וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדריסת איש הביטחון "לא היה מניע לאומני"

13.9.2012 / 16:40

מעצרם של ארבעת החשודים במעורבות בדריסתו למוות של ליאור פרחי, רכז הביטחון בשערי תקווה, הוארך בשבוע. נציגי המשטרה: "בדיקת שב"כ קבעה כי לא היה מניע לאומני לדריסה"

צילום: קובי אליהו, שלומי גבאי; עריכה: יותם בן-דוד

בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרם של ארבעה חשודים במעורבות בדריסתו למוות של ליאור פרחי, רכז הביטחון השוטף בהתנחלות שערי תקווה, בתחילת השבוע. שמות החשודים הם: ארקאן בדיר, עלא סרסור, חאמד פריג? ורושדי רבאעה. על אף החשדות הראשוניים לפיהם הדריסה אירעה בכוונה תחילה, ציינו נציגי המשטרה בדיון כי בדיקת שב"כ העלתה כי לא היה מניע לאומני לדריסה.

המשטרה ביקשה בתחילה להאריך ב-12 ימים את מעצר החשודים, בהם גם החשוד שנהג ברכב הדורס שהסיע פלסטינים במהלך ניסיון הסתננות לישראל. החשודים הנוספים הם שני בני אדם שסייעו לחשוד בדריסה להימלט, ואדם נוסף שפנה למשטרה בטענה שהרכב הפוגע נגנב, בניסיון לחפות על החשוד המרכזי.

השופטת אשרית רוטקופף, אמרה בהחלטתה, כי מחומר החקירה עולה שקיים חשד סביר למעורבותם של החשודים בעבירות המיוחסות להם. מפעולות החקירה המפורטות בבקשה עולה כי יש לבצען כאשר החשודים שוהים במעצר, מחשש לשיבוש החקירה. "שקלתי אם יש מקום לערוך מדרג במשך מעצרם של החשודים, אולם מחשש משמעותי לשיבוש החקירה המצויה בעיצומה, הנני סבורה כי אין לעשות כך".

ליאור פרחי שנהרג בפגע וברח בשערי תקווה ,סמפטמבר 2012. באדיבות המשפחה
לא היה מניע לאומני לדריסה. פרחי על רקע רכבו הפגוע/באדיבות המשפחה

"הבן שלי היה מעורב בתאונה והוא לא יכול היה לעשות שום דבר", סיפר בדיון אביו של החשוד בנהיגה ברכב הדורס, "זו הייתה תאונה בלתי נמנעת - הוא קפץ לכביש עם אקדח שלוף, מה אפשר היה לעשות? אין מצב שהוא שהוא רצה להרוג אותו". גם עורך דינו של החשוד, יוסי זילברברג, ציין כי מדובר בתאונה, וכי "הוא לא רצה בזה, הקפיצה הזו לכביש הייתה מיותרת ומצערת. זה נכפה עליו".

עורך הדין יוסי זילברגר, התייחס לנוכחותו של פרחי בכביש בעת התאונה, וציין כי "הוא לא שוטר ולא חייל, אז למה לקפוץ למרכז הכביש? מגיעים לפה עם תיק רצח, איזה רצח? זה רוצח? עם כל הכאב, אבל צריך לומר את האמת וזה תפקידנו כסנגורים".

עו?ד גיורא זילברשטיין, המייצג את החשוד שהסיע את הדורס ליפו, אמר: "בבקשת המעצר הראשונה בית המשפט עשה אבחנה בין החשוד הזה לאחרים. לא מדובר בהתפתחות דרמטית וברור שאדם שחשוד בסיוע לאחר מעשה אינו כדין חשוד שביצע את המעשה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"היה ברור שזה עניין של זמן עד שיקרה אסון"

מנגד, שעות ספורות לאחר אירוע הדריסה, אמר אחד ממכריו של פרחי כי "מדובר בפיגוע לכל דבר". לדבריו, "ליאור והיישוב כולו התריעו מחדירתם של שוהים בלתי חוקיים אל שטח ישראל, היה ברור לנו שזה עניין של זמן עד שיקרה אסון", הוסיף.

מכר אחר של פרחי, אשר הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, סיפר כי פרחי ראה בעבודתו שליחות של ממש. "כל מי שהכיר את ליאור ידע כי עניין הביטחון של היישוב היה כל עולמו. אמרת שערי תקווה, אמרת ליאור. הוא ראה בהגנה על התושבים עבודת קודש אבל עשה את תפקידו בחן רב ובכישרון גדול. מותו היום הוא פיגוע לכל דבר, דריסה מכוונת של איש ביטחון. לצערנו הרב איבדנו היום חבר יקר".

הלווייתו של ליאור פרחי, ספטמבר 2012. בן קלמר
"עניין הביטחון של היישוב היה כל עולמו". הלוויתו של פרחי/בן קלמר

בתוך כך הביעו היום גורמים בכירים בהתיישבות סיפוק והערכה רבה לאלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, שזמן קצר לאחר מותו של פרחי הביא לכך שיכירו בו כחלל צה"ל ויביאו אותו למנוחות בטקס צבאי מלא. במכתב ששיגר הבוקר לאלון יושב ראש מועצת יש"ע דני דיין, נכתב בין היתר: "גילית רגישות ואהדה באותן שעות מורטות עצבים עבור המשפחה האבלה, כדי להביא להכרה בפרחי כחלל צה"ל ולהביאו לקבר ישראל בלוויה צבאית. פעלת כמובן על פי פקודות הצבא, אך עשית זאת ביעילות ובאמפתיה תוך קיצור זמנים בכל שלב שבו היה ניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully