וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטוס הקרב העתידי של צה"ל מטיל פצצות

מטוס הקרב החמקן, F-35, ערך טיסת מבחן בה השליך פצצה במשקל 900 ק"ג בלב מדבר בקליפורניה. המטוס צפוי לצאת בגרסה שתותאם לישראל, ותחל את שירותה בצה"ל לקראת שנת 2016

צילום: סרטון שהועלה ליו-טיוב, עריכה: מיכאל ברגמן

כשהוא חג ביום רביעי מעל מדבר מוהאבי שבדרום-מערב ארצות הברית, בטיסת המבחן האחרונה שלו, הטיל הדור הבא של מטוסי הקרב פצצה במשקל 900 קילוגרמים בפעם הראשונה. מדובר בציון דרך משמעותי עבור ה-F-35, מטוס הקרב החמקן שנבנה בידי התאגיד לוקהיד מרטין, שקיים טיסות מבחן מאז שנת 2006. הוא צפוי לשרת בצבאות ארה"ב בריטניה וישראל משנת 2016, ויחליף את מטוסי ה-F-16.

אריק שולץ, טייס חיל האוויר האמריקאי בדרגה המקבילה לרב-סרן, היה זה שהשליך את הפצצה החכמה מבטן המטוס המכונה "מטוס הקרב המאויש האחרון", במערב המדבר, בחלקו שבשטח קליפורניה. בצבא ארה"ב, ישרת מטוס ה-F-35 בחיל הים, בחיל הנחתים וכמובן, בחיל האוויר האמריקאי, על כל שלוש גרסאותיו - דגם F-35A, בעל יכולת המראה ונחיתה רגילה, שתוכנן עבור חיל האוויר האמריקאי וחיל האוויר הבריטי; דגם F-35B, בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית, שתוכנן עבור חיל הנחתים האמריקאי וחיל האוויר הבריטי; ודגם F-35C, שמותאם לפעולה מנושאות מטוסים ויוצר עבור חיל הים האמריקאי. שתי גרסאות נוספות מתוכננות לייצוא, בהן F-35I, שתשרת בצה"ל ותותאם לישראל, עם טילים, פצצות ומערכות לוחמה אלקטרונית ישראליים.

המטוס נועד לשאת משקל של עד כשמונה טונות של חימוש, ובמשרד ההגנה האמריקאי מתכוונים לרכוש 2,443 מטוסים מדגם זה בעלות של 382 מיליארד דולרים. התאגיד המייצר, לוקהיד מרטין, טוען כי מעבר ליכולתיו הצבאיות המרשימות של מטוס הקרב, תכנית הקמתו שפיתוחה החל בשנת 2003 הזרימה שישה מליארד דולרים לכלכלת ארצות הברית ויצרה 27,000 מקומות עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully