וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע בבקעה: אל"מ במילואים הוכה למוות בגרזנים ובמוטות

אלמונים פרצו לביתו של שריה עופר, ממקימי יחידת שלדג כבן 50, ורצחו אותו. אשתו, שהצליחה להימלט מהבית שבברוש הבקעה, נפצעה קל במנוסתה; צה”ל פתח בסריקות

צילום: מור שאולי, שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

פחות משבוע לאחר הפיגוע בפסגות - חשד לפיגוע נוסף בצפון הבקעה: שריה (יאיא) עופר, תושב ברוש הבקעה שבצפון בקעת הירדן, אלוף-משנה במילואים בשנות ה-50 לחייו, ואחד ממקימי יחידת העילית הצה"לית שלדג, הוכה הלילה (שישי) למוות על ידי אלמונים שפרצו לביתו ותקפו אותו בגרזנים ובמוטות ברזל.

חיילים בסריקות אחר מבצעי הפיגוע בבקעת הירדן. יותם רונן
סריקות אחרי חשודים ברצח, הבוקר/יותם רונן

באירוע נפצעה באורח קל אשתו של עופר, מוניק, אף היא כבת 50. התוקפים נמלטו מהמקום, וכוח צה"ל פתח בסריקות אחריהם. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה את האישה, שהצליחה להימלט מהבית ונחבלה בעת מנוסתה, לבית החולים העמק שבעפולה. היא סיפרה כי שמעה לפחות שני אנשים מדברים ביניהם ערבית. ההערכה היא כי מדובר באירוע על רקע לאומני. עופר ואשתו התגוררו בכפר הנופש הנטוש בגפם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פיגוע בברוש שבבקעת הירדן: גבר נרצח למוות בגרזנים ובמוטות. יותם רונן
כוחות משטרה וצבא בברוש הבקעה, לפנות בוקר/יותם רונן

מחקירת האירוע עולה כי בני הזוג ישבו בסלון ביתם ביישוב ששימש ככפר נופש עד לפני כעשור וצפו בטלוויזיה. לפתע פרצו למקום אלמונים כשהם חמושים בחפצים קהים. הם הסתערו על הבעל והחלו להכות אותו נמרצות. אשתו ניסתה לסייע לו ובשלב מסוים הצליחה להימלט דרך דלת אחורית. היא רצה לעבר כביש הבקעה, כביש 90, כשהיא חבולה ושותתת דם וניסתה לעצור כלי רכב על מנת להזעיק עזרה. כאשר אחת מהמכוניות עצרה היא ביקשה מהנהג להזעיק למקום את כוחות מד"א. מוקדן של מד"א שהעריך כי מדובר באירוע חבלני הזניק במקביל גם את כוחות צה"ל.

האזור שבו אירע הפיגוע בבקעת הירדן

ריקי, תושבת ירושלים שחלפה באזור, סיפרה הלילה לוואלה! חדשות: לדבריה, "ראינו רכב וחשבנו שמדובר בתאונת דרכים. ואז התברר לנו מה קרה שם. האישה הייתה פצועה. הרגל שלה הייתה פצועה לגמרי. היא אמרה שהם שמעו את הכלב נובח, בעלה יצא החוצה ואז היא ראתה שמרביצים לו באלות ובברזלים. האישה ברחה מהדלת האחורית".

הזירה שבה נרצח במכות גרזן ומוטות שריה עופר בברוש שבבקעת הירדן. 11 באוקטובר 2013. יותם רונן
זירת הפיגוע בברוש, הבוקר/יותם רונן

תושב האזור שחלף במקום הבחין אף הוא באישה, כשהיא שרועה על כביש הבקעה ועליה סימני אלימות. מתחקיר ראשוני בצה"ל עולה כי התוקפים הגיעו למבנה ביישוב, הסמוך ליישוב שדמות מחולה, כשהם חמושים במוטות ברזל ובגרזנים, תקפו את הבעל והרגו אותו. חרף ניסיונותיו להיאבק בהם בידיים חשופות, התוקפים נמלטו מהמקום. כוחות צבא מנהלים בשעה זו מצוד אחר התוקפים.

בסוף השבוע שעבר נפצעה באורח קל ילדה בת תשע בהתנחלות פסגות שבשומרון על ידי מחבל פלסטיני, שככל הנראה חדר ליישוב הנמצא ממזרח לרמאללה. כוחות צבא הוקפצו למקום, ויחד עם משטרת מחוז ש"י פתחו בסריקות בפיקודו של מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה יוסי פינטו. במהלך הסריקות אותרה פרצה בגדר החכמה של היישוב, וכן נמצאו עקבות, אולם המחבל טרם אותר. לדברי הילדה, שחרף הפציעה נותרה בהכרה מלאה, היא זיהתה יורה, אף שאין ודאות כי בכך מדובר.

לקריאה נוספת
צה"ל מתקן: החפץ שנמצא ליד פסגות אינו כלי נשק
פיגוע בפסגות: מחבל חדר ליישוב ופצע ילדה בת 9
נתניהו על הפיגוע בפסגות: "התקפה נפשעת על בת 9"


מבזקי חדשות בזמן אמת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully