וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במגזר על סלאח: "למה הוא לא שב מלונדון?"

ניר יהב

31.10.2011 / 14:06

בסוף השבוע נקבע שמנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית יגורש מבריטניה. בינתיים, באום אל פחם, גוברת הביקורת: התושבים תוהים מדוע סלאח התעקש להילחם בבית הדין - ולא לשוב לישראל

במגזר הערבי הולכים וגוברים קולות המותחים ביקורת על ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראא'ד סלאח, שנמצא בלונדון וממאן לשוב לארץ עד סיום ההליכים המשפטיים בעניינו. פעילי ציבור באום אל-פחם, העיר שבראשה עמד השייח' סלאח, סיפרו היום (שני) לוואלה! חדשות כי תושבים רבים "חשים חוסר-נוחות" מהיעדרותו של סלאח ומשהותו בלונדון בארבעת החודשים האחרונים: "הוא יושב בלונדון - ואנחנו כאן סובלים", אמרו.

הפעילים סיפרו כי רבים תוהים מי מכסה את הוצאותיו של השייח' סלאח בלונדון מאז חודש יוני: "הוא נמצא שם עם עוזרים רבים כבר כמה חודשים, ולא ברור מי מממן את הכול. זה המון כסף. בעירו התרחשו באותו זמן אסונות, מעשי רצח - והוא נעלם. הוא אפילו לא שב לטקס השנתי 'אל-אקצא בסכנה', ולא נאם דרך הטלפון. ייתכן וקיימת מתיחות בהנהגת הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית", העריכו.

עוד על מעצרו של סלאח בבריטניה
השייח יקבל פיצוי על ימי המעצר הראשונים בלונדון
האם שרת הפנים הבריטית מיי "תפרה" את התיק?
סלאח מאשים: ישראל גרמה למעצרי בתואנות שווא

הפגנה מחוץ לשגרירות בריטניה בקהיר בקריאה לשחרורו של השייח ראאד סלאח, יולי 2011. AP
הפגנה למען שחרורו של סלאח מחוץ לשגרירות הבריטית בקהיר/AP

לוואלה! חדשות נודע כי כמה שליחים נשלחו לבריטניה, כדי לשכנע את סלאח לשוב לארץ. הוא מסרב, בשלב זה, להיענות לבקשה. אחד מהשליחים היה ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד זידאן: "אכן הייתי אצלו בלונדון, וניסיתי לשכנעו לשוב לישראל, אך עורכי דינו אמרו שקיים סיכוי לשנות את החלטת משרד הפנים הבריטי שאסרה על סלאח להיכנס לבריטניה", אמר. "באופן אישי, הייתי שוקל אולי דרכים אחרות וייתכן שהייתי שב ארצה - אבל הוא משוכנע בצדקתו ולכן הוא נאלץ להישאר שם לכל אורך ההליך המשפטי", הוסיף זידאן, שנחשב לאחד ממקורביו של השייח' סלאח. "בעיניו, מדובר בתיק עקרוני ומהותי, וחשוב לו להישאר שם. אני כאמור, הייתי נוהג אחרת".

לא מבינים מדוע סלאח נלחם ומערער, אך עדיין רואים בו מנהיג

בהתייחסו לביקורת ההולכת וגוברת במגזר הערבי כלפי השייח' סלאח, הודה זידאן שקיימים קולות שכאלה: "הציבור הערבי אכן חלוק. חלק רואה בתיק של סלאח בלונדון דבר עקרוני, וחלק אחר סבור שאין טעם להמשיך בהליך הזה, כי אין הצדקה לכך. בקרב הנהגת הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית שוררת אולי מחלוקת בנושא זה, אך הם מלוכדים. אין שם שום ערעור על מנהיגותו של סלאח".

בחודש יוני הגיע השייח' סלאח לבריטניה ונעצר בתאונה כי נכנס למדינה באופן בלתי חוקי, והפר את איסור הכניסה שהטילה עליו שרת הפנים הבריטית, תרזה מיי, שהואשמה בכמה פרסומים כי "תפרה" את היק בניגוד להמלצות פקידיה וקציני המשטרה. לאחר שלושה שבועות, שוחרר סלאח ממעצר, ובית הדין לערעורים התיר לו לשהות בבריטניה ולפעול בשטחה. מאז, מנסה סלאח לבטל את האיסור של שרת הפנים, שבצו שנתן לו תוקף קבעה כי השייח' "עודד שנאה ואנטישמיות". בסוף השבוע האחרון, בית דין לענייני הגירה החליט לגרש את סלאח מהמדינה. "התבטאויותיו המשלהבות ומעשיו נוטים להסית ולהעליב, וסביר שיעוררו מתיחות וגזענות", נכתב בהצהרה שפורסמה בכלי התקשורת. אם יחליט לערער, סלאח יוכל לעשות זאת בימים הקרובים, ואם יידחה הערעור שיגיש, יינתנו לו 72 שעות לעזוב את המדינה.

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully