וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקאי חוקר את תקרית הירי בטקסס

הוועדה לביטחון פנים של הסנאט בראשות ג'ו ליברמן תבדוק האם ניתן היה למנוע את המתקפה. בין הנושאים שייבדקו, השאלה האם חששות שהועלו בידי עמיתיו של היורה טופלו בצורה נכונה בידי הצבא האמריקאי

ועדה של הסנאט האמריקאי פתחה היום (שישי) בחקירה של תקרית הירי בבסיס הצבאי בפורט הוד שבטקסס. הוועדה שמה לה למטרה לבדוק האם ניתן היה למנוע את המתקפה.

הסנאטור ג'ו ליברמן ראש הוועדה לביטחון פנים מסר כי חקירת הוועדה תתמקד בשאלה האם חששות, שהועלו בידי עמיתיו של היורה, רב סרן נידל מליק חסן, באשר ליציבותו הנפשית והקיצוניות הפוליטית שלו טופלו בצורה נכונה בידי גורמים בצבא.

רס"ן נידאל חסן היורה מפורט הוד. AP
הוועדה תבדוק אם חששות שהועלו בידיו עמיתו של היורה באשר ליציבותו הנפשית והקיצוניות הפוליטית שלו טופלו בצורה נכונה בידי גורמים בצבא. היורה רב סרן נידל מליק חסן/AP

בין הדברים אותם תבדוק הוועדה נמצא מזכר שלפי הדיווחים נכתב לפני שנתיים על ידי המפקח על חסן במתקן הרפואי בו עבד. במזכר נכתב כי חסן הפגין "שיפוט לקוי וחוסר מקצועיות" בתקופת התמחותו בבית החולים. ליברמן גם אמר כי הוועדה תבדוק את חוסר התגובה של הרשויות הפדראליות לאחר שנחשפה תחלופת אימיילים בין חסן לבין אימאם קיצוני אשר חשוד כבעל קשרים לאל קאעדה. לפי הדיווחים ה- FBI היה מודע לחילופי האימיילים בין חסן ובין האימאם האמריקאי ממוצא תימני אשר קרא לג'יהאד נגד ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות. בנוסף הוועדה גם תבדוק האם מידע על חסן אשר נאסף בידי כוח משימה נגד טרור הובא לידיעת גורמים בצבא האמריקאי ובמשרד ההגנה.

"המקרה הזה מעלה שאלות באשר לאפשרות שחוקים פדראליים מסוימים מקשים על הפצה לגיטימית של מידע ובכך הופכים ראייה ברורה של איום כלשהו לקשה מידי", אמרה הסנאטורית סוזן קולינס, הרפובליקנית הבכירה בוועדה לביטחון פנים.

בתקרית שאירעה בבסיס הצבאי בפורט הוד שבטקסס ב-5 בנובמבר פתח הפסיכיאטר הצבאי, רב סרן נידל מליק חסן, בירי והרג 13 בני אדם ופצע עשרות אחרים. הוא נורה במהלך המתקפה ונמצא באשפוז בבית חולים צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully