וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת הרים ששקעה ב"סנדי" תהפוך לאטרקציית תיירות?

הרציף שעליו נבנה מתקן השעשועים לחופי ניו ג'רזי נהרס לחלוטין בהוריקן האימתני וגרם למבנה המתכת לשקוע חלקית במים. אך ראש העיר מסתכל על חצי הכוס המלאה. צפו בתמונות

כמעט חודש חלף מאז הכה הוריקן "סנדי" בחופיה המזרחיים של ארצות הברית, והנזקים עדיין נראים לעין. אבל לפחות במקום אחד שנפגע מגשמי הזלעפות, עלול ההרס להפוך לאטרקציה תיירותית. מדובר ברכבת הרים שניצבה עד לאחרונה על רציף בניו ג'רזי, לחופו של האוקיינוס האטלנטי. בעקבות פגיעת הסופה בחוף נחרב הרציף, ומתקן השעשועים שקע חלקית במי האוקיינוס, כך שרק חלקיו הגבוהים יותר נמצאים מעל פני המים.

רכבת הרים שניזוקה בהוריקן סנדי בניו ג'רזי, נובמבר 2012. רויטרס
החוף הצטמצם. מתקן השעשועים בחוף סיסייד הייטס/רויטרס

כעת בוחנים בעיריית סיסייד הייטס, שבתחומה נמצא פארק השעשועים, ומשמר החופים המקומי, אם המתקן יציב מספיק כדי להשאירו במצב הנוכחי. ראש העירייה, ביל אייקרס, אמר לרשת הטלוויזיה המקומית WNBC כי טרם הוחלט אם לפרק את "מפלצת הברזל", אך הדגיש כי הוא מאמין שהמוצג האמפיבי עשוי להפוך ל"אטרקציה תיירותית ענקית".

במקביל, עמלו החודש פועלים על פינוי הטיילת המקומית שניזוקה קשות. אייקרס העריך כי בניית טיילת חדשה תחל בחודש ינואר ותושלם עד ליום השנה לציון "סנדי", בחודש אוקטובר 2013. מסקר שנערך לאחר הסופה עולה כי חופי מדינת ניו ג'רזי הצטמצמו בכתשעה עד עשרה מטרים בממוצע. השיא נרשם בחוף של העיירה מנטולוקינג, שנפגעה קשות מפגעי "סנדי", ואיבדה כ-50 מטרים של חוף.

רכבת הרים שניזוקה בהוריקן סנדי בניו ג'רזי, נובמבר 2012. רויטרס
יהפוך למוקד תיירות? כך זה נראה מלמעלה/רויטרס

במקומות נוספים בניו ג'רזי נהרסו חופים שהיו מפורסמים באטרקציות התיירותיות שלהם, רבים מהם איבדו כמחצית מכמות החול שהייתה בהם. תכניות לחידושם הפכו לשנויות במחלוקת בגלל עלותן הגבוהה וכן עקב העובדה שגלים ממשיכים להגיע לחוף ולהעביר ממנו חול. גורמים שונים הביעו דאגה באשר למצב החופים, ואמרו כי עד לעונת הקיץ הבאה יש צורך קריטי לברר מה גודלו של כל חוף וחוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully