וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו על החשדות נגד שחם: "דין אחד לשוטר ולניצב"

27.7.2012 / 13:01

המפכ"ל התייחס לחשדות המיוחסים למפקד מחוז ירושלים, לפיהם ביצע מעשה מגונה והטריד מינית שוטרות תחת פיקודו. "המשטרה לא תתפשר על הערכים שבבסיסה, כולם שווים בפני החוק"

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, סייר היום (שישי) בצהריים בעיר העתיקה בירושלים, לרגל יום השישי השני לתפילות הרמדאן בהר הבית. יחד עמו סיירו בכירים אחרים במשטרה. במהלך הביקור נדרש דנינו להתייחס גם לחשדות עבירות המין המיוחסות למפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם. דנינו אמר כי "אני מנוע כמובן מלהתייחס לחקירה עצמה, אני סומך על מח"ש ועל העומד בראשה שהחקירה תבוצע במקצועיות וביסודיות כנדרש בנסיבות אלה תוך הקפדה על כבודם של המעורבים. משטרת ישראל לא תתפשר על הערכים העומדים בבסיסו של הארגון. דין אחד לשוטר ולניצב – הכול שווים בפני החוק".

המפכ"ל יוחנן דנינו בסיור בהר הבית. עומר מירון
"דין אחד לשוטר ולניצב". המפכ"ל בסיור בעיר העתיקה/עומר מירון

אתמול הותר לפרסום כי ניצב שחם, שיצא לחופשה בעקבות חקירה שמתנהלת נגדו, חשוד בעבירות של מעשה מגונה, בעילה אסורה בהסכמה והטרדה מינית בשוטרות ובקצינת משטרה שהיו תחת פיקודו. זאת, לאחר שבית המשפט הסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה. שחם נחקר ביום רביעי באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים, בתום חקירה סמויה שנערכה לאחרונה במחלקה.

לחץ על ניסו שחם לפרוש מהמשטרה

במסגרת אותה חקירה נחקר באזהרה גם מפקד מרחב ציון, תת-ניצב נסים אדרי. אדרי, שהיה מועמד לתפקיד סגנו של שחם ויצא גם כן לחופשה בשל העניין, חשוד בכך שקיבל דיווחים בנוגע להתנהגותו של שחם, ונמנע מלדווח על כך.

אתמול אמרו קצינים בכירים במטה המשטרה כי על שחם לפרוש מתפקידו ומהמשטרה בימים הקרובים, "על מנת להסיר את העננה הרובצת כעת מעל משטרת ישראל". מסרים ברוח זו הועברו ביממה האחרונה לשחם. בין המועמדים להחליפו אם יפרוש, ניצב מני יצחקי, אשר מונה רק בשבוע שעבר לראש יחידת להב 433, וניצב יוסי פריינטה, מפקד מחוז הדרום, אשר היה בעברו מפקד מרחב במחוז ירושלים וזוכה להערכה רבה במשטרה וגם מצד השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אשר פריינטה שימש כמזכיר המשטרתי שלו.

גורמים במחלקה לחקירות שוטרים סיפרו כי שתי המתלוננות נגד ניצב שחם בפרשה הן קצינה בלשכת מחוז ירושלים ושוטרת במרחב ציון. הגורמים ציינו כי המתלוננות לא הגיעו להתלונן במח"ש, אלא חוקרי המחלקה הגיעו אליהן לאחר שהתלונה הוגשה על ידי קצין משטרה אחר. לדבריהם, הם מצפים שיגיעו מתלוננות נוספות נגד שחם.

עוד בנושא
הותר לפרסום: ניצב ניסו שחם חשוד בעבירות מין בשוטרות
”קללת ההתנתקות”: בימין מרוצים מהסתבכותו של שחם
לחץ במשטרה על ניצב שחם: ”תפרוש בימים הקרובים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully