וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים את השנה בטבע: כ-200 אלף מטיילים ברחבי הארץ

קובי דוד

18.9.2012 / 13:30

ביום האחרון של החג, כ-150 אלף איש פקדו את האתרים של רשות הטבע והגנים, בעיקר בצפון הארץ, וקק"ל מדווחת על עוד עשרות אלפים. "מקווים שלא ישאירו פסולת כמו בשנים קודמות"

צילום: שי מכלוף ושלומי גבאי, עריכה: אמיר קוטיגרו

כ-200 אלף מטיילים מנצלים את היום האחרון של החג על מנת לטייל בפארקים ובשמורות הטבע ברחבי הארץ. יערני קק"ל מדווחים על עשרות אלפים הפוקדים את היערות והאתרים שברשותה משעות הבוקר (שלישי). רשות הטבע והגנים מדווחת על כ-150 אלף בני אדם שפקדו מהבוקר את אתריהם.

על פי קק"ל, האתרים הפופולריים ביותר בצפון הארץ הם חניוני יער בירייה, יער לביא בגליל התחתון, יער בית קשת, פארק רמות מנשה ושביל נחל חרוד, שם פריחת החצבים נמצאת בשיאה. בדרום, יער המלאכים - שחריה ויער להב עמוסים במטיילים, ובמרכז פוקדים רבים את יער בן שמן, פארק ירושלים, אתר הסטף ויער עמינדב. בקק"ל מבקשים מכל המטיילים להימנע מהשארת פסולת באתרי הטיולים.

ילדה נופשת בנמל קיסריה בראש השנה, ספטמבר 2012. שלומי גבאי, שלומי גבאי
מבלים בחוף הים בקיסריה/שלומי גבאי, שלומי גבאי

על פי רשות הטבע והגנים, האתרים המובילים הם כאלה של פיקניקים ומעיינות מים, הנחלים בגליל העליון, חורשת טל והגן הלאומי אשקלון. כמו כן, מורגשת תנועה ערה של מבקרים בחוף ים המלח, באתרים במצדה ובעין גדי, בהם מבלים כמה אלפי מטיילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתחילים השנה ב"על האש" בפארק הירקון, ספטמבר 2012. דרור עינב, דרור עינב
ממנגלים בפארק הירקון/דרור עינב, דרור עינב

מנהל קהילה וקהל ברשות הטבע והגנים, עוזי ברזילי מספר כי הרשות גילתה הבוקר תנועת מבקרים ערה וגדולה מאוד ביחס ליום הראשון של החג. "עיקר המבקרים והמטיילים נוהרים אל צפון הארץ, אך ישנם מספר מקומות שמושכים אליהם כמות מבקרים גדולה כמו אפולוניה, מבצר צלבנים ליד חוף הים בהרצליה, שם יש הפנינג גדול בהשתתפות למעלה מ-5,000 מבקרים", ציין ברזילי. "אני מקווה שהציבור הישראלי לא ישאיר פסולת רבה כמו בשנים עברו וישכיל לשים את האשפה בתוך הפחים המוצבים באתרים, אבל יחד עם זאת אנו יודעים שבשטחים הפתוחים יהיו לנו גלי פסולת גדולים".

ילדה משחקת בעפיפון בפארק הירקון, ראש השנה ספטמבר 2012. דרור עינב, דרור עינב
פארק הירקון, היום/דרור עינב, דרור עינב

גם לכבוד החג מזג האוויר אינו מרחם על המטיילים, והטמפרטורות היום גבוהות מהרגיל לעונה. בצפון צפוי למטיילים מזג אוויר נאה, עם עד 37 מעלות בצפת ו-29 מעלות באזור חיפה. במרכז בין 30 ל-23 מעלות ובדרום עד 38 מעלות באזור ים המלח, 32 במצפה רמון ו-40 באילת. לעומת זאת, דווקא בימים הקרובים צפויה התקררות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully