וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על תהליך השלום: "רגע היסטורי שאסור לפספס"

13.1.2014 / 22:44

סגן נשיא ארצות הברית, שבא לישראל לכבוד הלוויית שרון, אמר את הדברים בפגישה עם הנשיא פרס. "מאמין שנתניהו יכול לעשות את זה", הוסיף. פרס: "חלון הזדמנויות שספק אם ישוב"

צילום: שגרירות ארה"ב, עריכה: טל רזניק
תמונות נשיא המדינה שמעון פרס עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפגישתם הערב. 13 בינואר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה שמעון פרס וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפגישה ביניהם, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

אחרי הנאום שנשא הבוקר (שני) סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בטקס האשכבה לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, הבהיר הערב ביידן שהוא לא בא לישראל רק כמחוות נימוס. לפני זמן קצר הוא ערך פגישת עבודה מדינית עם נשיא המדינה, שמעון פרס, שבפתחה הוא הדגיש עד כמה חשוב לממשל האמריקני למצוא פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני בחודשים הקרובים. "הנשיא אובמה ואני מאמינים כי אנחנו נמצאים באחד מהרגעים בהיסטוריה, אותם אסור לפספס", אמר ביידן בהצהרה שהעביר לעיתונאים. "יש החלטות קשות, אבל אני מאמין כי ראש הממשלה נתניהו יכול לעשות את זה".

עוד כתבות על תהליך השלום:
עריקאת על מכרזי הבנייה: "מסר לקרי שלא יחזור לכאן"
"התיווך של קרי מזכיר את השיחות בין ישראל למצרים"
יועצו של קרי נועד עם בכירים בהנהגת המתנחלים

ביידן התייחס בין היתר גם למורשתו של שרון. "שרון לא השתנה, אלא שינה את הפוקוס שלו", אמר. "באחת ההצהרות האחרונות שלו, שרון הצהיר כי הוא רוצה לפעול למען השלום. זה משקף את השינוי באזור ואת הצורך וההבנה שהביטחון של ישראל מושתת על הסכם אמיתי עם הפלסטינים". לדבריו, "הנשיא אובמה רצה שאהיה פה היום, לא רק כדי לחלוק כבוד אחרון לגיבור גדול – אלא לחלוק כבוד לאדם שלדעתי שינה את מדינת ישראל והגן עליה משכנים עוינים, בעלי צבא גדול יותר ומחומשים היטב".

פרס אמר לביידן בפתח פגישתם כי ישראל עומדת בפני החלטות קשות בנוגע לתהליך השלום. "כולנו מודעים כי אנחנו חייבים לעשות זאת עכשיו, לפנינו חלון הזדמנויות שרק אלוהים יודע אם יחזור על עצמו בעתיד", אמר פרס. "אני מאמין כי ממשלת ישראל וראש הממשלה נתניהו לוקחים זאת ברצינות גמורה". עוד אמר פרס כי לדעתו יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הוא פרטנר לשלום. דבריו של נשיא המדינה באו בניגוד להצהרות שפרסמו בימים האחרונים נתניהו וכמה משרי הממשלה, על כך שבישראל ישנו ספק גדול אם אבו מאזן מעוניין בשלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תמונות נשיא המדינה שמעון פרס עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפגישתם הערב. 13 בינואר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה שמעון פרס וסגן הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בפגישה הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

ביידן נפגש הערב לארוחת ערב גם עם נתניהו, שחלקה התנהלה בארבע עיניים. גורמים המעורבים במשא ומתן הישראלי-פלסטיני אמרו כי ביידן ניסה להבין בשיחתו עם נתניהו מהם הפערים בין ישראל לארצות הברית בנושאי הליבה של הסכסוך, קרי ביטחון, גבולות, ירושלים והפליטים, לקראת הצגת "הסכם המסגרת" אותו מגבש שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שביקר בשבוע שעבר בישראל.

במקביל לפגישותיו של סגן הנשיא האמריקני, קרי ממשיך להפעיל מאמצים בשכנוע מדינות ערב לתמוך ביוזמת השלום שלו. הוא נפגש אמש עם שרי החוץ של הליגה הערבית, והדגיש בסיום הפגישה איתם את הפוטנציאל של "יוזמת השלום הערבית", שבמסגרתה התחייבו כל מדינות ערב להגיע לנורמליזציה מלאה עם ישראל לאחר שייחתם הסכם שלום עם הפלסטינים. "אנחנו מוכנים להגיע לשלום ישראלי-פלסטיני כבר השנה", אמר קרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully