וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה: המל"ט הישראלי המשוכלל "הרמס 900" בפעולה

31.1.2014 / 0:05

המטוס-ללא-טייס של חברת "אלביט", המסוגל לאסוף מודיעין בים, נמכר עד כה לחמישה צבאות שונים, בהם צה"ל. בחודשיים הקרובים יימסר המל"ט המאובזר לשני לקוחות נוספים. צפו

באדיבות חברת אלביט

המטוס-ללא-טייס "הרמס 900" של חברת אלביט הישראלית עשה בשנה החולפת פריצת דרך משמעותית. עד כה, הוא נמסר לארבעה צבאות שונים באירופה ובאמריקה הלטינית – וגם כמובן לצה"ל. שני צבאות זרים הכריזו עליו כ"מל"ט מבצעי" ובצה"ל הוא נמצא בשלב ניסויים מתקדמים לאחר שכמה מערכות נרכשו עבורו לצורכי משימות מגוונות, כולל איסוף מודיעין בים.

חדשות נוספות בנושא צבא וביטחון:
הבכיר הישראלי חשף: כך תתקוף ישראל מהחלל
170 אלף טילים: האם בכירי המטכ"ל ניסו להלך עלינו אימים?
ראש אמ"ן: 170 אלף טילים מופנים נגד ישראל

בחודשיים הקרובים יימסר המל"ט הישראלי לשני לקוחות נוספים ובעוד כשבועיים הוא יתחרה מול מל"ט "מחץ" של התעשייה האווירית במכרז של צבא זר. "אלביט" מתגאה כי משפחת מטוסי "הרמס" צברה עד כה כ-500 אלף שעות טיסה, מתוכן כ-85 אלף באפגניסטן, במסגרת פרויקט "לידיאן" של צבא בריטניה.

סרט חדש של מטוס ה"הרמס 900". ינואר 2014. חברת אלביט,
מסוגל לטוס בגובה של יותר מתשעה קילומטרים בתנאי מזג אוויר קשים. "הרמס 900"/חברת אלביט

החברה הישראלית משלבת על "הרמס 900" יכולות חדשות, בהן האפשרות של מפעילי המערכת לשלוט על שני כלי טיס בו-זמנית באמצעות ערוצי תקשורת נפרדים. כמו כן, מתאפשרת שליטה מודיעינית נרחבת בתא שטח נבחר. המערכות החדשות משלבות אמצעי לוחמה אלקטרונית המשמשים להגנה עצמית ומשפרים את יכולות ההישרדות של המל"ט.

בנוסף, "אלביט" הרכיבה תצורה חדשה המותאמת למשימות בקרה ימית, בכיסוי שטחים נרחבים באוקיינוס. בין היתר, המל"ט מסוגל לשאת מטע"דים (מטעני ייעוד, כמו פצצות וטילים) במשקל של עד 350 קילוגרמים, מערכת מכ"ם מסוג AIS, מטע"ד אלקטרו-אופטי רב-חיישן ומערכות מעקב אלקטרוניות. שילוב הסנסורים והמטע"דים מהווה שיפור משמעותי ביכולות איסוף המודיעין של המערכת בתווך הימי. כמו כן, התקשורת הלוויינית מאפשרת טיסה לאזורי משימה בטווחים ארוכים של כ-1,600 קילומטרים מהחוף.

"הרמס 900" מסוגל לטוס בגובה של יותר מתשעה קילומטרים בתנאי מזג אוויר קשים ולשאת כמות גדולה של מטע"דים. המל"ט יכול להמריא ולנחות בצורה אוטונומית והוא מאובזר במערכות אוויוניקה ואלקטרוניקה חדשניות, כגון: מערכות אלקטרו-אופטיות ומצייני לייזר, חיישני מודיעין אלקטרוני, תקשורת קו ראייה ותקשורת לוויינית.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully