וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשיך לנסוע בטרמפים

נתנאל אנגסטרייך

15.6.2014 / 11:20

חטיפת שלושת הנערים מתחנת ההסעה ליד אלון שבות עוררה ביקורת חריפה על התופעה הנפוצה בשטחים. תושב אלון מורה מסביר מה מביא את אותם צעירים ליטול עליהם את הסיכון

ראשית כל - נאחל הצלחה לכוחות הביטחון בעבודתם וכולנו תפילה לחזרתם של החטופים בשלום. אין תושב אחד ביהודה ושומרון שלא שומע את הדיווחים בתקשורת אודות החטיפה ולא מתעצבן על ההתעסקות הרבה בנושא נסיעה בטרמפים.

בכל הערוצים מראיינים אין ספור קרובי משפחה, מורים, רבנים וכל אדם אשר מוכן להתראיין על מנת למלא לעורך החדשות את שעות השידור הרבות - שעות שאין בהם במה לעדכן. במקום להתחבר לכאב ולחבק את המשפחות, המקורבים נאלצים להתחיל לתת הסברים לכל מראיין למה מותר לנסוע בטרמפים והאם הנהלים במוסדות החינוך היו מספיק ברורים.

חטיפת הנערים - כל הכתבות

צריך לומר את האמת: תמיד נסענו בטרמפים ונמשיך לעשות כך. בישובים שבהם אין תחבורה ציבורית ראויה, אין אפשרות אחרת. בישובים נוצרה תרבות בריאה ויפה שכשאדם יוצא מהישוב, והוא יכול לעשות טובה לשכן - אז הוא עושה זאת בשמחה. נסיעה בטרמפים איננה בעיה, אלא אינדיקציה לחברה בריאה ועוזרת.

לא תתפסו עלינו טרמפ לכותרת

מעבר לכך, בחודש האחרון שמענו לא מעט על הפרשיה של הנערים והאישה מקריית גת. במקרה ההוא כמעט כל האשמה הופנתה לאישה ולרשויות הרווחה. ההורים של הילדים הואשמו, אבל את רוב האש ספגו האישה ורשויות הרווחה. אז מדוע הורים שמאפשרים לילדיהם להתנייד בטרמפים נדרשים לספק הסברים יותר מאשר הורים לילדים בני 12 שקיימו יחסי מין ללא ידיעת הוריהם עם אישה מבוגרת?

דבר נוסף הגורם לזעם, הוא שגורמים מסוימים משתיקים מקרי חטיפות קודמים. אלחנן טננבאום נחטף במהלך ביצוע עסקת סמים, גלעד שליט נחטף בזמן שכל הטנק שלו ישן על גבול עזה, תומר חזן נחטף גם הוא בעקבות עסקת סמים. בכל המקרים הנ"ל, איש לא דיבר על "המניעים" שהביאו לחטיפה אפילו לאחר שהסתיימו הפרשיות. אבל עכשיו, למרות שהפרשה לא הסתיימה עדיין - כבר מנסים למצוא מחדל בנושא הטרמפים.

ההתעסקות בנושא הטרמפים דומה למקרה בו, לא עלינו, אישה נאנסת, ובמקום לבוא בתלונות לאנס – מתלוננים נגד הלבוש של הנאנסת. אנחנו נמשיך לנסוע בטרמפים, אמנם בזהירות אבל נמשיך לחיות את חיינו כרגיל. לא ניתן לאנשי התקשורת לתפוס עלינו טרמפ לכותרת. אמרתם שזה מסוכן לא?

הכותב הוא תושב אלון מורה

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully