וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: התרעות רבות מפיגוע נגד ישראלים בחו"ל

24.1.2012 / 19:00

לקראת יום השנה לחיסול עימאד מורנייה, מזהיר גנץ מפעולות נקמה ופיגועי ראווה של אירן וחיזבאללה מעבר לים. גורם בכיר: הוגברה האבטחה סביב קציני צה"ל שיוצאים מישראל

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד)

ברקע הדיווחים על סיכול כוונות לפגוע באנשי חב"ד באזרייבג'ן, הרמטכ"ל, בני גנץ, מתריע כי חיזבאללה ממשיך במאמציו לפגוע בישראלים בחו"ל. בטקס אזכרה לחללי הצוללת אח"י דקר, אמר היום (שלישי) גנץ כי בידי מערכת הביטחון התרעות מפיגוע של הארגון השיעי וגורמים עוינים אחרים, שייתכן שיבוצעו באמצעות צד שלישי.

"דווקא בתקופה זו, בה אויבנו מצפון נמנעים מפעולה, מחשש לתגובה חריפה, אנו עדים למאמצים של חיזבאללה ושל גורמים עוינים אחרים לבצע פעולות טרור אכזריות, גם הרחק משטחי מדינת ישראל. דוגמה לכך, ראינו בפרסומים על ניסיונות הפיגוע בתאילנד", אמר הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל בני גנץ, בטקס האזכרה הממלכתי לחללי הצוללת אח"י 'דקר, ינואר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ, בטקס שנערך היום בהר הרצל/דובר צה"ל

גורם ביטחוני בכיר אמר היום כי מדובר בתקופה רגישה לישראל. "מבלי להיכנס לפרטים או להתרעות ממוקדות, אנחנו מחדדים נהלים, מגבירים ערנות ומתגברים אבטחה איפה שצריך. כל קצין שיוצא לחו"ל נדרש לעדכן את המערכת שבועיים מראש, ובהתאם לכך מקבל תדריך מפורט", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. לדברי הגורם הבכיר, במקרים מסוימים מוצמדת אבטחה לקצינים שיוצאים לחו"ל וניתנות להם הנחיות היכן ללון, ובמקרים נוספים מעודכנת המשטרה המקומית.

"מלחמת מוחות מול משמרות המהפכה"

בישראל מנהלים לאחרונה מלחמת מוחות של ממש מול יחידת אל קודס של משמרות המהפכה האירניים, ומול חיזבאללה, לקראת ציון יום השנה לחיסול בכיר הארגון, עימאד מורנייה, ב-12 בפברואר. לאחרונה התגברו ההתרעות במערכת הביטחון ברקע התרעות מניסיונות לביצוע פיגועים נגד יעדים ישראלים בתאילנד, בבולגריה ובמדינות נוספות.

ממשרד הביטחון נמסר כי "המשרד פועל לאבטחת אנשיו בארץ ובעולם. ההנחיות המקצועיות בנושא ניתנות על פי הערכות מצב המתקיימות באופן שוטף. מטבע הדברים איננו נוהגים לפרט בנושא זה בתקשורת".

עוד בנושא
ברק: "השמועות על המינויים - כדי לפגוע בגנץ"
גנץ: לא מופעל עליי לחץ במינוי מפקד חיל האוויר

לפניות אל הכתב: bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully