וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נעתר להזמנת אחמדינג'ד - ויגיע לטהרן

ניר יהב

8.7.2012 / 15:44

ההזמנה שקיבל יו"ר הרשות הפלסטינית מסגן שר החוץ האירני בפגישה בעמאן היא לכנס המדינות הבלתי מזדהות שיתקיים בטהרן בסוף הקיץ. אבו מאזן שלח לנשיא אירן את ברכתו

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נעתר היום (ראשון) להזמנתו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, להשתתף בכינוס המדינות הבלתי-מזדהות שייערך בטהרן ב-30-31 באוגוסט. אבו מאזן קיבל את ההזמנה לכינוס מסגן שר החוץ האירני לענייני המזרח התיכון, חוסיין אמיר עבדאלליאן, במהלך פגישה שקיימו בעמאן שבירדן. אבו מאזן הודה לסגן השר האירני, וביקש ממנו להעביר את ברכתו לאחמדינג'ד.

בין הרשות הפלסטינית לאירן שוררת מזה תקופה ארוכה מתיחות קשה. בשנים האחרונות תקפה ההנהגה האירנית פעמים רבות את הנהגת הרשות הפלסטינית בעקבות המשא ומתן שניהלה עם ישראל. במהלך נאום שנשא הנשיא האירני ב-2010, אמר אחמדינג'ד שלאבו מאזן אין כל סמכות לערוך ויתורים במסגרת הסכם עתידי בשם הפלסטינים. "מי נתן לרשות את הזכות למכור חלק מפלסטין? המשא ומתן נידון לכישלון", אמר.

דוברו של אבו מאזן הגיב אז בזעם על דבריו של אחמדינג'ד ואמר כי לאחמדינג'ד, "שאינו מייצג את העם האירני, שזייף את תוצאות הבחירות בארצו ונטל את השלטון בהונאה, אין זכות לדבר על פלסטין, על נשיאה או על נציגיה הרשמיים". הדובר, נביל אבו רודיינה, אמר אז עוד: "אנחנו מגנים על הזכויות והאינטרסים של האומה שלנו. אף גורם לא יאיים עלינו או יטיל ספק בלגיטימיות של אש"ף, המונהג על ידי אבו מאזן".

לפני מספר ימים שוחח אחמדינג'ד בטלפון עם נשיא מצרים הטרי, ד"ר מוחמד מורסי. הנשיא האירני הזמין אותו להשתתף בכינוס המדינות הבלתי-מזדהות, ומורסי הבטיח להגיע. קודם לכן צפוי מורסי לבקר בערב הסעודית – ביקורו הראשון בחו"ל של נשיא מצרים הנבחר. בשבוע הבא ייפגש מורסי עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, וידון עמה בין היתר ביחסים בין מצרים לארה"ב וכן בשמירה על הסכם השלום עם ישראל.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

לפני שנתיים: אחמדינג'ד נועד עם אסד, שוב תקף את אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully