וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לחייו: בצה"ל דורשים לאבטח את אלוף פיקוד מרכז

16.12.2011 / 7:00

ההחלטה התקבלה לאור המשך המתיחות מול פעילי הימין ועל רקע הנחייתו של מזרחי לטפל בכל פרובוקציה שתינקט ביד קשה. קצין בכיר: העיסוק בנוער הגבעות פוגע בהיערכות נגד טרור פלסטיני

בצה"ל הוחלט לאחרונה לאבטח את אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, בשל חשש לחייו, זאת לאור הקצנת פעילותם של פעילי הימין הקיצוני והנחייתו של האלוף לטפל בהם ביד קשה, כך נודע לוואלה! חדשות. לצד זאת, אמר אמש (חמישי) קצין בכיר בצה"ל כי אמנם נוער הגבעות מוגדר כ"'קומץ פורע חוק" על ידי בכירים במערכת הביטחון, אך בפועל פיקוד המרכז עוסק בבלימת שוטפת של פעולותיו ובמניעת פרובוקציות, עד כדי פגיעה בהיערכות לבלימת טרור פלסטיני. לדבריו, למעשה שליש מהכוחות של הפיקוד עוסקים במניעת פעולות של טרור יהודי.

אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי בסיכום שנתי של מחוז ש"י בישוב אפרת, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
"הכוחות בפיקוד מרכז פרושים מסביב לכפרים כדי למנוע מיהודים להיכנס אליהם ולבצע פעולות 'תג מחיר'. כשאני מחבר את כלל הכוחות אני מגיע להבנה ששליש מהכוחות של פיקוד מרכז עסוקים בלמנוע פרובוקציות". מזרחי/נמרוד סונדרס

"הכוחות בפיקוד מרכז פרושים מסביב לכפרים כדי למנוע מיהודים להיכנס אליהם ולבצע פעולות 'תג מחיר'. כשאני מחבר את כלל הכוחות אני מגיע להבנה ששליש מהכוחות של פיקוד מרכז עסוקים בלמנוע פרובוקציות ופעולות 'תג מחיר' של יהודים", אמר הבכיר והוסיף כי "בסוף יקום פלסטיני, ייטול סכין או ירים קלאצ'ניקוב ויבצע פיגוע ביהודים בתגובה לפעולות 'תג מחיר' כמו שריפת מסגדים, שעד שלא נשרף מסגד בטובא זנגריה זה לא עניין אף אחד. ואז המתיישבים יאמרו 'הצבא לא מגן עלינו'".

כאמור, אלוף פיקוד המרכז, הנחה לטפל בפעילי הימין הקיצוני ביד קשה ובחצי השנה האחרונה הרחיק מאזור יהודה ושומרון 15 פעילי ימין קיצוני ובשבועות האחרונים האריך לארבעה מהם את צו ההרחקה בחצי שנה, על אף שלא מדובר בפרוצדורה פשוטה. "צו הרחקה זה צו מאוד מורכב. אלוף פיקד לא חותם עליו בזריזות", הסביר קצין בכיר בצה"ל, "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית. למרות שהצבא הוא הריבון באיו"ש הוא נדרש לעבור תהליך מאוד ברור. יש חומר מודיעיני של השב"כ שדורש המלצה של ראש השב"כ, לאחר מכן הליכה לפרקליטות המדינה ואז קבלת האישור של פרקליטות המדינה. זו לא סמכות דיגיטאלית".

על אף המתיחות הרבה שנוצרה בימים האחרונים בין הצבא לפעילי הימין, אותה העצימה השבוע תקיפת הפעילים את בסיס חטיבת אפרים שליד קדומים, ולמרות העובדה שישנם איומים על חייו, ביקש אתמול אלוף הפיקוד מזרחי להרגיע את הרוחות. "גם כיום כאשר מנשבות רוחות רעות מבית או מבחוץ נדרשת אחדות", אמר בהתייחסו לאירועי הימים האחרונים. דבריו הושמעו יומיים בלבד לאחר שביטא גינוי חריף ביותר לתקיפת פעילי הימין את בסיס חטיבת אפרים. בתום מרוץ הלפיד לציון עשור להירצחו של השר והאלוף לשעבר רחבעם זאבי שהתקיים בבקעת הירדן המשיך מזרחי ואמר כי נדרשת "אחדות אשר יוצרת אור איתן. אשר בכוחו לגרש את החושך ולהבטיח את ביטחון תושבי מדינת ישראל ואת קיומה של מדינת ישראל לעד", והוסיף כי "פיקוד המרכז ימשיך בעשייה הבלתי פוסקת להגנת אזרחי המדינה באשר הם ולהבטחת ביטחונה וקיומה של המדינה".

בתוך כך, אתמול נודע כי תת אלוף ניצן אלון ימונה לאלוף פיקוד המרכז ויחליף את מזרחי בתפקידו, החלטה שעוררה זעם אדיר ביהודה ושומרון. "זה מטורף, המינוי הזה הוא הכרזת מלחמה של ממש", אמרו אמש בהתנחלויות. תא"ל אלון שפיקד בתפקידו האחרון על אוגדת יהודה ושומרון, רשם הישגים מבצעיים לא מועטים מול הטרור הפלסטיני, אולם היחסים בינו לבין המתנחלים היו מתוחים ביותר.

עוד באותו נושא:
האלוף מזרחי: למרות הרוחות הרעות, נדרשת אחדות
אלוף פיקוד מרכז: "שנאה כזאת לא ראיתי ב-30 שנות שירות"
"מינוי אלון למפקד פיקוד המרכז - הכרזת מלחמה"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully