וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע: "רק אני אביא מנדטים מהליכוד ומקדימה"

4.5.2011 / 10:00

בבוקר ההכרזה הרשמית על התמודדותו לראשות מפלגת העבודה, מבטיח עמרם מצנע בראיון לוואלה! חדשות כי יביא למהפך במפלגה. "אחזיר את הדרך למפלגה"

צילום מסך

(צילום: Youtube)

"מיד עם היבחרי לראשות מפלגת העבודה אחולל מהפך", כך אמר בראיון לוואלה! חדשות עמרם מצנע, שהודיע הבוקר (רביעי) על הצטרפותו להתמודדות על ראשות מפלגת העבודה.

מצנע הסביר כי נכון לעכשיו, "המפלגה היא כמו אותו חולה שמוטל בחדר טיפול נמרץ ורק טיפול אגרסיבי יכול להחזיר אותו לחיים. כאשר חברי מפלגת העבודה הוותיקים והחדשים מבינים זאת, הנכונות לשינויים היא אמיתית. מיד עם היבחרי, בכוונתי להשתמש במוסדות המפלגה ולחולל מהפך. רק מהפך גם באנשים וגם בדרך פעולה יכול להחזיר את אמון הציבור".

באומרו "מהפך", מצנע מתכוון בין היתר לפעול לכך שלפחות חצי מרשימת העבודה לכנסת תורכב מאנשים חדשים. "אני מדבר גם על צעירים וגם על אלו שיש להם רקורד של עשייה ולא הוכתמו בשחיתות או בכל דבר אחר", הוא מסביר. "אחד הדברים המרכזיים שנחרוט על דגלנו זה מאבק בלתי מתפשר בשחיתות והתייחסות לשקל הציבורי בצניעות ובזהירות".

"דבר נוסף שאעשה עם היבחרי זה להחזיר את הדרך למפלגה", הוא מספר. "צריך להחזיר אותה לחזון השלום, כי גם אם אין תהליך שלום יש בישראל מחנה שלום וחזון השלום צריך להיות נר לרגלינו, וגם אם יש סופות וקשיים ונטרפו הקלפים המדיניים, במזה"ת צריך להתכונן לסיכונים ובמקביל לנצל הזדמנויות במציאות החדשה".

עוד שינוי שמצנע מתכוון לבצע אם ייבחר לראשות המפלגה יהיה בחוקת המפלגה. כזכור, רק לאחרונה וועידת המפלגה ביטלה את "חוקת ברק" והחזירה לפעולה את החוקה הישנה, שלדבריו "עשויה טלאים טלאים, שקשה למצוא איש שמבין מה התקנון אומר".

אתה לא חושש שהאמירה שלך על ביצוע מהפך תעורר עליך את רוגזם של חברי המפלגה?

"מי שרוצה מפלגה חד ספרתית שימשיך להתנהג כמו שהוא מתנהג עד עכשיו. כשלקחתי על עצמי להתגייס מחדש הבנתי שללא מהפיכות, העבודה לא תהיה מוכנה לאתגרי העתיד ולא תקבל את אמון הציבור. מפלגה היא ארגון וולונטרי, אך לא מדובר באנרכיה. לכן במפלגת העבודה יכולים להיות ויכוחים סוערים עד זוב דם, אך כשמקבלים החלטה באופן דמוקרטי ההנהגה חייבת לעמוד מאחוריה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

יבוא עמיר פרץ ויאמר: אתה, מצנע, הורדת את המפלגה מ- 26 מנדטים ל- 19. אני שמרתי על יציבות, למרות הקמת קדימה.

"את האגדה הזאת צריך לנפץ אחת ולתמיד. הבאתי את מפלגת העבודה ל- 19 מנדטים כאשר עמיר פרץ היה מחוץ למפלגה עם שלושה מנדטים, הליכוד עם 40 מנדטים ושינוי בשיאה עם 15 מנדטים. בנתונים ההם זה מה שניתן היה לעשות. היום אני מביא איתי ניסיון גם בתחום הביטחוני-צבאי, גם בתחום החברתי-אזרחי וגם ניסיון פוליטי שצברתי בשלוש שנים של שירות בכנסת. לכן, רק המועמדות שלי יכולה להביא ארבעה-חמישה מנדטים מקדימה ומספר דומה של מנדטים מהליכוד ולאחד את המרכז הישראלי שמחפש נואשות מנהיג שיכול לאחד את כל אותן מסגרות שמאמינות בהגעה לשלום ולהסדרים מדיניים באזור".

מפלגת העבודה תחזור להיות מפלגה שטוענת לכתר השלטון?

"בשלב הזה צריכים להיות ריאלים. כרגע המטרה היא להחזיר את העבודה לעמדת השפעה. החלטתי להתגייס פעם נוספת ולחזור להנהגת המפלגה שיש לי אמון מלא שניתן להחזירה לאותה עמדת השפעה. בנקודת זמן זו, המשימה הכי חשובה היא להכין את המפלגה לאתגרי העתיד, לעשות את השינויים ולגרום לאמון הציבור במפלגת העבודה.

"לפני חמש שנים קיבלתי עיירה במשבר נוראי של ייאוש ואובדן תקווה ובמשך חמש שנים, יחד עם תושבי ירוחם, עשינו שינוי של ממש. למדתי להכיר שאם יש הנהגה שיודעת לאן היא הולכת, אפשר עם הציבור הישראלי להגיע רחוק. את האמון הזה אני לוקח איתי ואני מקווה שנצליח לגייס את החברה הישראלית לאתגרי העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully