וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לבג"ץ: לא להקדים שחרור האל"מ שאנס

בעתירה שהגישה, טוענת הפרקליטות כי ההחלטה הצבאית לשחרר אל"מ זאהר עאטף, שהורשע באונס חיילת שהייתה תחת פיקודו והורד לדרגת טוראי, לוקה בחוסר סבירות קיצוני

פרקליטות המדינה הגישה אתמול (שלישי) עתירה לבג"ץ, המבקשת לבטל את החלטת הוועדה הצבאית לקיצור עונשו של טוראי זאהר עאטף, שהורשע באונס חיילת בהיותו אלוף-משנה בצה"ל ונשלח לשש שנות מאסר בפועל, ולהמיר את יתרת העונש במאסר על תנאי. בעתירה, שתידון בבג"ץ בשבוע הבא, נטען בין היתר כי לפי החלטת הוועדה הצבאית, ירצה עאטף בפועל עונש של מעט יותר מארבע שנים – "תוצאה הלוקה בחוסר סבירות קיצוני". עוד נטען בעתירה כי בהמרת העונש "יש כדי להביא לפגיעה חמורה באינטרס הציבורי, לפגיעה חמורה בחוסנו של הצבא ובאמון בשדרת הפיקוד בו".

עוד על משפט עאטף
זאהר עאטף ישוחרר כשנה לפני תום ריצוי עונשו
זאהר עאטף: ”מתבייש במעשיי. לא חשבתי שזה פלילי”
בית הדין הצבאי ידון בשחרור הקצין שהורשע באונס
אל”מ עאטף: המגע המיני - ביוזמת החיילת

בנוסף, בפרקליטות טוענים עוד כי מסקנות הוועדה בדבר מסוכנותו של עאטף וסיכויי השיקום שלו "חסרות בסיס עובדתי", וכי המסקנות עומדות בניגוד לעמדותיהם של הגורמים המקצועיים המוסמכים. בג"ץ צפוי לדון בעתירה שהגישה עורכת הדין הילה גורני ביום שני הקרוב.

אנס חיילת ששירתה תחת פיקודו

עאטף, שעמד כאלוף-משנה בראש מינהל אוכלוסיות מיוחדות בצה"ל, הורשע ב-2007 באונס חיילת ששירתה תחת פיקודו. הוא נידון לשש שנות מאסר בכלא צבאי, והורד לדרגת טוראי. בראשית אוגוסט החליטה ועדת שחרורים צבאית בראשות אלוף-משנה ארז פורת לשחרר את עאטף בתוך 30 ימים, מרגע שייצא בעניינו צו פיקוח, שיפרט את תהליך השיקום שלו מחוץ לכותלי הכלא. בהחלטתה התבססה הוועדה על כך שהקצין עזב את השירות הצבאי מבלי יכולת לחזור אליו, איבד את מעמדו ודרגתו, ריצה עונש ממשי ומעל לשני שלישים ממנו, ו"שילם מחיר יקר", כך לפי החלטת הוועדה. יו"ר הוועדה עצמו, אל"מ פורת, היה בדעת מיעוט כשהתנגד לשחרור: לטענתו, דרגתו ומעמדו של עאטף בעת ביצוע העבירות, והשפעתן על הצבא, חייבו את דחיית העתירה.

התובעת הצבאית הראשית, אל"מ ז'אנה מודזגברישוילי, טענה בדיון האמור כי שחרורו של עאטף כשנה וחצי לפני תום מאסרו הוא בבחינת "רולטה רוסית", כיוון שטרם הכחיש את העבירות המיוחסות לו, ולא הביע חרטה. לעומת זאת, סניגורו של עאטף, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר כי "אם הוא לא ישוחרר כעת, לפני תום מאסרו, הוא ישוחרר בעוד שנה וחצי ללא פיקוח וללא טיפול. אז הוא לא יהיה מסוכן, כפי שטוענת התובעת?". עאטף עצמו אמר במהלך הדיון כי "אני מתבייש במה שעשיתי. לא חשבתי שזה פלילי. לא אעשה בעתיד משהו דומה, אני יודע להפיק לקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully