וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: עיכוב בפתיחת עיר הבה"דים בשל המבצע

1.9.2014 / 11:08

החברה הבונה את הפרויקט הענק הודיעה כי מסירת המבנים, שתוכננה לחודשים הקרובים, תידחה בשל מחסור בידיים עובדות עקב "צוק איתן". בצה"ל מאיימים: "כל עיכוב יגרור קנסות במיליונים"

פרוייקט עיר הבה"דים תופס תאוצה. שי מכלוף
יותר ממאה אלף חיילים בעלות של תשעה מיליארד שקלים. עיר הבה"דים בבנייה/שי מכלוף

צה"ל נשאר במרכז? יותר ממאה אלף חיילים בשירות סדיר ובמילואים אמורים לשרת ב"עיר הצבאית", והמבנים היו אמורים להימסר לשימוש הצבא בהדרגה החל מדצמבר. אולם בשבועות האחרונים נוצרה מתיחות בין החברה שבונה את הפרויקט, "מבט לנגב", לבין צה"ל, כשגורמי שטח בחברה העבירו מסרים לגורמים בצה"ל ובמשרד הביטחון שלפיהם מסירת המבנים תתעכב בשל מחסור בידיים עובדות על רקע מבצע "צוק איתן".

"לאחרונה קיבלנו מסרים מהחברה המבצעת", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. "לא מדובר בהודעה רשמית, אבל המסר שלנו בתגובה היה חד: אין לנו כוונה להתפשר בנושא".

עוד בוואלה! חדשות:
בהצלחה: 2,105,394 תלמידים פותחים היום את שנת הלימודים
ארה"ב מגנה הפקעתם של 4,000 דונם באזור גוש עציון
התפרצות האבולה: חשד למקרה ראשון בשבדיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש חוזה ברור מאוד". עיר הבה"דים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד הביטחון התגאה בהתקדמות המהירה של פרויקט עיר הבה"דים בנגב, המוכתר כ"פרויקט דגל". עלות הפרויקט נאמדת בכתשעה מיליארד שקלים, הכוללים את מרכיבי ההקמה והתפעול. כמו כן, "מבט לנגב" אמורה לתפעל ולתחזק את עיר הבה"דים ב-25 השנים הראשונות לקיומו. לאחר מכן ימסר הניהול לידי הצבא.

לדברי הגורם, "יש חוזה ברור מאוד לגבי לוחות זמנים: כל יום של עיכוב גורר אחריו קנסות שנאמדים במיליוני שקלים. אנחנו מבינים את הטענה של גורמים בחברה כי המתיחות הביטחונית יצרה עיכובים, אבל אם המסירה תתעכב, תיווצר שרשרת ארוכה של בעיות, שהראשונה שבהן היא קליטת חיילים בבסיסים והכשרתם למשימות בצה"ל". הגורם ציין עוד כי עיכוב במסירת עיר הבה"דים עלול לגרום לעיכוב במסירת שטחי הבסיסים באזור המרכז שבהם שוכנים בסיסי צה"ל הישנים.

משרד הביטחון מסר בתגובה: "התקבלו כמה אינדיקציות ביחס לעיכוב מסוים בלוח הזמנים בפרויקט. ככל שתתקבל הודעה רשמית מטעם הזכיין, יגבש משרד הביטחון את עמדתו בנושא והיערכותו, לרבות בהתחשב בהוראות הסכם הזיכיון".

בחברת "מבט לנגב" שאחראית על בניית עיר הבה"דים בחרו שלא להגיב לדברים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully