וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ירי על תל אביב, צה"ל: אין פגיעה בקרקע

15.11.2012 / 18:51

לאחר שהושמעה אזעקה בתל אביב והאזור, תושבים רבים מגוש דן מספרים על פיצוצים: "שמענו שני בומים רציניים". הג'יהאד האיסלמי הודיע כי ירה טיל מסוג פאג'ר לעבר תל אביב

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

ירי לעבר המרכז: אזעקה נשמעה הערב (חמישי) ברחבי העיר תל אביב, ובאזור. תושבים מאזור גוש דן דיווחו על שמיעת פיצוץ באזור, אולם דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, מסר כי לא הייתה פגיעה קרקעית בתל אביב. הג'יהאד האיסלמי פרסם הודעה ובה טען כי ירה טיל מסוג פאג'ר לכיוון תל אביב. במקביל, דווח כי מערכת "כיפת ברזל" יירטה חמש רקטות מעל באר שבע.

גורם מדיני בכיר בירושלים מסר הערב כי התרחיש של ירי על תל אביב בהחלט נלקח בחשבון עם היציאה למבצע. "ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך לתקוף בעוצמה ולהיות ערוכים להרחבה משמעותית של המבצע, שכולל גם היערכות לפעולה קרקעית", הדגיש הגורם. נתניהו עצמו שהה בקריה בתל אביב כשנשמעה האזעקה בגוש דן, ונכנס יחד עם עובדיו למרחב המוגן, משם המשיך להתעדכן במתרחש.

מבצע "עמוד ענן" - כל הכותרות:
טיל נפל בראשון לציון, התפוצץ בשטח פתוח
3 חיילים נפצעו מפגיעת רקטה; אזעקה בראשון לציון
היום השני של מבצע "עמוד ענן": עדכון חי מהדרום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטודנטים יורדים למקלטים באוניברסיטת תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק מתושבי תל אביב לא ידעו כיצד להגיב כששמעו את האזעקה, חלקם התגודדו בחדרי המדרגות, גם ילדים קטנים לא התכוננו לאזעקת אמת וחלקם היו מבוהלים. יהושע, תושב תל אביב, סיפר: "הייתי בנמל, שמענו אזעקה לא ידענו מה לעשות, נכנסתי לאחת המסעדות וחיכיתי כמה דקות עם עוד אנשים. כשיצאתי ראיתי שאנשים יושבים בחוץ רגועים ושלווים".

מוחמד, תושב יפו סיפר כי שמע את האזעקה, ומתוך סקרנות עלה לגג ביתו. "בזווית העין ראיתי פס דק מתקדם לעברי ואז שמעתי פיצוץ חזק. אני עדיין רועד, זה היה די מפחיד. מאז אני לא יוצא מהבית. מעכשיו כשתהיה אזעקה אני נכנס למרחב המוגן".

זהבה, תושבת בת ים, סיפרה כי "הייתה אזעקה במפתיע. בעלי רץ להביא את אימא שלו מהדירה הסמוכה. אני הייתי בחדר השני, נכנסו לחדר ארונות ואז שמענו שני בומים רציניים. אני לא יודעת אם זה היה פה, ביפו או באזור".

עיריית תל אביב-יפו פרסמה הערב הודעה לפיה אין שינוי בהנחיות להתנהגות תושבי גוש דן. בהודעה נכתב כי המקלטים בעיר יפתחו רק באם תתקבל הנחייה מפיקוד העורף. העירייה ביקשה מהתושבים להכיר את המרחב המוגן הנמצא במרחק של דקה וחצי מהם. "אנו קוראים לתושבים לשמור על קור רוח, להישמע להנחיות הרשות, פיקוד העורף ושאר גופי הביטחון, החירום וההצלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר צה"ל מסר כי לא הייתה פגיעה קרקעית בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר נורה טיל לעבר ראשון לציון. הוא נפל בשטח פתוח ולא גרם נזק או לנפגעים. טרם הנפילה, נשמעה באזור אזעקה. בעקבות זאת פרסם חמאס הצהרה, שבה נטען כי הארגון אחראי לירי לעבר תל אביב. מתחילת מבצע "עמוד ענן", נורו לעבר ישראל 275 רקטות. 105 מהן יורטו באמצעות מערכות "כיפת ברזל". חיל האוויר ביצע 250 תקיפות ברצועת עזה של יעדי מחבלים.

בעקבות הנפילה בראשון לציון, סיפרו תושבים על שמיעת הפיצוצים. "אני כאן בבית, בראשון לציון קרוב לצריפין, עם שלוש הבנות שלי - בנות תשע, חמש ושנה", סיפרה עדי, תושבת ראשון לציון. "לפתע שמענו אזעקה. למזלי, אחות של בעלי, שהיא תושבת להבים, מתארחת אצלנו, אז היא כבר מתורגלת וידעה מה לעשות - לקחנו את הילדים ורצנו למרחב המוגן. אחרי מספר דקות שמענו בום חזק. הבנות שלי מבוהלות. זה לא נעים בכלל. יצאנו מהמרחב המוגן, אבל נישאר בבית בינתיים".

אור שקדי, ששהה אף הוא בעיר בעת שנשמעה האזעקה, סיפר: "לפני כמה דקות שמעתי את האזעקה, נכנסנו תחת אחד הבניינים ושמענו פיצוץ חזק בגבול הדרומי של ראשון. זה היה כנראה באר יעקב, אפילו נס ציונה. אנשים המשיכו לנסוע, לא רגילים לדבר הזה. הם המשיכו לנסוע. אנשים לא מבינים מה זה אזעקה בעיר הזו. כל המכוניות נעצרו. כרגע יש פה קצת בהלה בעיר. אנשים נוסעים לבתים במהירות. מרכז העיר שומם, בדרך כלל מלא".

בהכנת הידיעה השתתפה מיכל רשף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully