וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נמשיך במבצע גם לאחר פתיחת שנת הלימודים"

24.8.2014 / 11:20

ראש הממשלה נתניהו הבטיח חבילת סיוע לתושבי הדרום, שיבח את אורך הרוח שלהם ואמר: "אנו נחושים להשלים את המשימה". הירי לעבר יישובי הדרום נמשך גם הבוקר

צילום: אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) להמשך הירי לדרום. בפתח ישיבת הממשלה שנערכה בקרייה בתל אביב, אמר נתניהו: "הוכחנו בימים האחרונים שאין ולא תהיה חסינות למי שיורה על אזרחי ישראל. זה נכון לגבי כל הגזרות, לגבי כל הגבולות. אנחנו נחושים להשלים את המשימה. יש לנו אורך רוח. מבצע 'צוק איתן' יימשך עד שנעמוד במשימה, גם לאחר מועד פתיחתה של שנת הלימודים".

מלחמה בדרום - הכותרות האחרונות
שרידי קסאם במעון נתניהו: "ממשלת ישראל אשמה"
החיילת שעוררה סערה נפצעה: "הייתי קושרת אותם"
מהלך קרקעי חדש בעזה? זה הזמן של ישראל להכריע

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, משה יעלון, בביקור בבסיס חיל הים באשדוד, אוגוסט 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, משה יעלון, בביקור בבסיס חיל הים באשדוד, אוגוסט 2014/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

נתניהו ביקש למסור תנחומים למשפחתו של הילד דניאל טרגרמן בן הארבע, שהובא היום למנוחות: "כמוכם ראיתי את התמונות של דניאל. דניאל הקטן, בן ארבע וחצי. ילד תם, מתוק, שנרצח מירי של מחבלי חמאס. חמאס ישלם מחירים כבדים על הפשעים הללו שהוא מבצע".

נתניהו קרא לתושבי עזה להתפנות לאלתר ממקומות בהם חמאס מבצע פעילות טרור: "כל מקום כזה הוא מטרה עבורנו. הוכחנו בימים האחרונים שאין ולא תהיה חסינות למי שיורה על אזרחי ישראל", אמר.

נתניהו המשיך ושיבח את אורך הרוח של תושבי הדרום, והבטיח לאשר חבילת סיוע "יוצאת דופן" כהגדרתו ליישובים שנפגעו: "אני מעריך את העמידה שלכם, את הסבל שלכם, ואני שותף לכאב שלכם. אנחנו נעשה הכל כדי לעבור את הימים הקשים. בישיבה הבאה של הממשלה אנחנו נאשר חבילה יוצאת דופן של סיוע ליישובים שלכם. אנחנו איתם ואנחנו נישאר אתכם עד שיושג השקט וגם לאחר מכן. יצאנו למבצע "צוק איתן" כדי להשיב לכם את השקט והביטחון, ולא נסיים את המבצע עד אז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הירי לעבר יישובי הדרום נמשך גם הבוקר. רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. רקטה אחת גרמה נזק למבנה במועצה. כמו כן, כמה רקטות נוספות יורטו מעל המועצה האזורית שער הנגב, ואזעקות נשמעו גם בעיר אשדוד ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

אמש נשמעו אזעקות גם בבאר שבע. שתי רקטות נפלו בעיר הדרומית. אחת התפוצצה בפארק באחת השכונות בעיר. שני בני אדם נפצעו קל מרסיסים. רקטה נוספת גרמה נזק באזור חניה של בניין ובמקום ישנם מספר נפגעי חרדה שפונו לקבלת טיפול. כוחות משטרת תחנת באר שבע טיפלו בשתי הזירות.

רקטה ששוגרה מדרום לבנון התפוצצה ביישוב בגליל המערבי. 23 באוגוסט 2014. אדריאן הרבשטיין
זירת נפילת הרקטה בגליל, אמש/אדריאן הרבשטיין

חזית נוספת נפתחה אמש בשעות הערב גם בגבול הצפון. קטיושה שנורתה מדרום לבנון התפוצצה ביישוב בגליל המערבי. ילדה בת 8 וגבר בן 35 נפצעו באורח קל ו-21 בני אדם נוספים לקו בחרדה. נזק רב נגרם לבית ריק בבנייה. סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי הירי בוצע מהאזור שבין העיירות אל-דהירה ועלמת אל-שעב. הצבא הלבנוני הטיל סגר ביטחוני על אזור השיגור. כתוצאה מהשיגור נשמעו אזעקות באזור עכו וסביבתה. בסביבות חצות הלילה דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה מפי גורם ביטחוני בלבנון כי צה"ל תקף באזור שממנו היה הירי.

זמן קצר לאחר מכן, חמש רקטות שככל הנראה נורו מסוריה התפוצצו סמוך לקיבוץ בצפון רמת הגולן. מדובר צה"ל נמסר כי איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכוש. עם זאת, נזק נגרם לקו מתח גבוה, ותושבים דיווחו על הפסקות חשמל שנמשכו זמן מה באזור. לפני התפוצצות הרקטות, בסביבות 1:30 לפנות בוקר, נשמעו ביישובים בצפון הרמה ובמרכזה שלוש אזעקות בהפרש של דקות ספורות. עדיין לא ברור מי אחראי לירי. מצה"ל נמסר כי הוא רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו.

רקטה ששוגרה מדרום לבנון התפוצצה בתוך יישוב בגליל המערבי. 23 באוגוסט 2014. אדריאן הרבשטיין
רקטה ששוגרה מדרום לבנון התפוצצה בתוך יישוב בגליל המערבי. 23 באוגוסט 2014/אדריאן הרבשטיין
הופצץ מרכז מסחרי ברפיח, עשרות חנויות עולות באש. אוגוסט 2014. מתוך האתר "עזה עכשיו", אתר רשמי
הפצצת מרכז מסחרי הרפיח/אתר רשמי, מתוך האתר "עזה עכשיו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully