וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן מתכננת להרחיב ולזרז העשרת אורניום

דיפלומטיים מערביים טוענים כי אירן אמרה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שהיא מעוניינת להתקין אלפי מכונות מתקדמות במתקן ההעשרה המרכזי בנתנז. "יכפילו מהירות ההעשרה"

"אירן מתכננת להרחיב מאוד ולזרז את תכניתם להעשרת אורניום" - כך מסרו היום (חמישי) דיפלומטיים מערביים לסוכנות הידיעות AP. לדברי הדיפלומטיים, אשר סרבו להזדהות, אירן אמרה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי היא מעוניינת להתקין אלפי מכונות מתקדמות במתקן ההעשרה המרכזי בנתנז שבמרכז המדינה. אותן מכונות מסוגלות להגביר את היכולת להעשיר אורניום במהירות הגבוהה פי שניים או שלושה מהציוד בו הם משתמשים כיום.

המתקן להעשרת אורניום בנתנז, אירן. GettyImages
המתקן בנתנז/GettyImages

בד בבד אמרה היום שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, כי היא בטוחה שהשיחות עם אירן על תכניתה הגרעינית יתחדשו בקרוב. "אני בטוחה כי נפגש בקרוב", ענתה אשטון כשנשאלה באם יופעל לחץ בינלאומי במידה והאירנים לא יהיו מעורבים בשיחות. בשבוע שעבר רמז דוברה של אשטון כי בטהרן מעכבים בכוונה את המשך השיחות באמתלה כי אינם מסכימים על מקום הדיונים או קביעת תנאים מוקדמים למשא ומתן חדש.

בדו"ח עצמאי שחיברו כמה מומחים אמריקנים שפורסם לפני כשבועיים נקבע כי עד אמצע שנת 2014, תוכל אירן להפיק מספיק אורניום מועשר כדי לבנות פצצה גרעינית אחת או יותר, ולכן ארצות הברית ובנות בריתה צריכות להגביר את העיצומים על טהרן לפני שהקו הזה ייחצה. לדעת אותם מומחים, הנשיא ברק אובמה צריך לומר בבירור שארה"ב תנקוט פעולה צבאית נגד אירן, כדי למנוע ממנה להתחמש בנשק גרעיני. בדו"ח, בן 154 עמודים, שכותרתו "אסטרטגיה אמריקנית לאי-הפצת נשק במזרח התיכון המשתנה", נכתב כי "בהתבסס על המסלול הנוכחי של תכנית הגרעין של אירן, אנחנו מעריכים שאירן תוכל להגיע לנקודה קריטית ביכולותיה באמצע 2014". הדו"ח מגדיר את "הנקודה הקריטית" כנקודה שבה יהיה ברשות אירן די אורניום ברמת העשרה גבוהה, המספיק לייצור פצצה גרעינית אחת או יותר, מבלי שהמערב יבחין בכך.

מתאוששים מהסנקציות? שיא בייצוא נפט מאירן

בתוך כך, דווח היום כי יצוא הנפט הגולמי מאירן זינק לשיא, מאז הוטלו סנקציות האיחוד האירופי ביולי האחרון – כך דיווחו אנליסטים וגורמים מתחום ספנות. אותם גורמים צופים כי המספרים הללו יצנחו, לאחר שבינואר נכנסו לתוקפן סנקציות שהטילה ארצות הברית על טהרן. הייצוא בחודש דצמבר עלה ל-1.4 מיליון חביות ביום, בעיקר תודות לסין, "הלקוחה העיקרית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully