וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "יש להבטיח שכל מחבלי חמאס יברחו או ימותו"

שר החוץ המשיך את התבטאותו מאתמול, שבה אמר שיש לכבוש את רצועת עזה, והסביר כי הוא לא סבור שיש לשלוט בעזה או להקים בה יישובים. "איש לא חולק על המטרה, רק על הדרך"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

"אנחנו לא צריכים לשלוט בעזה או להקים בה יישובים. אנחנו צריכים להבטיח שכל מחבלי חמאס יברחו ממנה, יעצרו או ימותו" – כך אמר היום (רביעי) שר החוץ אביגדור ליברמן לעיתונאים בעת ביקור באשקלון עם מקבילו הנורבגי, בורגה ברנדה. "הממשלה רוצה להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל, איש לא חולק על כך, אך לכל אחד יש עמדה אחרת לגבי איך להשיג את המטרה הזאת".

"העמדה שלי לגבי עזה לא חדשה, היא קיימת שנים", הוסיף שר החוץ. "לא הייתי חבר יום אחד בממשלת ההתנתקות, ומאז ועד היום הצגתי עמדה באופן עקבי. הקהילה הבינלאומית רוצה שנחזור לקווי 67', וברצועת עזה זה בדיוק מה עשינו, עד האינץ' האחרון. פינינו 21 יישובים, נתנו את המפתחות לרצועה לאבו מאזן, והתגובה הייתה אלפי רקטות לישראל".

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
אבו מאזן יוזם: הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח
מה עומד מאחורי התמונה משדרות שהסעירה את העולם?
הבעיה האסטרטגית שרק פעולה קרקעית תוכל לפתור

אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
"העמדה שלי לגבי עזה לא חדשה". ליברמן באשקלון, היום/יותם רונן

את הדברים אמר ליברמן בהמשך להתבטאות מאתמול בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, שבה אמר כי "צריך להוביל ולסיים את המבצע כשצה"ל שולט בכל רצועת עזה". ליברמן, שהתנגד ליוזמת הפסקת האש טען כי אין דרך אחרת מלבד לפעול ברצועת עזה. "מה זה הפסקת אש? זה הכנה לסבב הבא. ברור שבכל הפסקת אש חמאס ייצר עוד רקטות וימשיך להבריח עוד חומרי גלם וחומרי נפץ. הוא ימשיך לפתח את כל נושא המנהרות וכלי הטיס הבלתי מאוישים. כל ניסיון להגיע להפסקת אש זו הסכמה שבשתיקה שחמאס ימשיך בבניין הכוח שלו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"ליברמן - פירומן סדרתי"

דבריו ספגו ביקורת קשה מצד חברי הכנסת מהשמאל. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את ליברמן מתפקידו משום שדבריו מנוגדים להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. "דבריו מפרים את העיקרון החוקתי של האחריות המשותפת של הממשלה", הסבירה גלאון. "הפירומן הסדרתי ליברמן שוב מנסה להבעיר את אש המלחמה ולסכל את הסיכוי למצות את האפשרות להגיע לרגיעה. חמור שבעתיים ששר החוץ הוא זה שמחבל ביוזמות המדיניות להשגת רגיעה, וגורם להצגתה של ישראל כמחרחרת מלחמה, רוצה לגרור אותנו שוב לשלוט מחדש בעזה, ולהתבוסס בבוץ העזתי".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) ביקרה אף היא את רעיון כיבוש עזה ואמרה כי הוא קיצוני, פרוע ומסוכן. "זה יהיה כרוך באבדות קשות ומתמשכות לצה"ל, בהסתבכות קשה ומרה ובאובדן לגיטימיות מוחלט לישראל", אמרה יחימוביץ'. "מעבר לכך, ליברמן מתכתב ישירות עם כל משאלות הלב של חמאס, המייחל לכניסה קרקעית עמוקה של צה"ל על מנת להחזיר לעצמו את ההילה ואת הפופולריות שנשחקה עד דק ברחוב הפלסטיני. שוב אנחנו רואים איך הגורמים הקיצוניים בשני הצדדים מזינים אלה את אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully