וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חשש בישראל ממתקפה אירנית באולימפיאדה

לפי ה"סנדיי טיימס", החשש משחזור המתקפה נגד הספורטאים באולימפיאדת מינכן גבר לאחר הפיגוע בבורגס. מהדיווח עולה שהמוסד שלח לאירופה צוות כדי לאתר חשודים בטרור

צילום: דניאל בוק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

ישראל הגבירה את הנוכחות הביטחונית לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון, בשל החשש מכך שחוליית טרור אירנית באירופה מתכננת מתקפה נגד הספורטאים - כך מדווח הבוקר (ראשון) ה"סנדיי טיימס" הבריטי. לפי הדיווח, הפיגוע בבורגס בשבוע שעבר העלה את החשש משחזור המתקפה נגד הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972.

עוד עולה מהדיווח, כי ההערכה בקרב סוכנויות הביון הבריטים, הסקוטלנד יארד וה-MI5, לגבי איום על המשלחת הישראלית גברה בעקבות הפיגוע בבורגס. לפי הפרסום, ישראל שלחה סוכני שב"כ לבריטניה במטרה להגן על הספורטאים, ובמקביל, שלח המוסד צוות לאירופה בחיפוש אחר קבוצת חשודים בטרור, שלפי ההערכה פועלים יחד עם כוחות "אל קודס" האירנים וחיזבאללה.

מומחי אבטחה אמרו כי החשש הוא שכוחות "אל קודס", הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה, גייסו אזרחים מערביים, בהם שניים מגרמניה, אחד משבדיה ושני בריטים.

"המחבל פעל תחת הדרכה רחבה של חיזבאללה"

במהלך סוף השבוע, בכיר בממשל האמריקאי חיזק את הערכות ישראל לפיהן המחבל המתאבד שפוצץ עצמו בפיגוע בבורגס והביא למותם של חמישה ישראלים היה חבר בתא חיזבאללה שפעל בבולגריה, כך דיווח הניו יורק טיימס. הגורם אמר כי על פי הערכות המודיעין האמריקאי, המחבל "פעל תחת הדרכה רחבה" כדי לפגוע במטרות ישראליות. "הדרכה זו ניתנה לחיזבאללה על ידי המממנת הראשית שלה, אירן".

עם זאת, אתמול נטל ארגון "בסיס הג'יהאד" אחריות לפיגוע. מספר שעות מאוחר יותר דחה משרד החוץ הבולגרי את הטענה, ונראה שיש בכך משום אימוץ לעמדת ישראל וארה"ב לפיהן חיזבאללה אחראי לכך.

ההתקפה ככל הנראה מתקשרת לחיסולים של מדעני הגרעין האירנים, שלפי דברי הגורם הבכיר בוצעו על ידי ישראל. "זה היה עין תחת עין", אמר הגורם, שדיבר תחת תנאי אנונימיות בשל החקירה שנמשכת בנושא. עם זאת, הוא לא מסר כיצד נמצא כי המחבל קשור לחיזבאללה.

המחבל נשא על עצמו רישיון נהיגה מזויף ממדינת מישיגן, אך אין סימנים המעידים על קשר שהיה לו לארה"ב, לפי הבכיר. שמו האמיתי, גילו, או ארץ מוצאו לא ברורים עדיין, למרות הדיווחים שונים. "נראה שהוא הסתובב וחיפש אחר מטרה, וכשהיא הופיעה הוא קפץ על ההזדמנות", אמר הגורם.

עוד בנושא
דיווח: בעקבות הפיגוע - נסראללה החליף מסתור
ארגון "בסיס הג'יהאד" נטל אחריות לפיגוע בבורגס
גופת המחבל מבורגס נותחה, מצוד אחר מחבל נוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully