וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם חזק: שבת רטובה ברחבי הארץ; כמות נדירה ירדה באילת

עשרות מילימטרים של גשם ירדו ברחבי הארץ והסבו נחת לחקלאים ולחובבי הגשם. בשיאנית כרמיאל נמדדו 70 מ"מ, וגם במרכז נרשמו כמויות נאות. היום ייחלש הגשם, אך לא להרבה זמן

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

החורף כאן: עשרות מילימטרים של גשם ירדו במקומות שונים בארץ מאז אתמול, ותושבי ישראל נהנו מטעימה ראשונה ואמיתית של חורף. היום (שבת) ימשיך הגשם לרדת לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, כשהוא מלווה ברוחות ערות. קיים חשש משטפונות בנחלי יהודה וים המלח. הטמפרטורות יוסיפו לרדת, והן יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. משעות אחר הצהריים יחל הגשם להיחלש.

גם אצלכם יורד גשם? דווחו לנו בפייסבוק ושתפו בתמונות

חורף בתל אביב, נובמבר 2012. דרור עינב
חורף תל-אביבי, הבוקר בשדרות רוטשילד/דרור עינב

מתחילת המערכת החורפית אתמול בבוקר נרשמו כמויות נאות של משקעים, כאשר השיאנית הארצית היא העיר כרמיאל, בה ירדו 70 מ"מ של גשם. לא הרחק ממנה ניצבת חיפה, שבה ירדו 60 מ"מ. גם בהר חרמון נרשמה כמות יפה – 57 מ"מ. באזור הכנרת, שהמפלס שלה מהווה מוקד התעניינות של רבים מהאזרחים, ירדו 35 מ"מ של גשם. למרות ההתלהבות, כמות המשקעים שירדה עד כה בצפון לא נחשבת חריגה ביחס לממוצע השנתי.

עקבו אחר מכ"ם הגשם

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גשם בקריית אתא, נובמבר 2012. ערן גילווארג
חילזון בגשם, הבוקר בקריית אתא/ערן גילווארג

במרכז הארץ ירדו כמויות נמוכות יותר של גשם, אך הן עדיין הסבו נחת לחובבי החורף ולחקלאים. בתל מונד שבשרון ירדו 50 מ"מ של גשם. בתל אביב נרשמו 22.5 מ"מ, ובירושלים הצוננת – רק 3.5 מ"מ.

גשם יורד בחדרה, נובמבר 2012. שלומי גבאי
גשם בחדרה, הבוקר/שלומי גבאי

המפתיעה הגדולה היא העיר אילת, שבה נמדדו 16.5 מ"מ – כמות הנחשבת חריגה בפרק הזמן הזה ובעונה הנוכחית. "הכמות שירדה באילת היא בהחלט נדירה", אמר הבוקר החזאי אדם דאום ממרכז החיזוי בבית דגן, "מדובר בכמות שהיא כמעט שנתית". השיאנית השלילית היא עיר דרומית אחרת - ערד - שזכתה ליהנות מ-0.1 מ"מ בלבד של גשם.

גשם בקריית אתא, נובמבר 2012. ערן גילווארג
קריית אתא, הבוקר/ערן גילווארג

אתמול גרמה המערכת החורפית לשיבושים ולנזקים במספר מקומות בארץ. בתל אביב, בגבעת שמואל ובחולון הורגשו שיבושים באספקת החשמל. ברחוב העצמאות בבת ים קרס עץ על מכונית. הרכב ניזוק, אך איש לא נפגע. במשטרה קראו לנהגים להוריד את המהירות, לשמור מרחק ולהימנע מבלימת פתע, עקב הסכנות שמביא אתו הגשם.

גלים גבוהים בנמל קיסריה, נובמבר 2012. שלומי גבאי
סוער בנמל קיסריה/שלומי גבאי

למרות היחלשותו הצפויה של הגשם החל משעות אחר הצהריים, אל תמהרו להחזיר את המגפיים לארון: גם מחר צפוי גשם במרכז ובצפון הארץ, מלווה ברוחות חזקות ובסופות רעמים בודדות. בצפון הנגב צפוי גשם מקומי קל. בדומה להיום ולאתמול, גם מחר יהיה חשש לשטפונות ולהצפות במקומות המועדים, בעיקר בנגב.

גשם רחוב יפו ירושלים, נובמבר 2012. עומר מירון
רטוב במדרחוב יפו בירושלים, אמש/עומר מירון

ביום שני צפוי מזג האוויר להיות מעונן חלקית, כאשר ייתכן עדיין גשם מקומי ברוב אזורי הארץ. הרוחות ייחלשו, ויהיה חשש קל משטפונות בדרום הארץ ובמזרחה. למחרת, ביום שלישי, צפויה התחממות קלה, עם סיכוי לגשם קל בבוקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפתעה הגדולה. שטפונות באילת, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטמפרטורות היום: בתל אביב ינועו הטמפרטורות מ-22 מעלות ביום עד 17 מעלות בלילה, בירושלים מ-17 מעלות ביום עד 12 מעלות בלילה, בחיפה מ-20 מעלות ביום עד 15 מעלות בלילה, בטבריה מ-22 מעלות ביום עד 16 מעלות בלילה, בים המלח מ-28 מעלות ביום עד 22 מעלות בלילה, בבאר שבע מ-23 מעלות ביום עד 14 מעלות בלילה ובאילת מ-27 מעלות ביום עד 17 מעלות בלילה.

אא. אא, אסור להשתמש
נד מים מעל מישור החוף, היום/אסור להשתמש, אא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully