא ייתכן שאדם חי בדרום שמונה שנים פחות רק בגלל שהוא בחר לגור בדרום. לא ייתכן שאין רופאים ולא ייתכן שיש פחות מורים. אנחנו לא רוצים שכל העולם יהיה מעמד אחד, אבל שיהיה שוויון הזדמנויות. שמי שנולד בדרום יוכל לקבל בדיוק את אותם הדברים כנקודת התחלה בדיוק כמו ילד במרכז".

ירון שרביט, פעיל במאהל בשדרות, אמר כי "אנחנו מחפשים את האנשים שמקבלים את ההחלטות. אם הם לא באים אלינו, אנחנו הולכים אליהם. אנחנו באים לדרוש את הדברים שהפריפריה והדרום צריכים".

עוד על מחאת תושבי הדרום
תושבי הדרום הצועדים לירושלים: "בנגב מתים מהר יותר"
עצרת מחאה בירוחם: "גם לנו מגיע צדק חברתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully