וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: נהיה הראשונים לשלוח כוחות לסוריה

ניר יהב

14.2.2012 / 14:10

בעקבות יוזמת הליגה הערבית לשגר לסוריה כוח שמירת שלום משותף עם האו"ם, אמרו בסעודיה כי ישמחו לעמוד "בחוד החנית" של כוח כזה. עוד כ-20 הרוגים היום בסוריה, רובם בחומס

ערב הסעודית תהיה המדינה הראשונה לשלוח חיילים לכוח המשותף של האו"ם ושל הליגה הערבית לשמירת השלום בסוריה - כך מפרסם היום (שלישי) אתר החדשות הלבנוני "נהאר-נט", על פי מקורות סעודיים. הדברים מתייחסים לרעיון שהעלו חברות הליגה הערבית שלשום בפגישת שרי החוץ בקהיר, כשפנו למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה שתשלח לסוריה כוח שמירת שלום בינלאומי, שיורכב מנציגי האו"ם ומנציגי הליגה הערבית, ותפקידו יהיה לפקח על הפסקת האש ולהגן על האזרחים במדינה.

"כוחות הצבא הסעודיים יהיו בחוד החנית של משלחת שמירת השלום בסוריה, אם אכן תאושר החלטתם של שרי החוץ הערבים בפגישתם בקהיר", אמרו המקורות. עוד דיווח האתר כי ערב הסעודית הזהירה את סוריה להפסיק את הרג האזרחים בתוך 72 שעות - אחרת, היא תעמוד בפני אפשרות של התערבות צבאית או לחלופין של העברת סיוע צבאי סעודי לחיילים שערקו מצבא סוריה ונלחמים בכוחותיו של הנשיא בשאר אסד.

סוריה - כותרות אחרונות:
עריק סורי: "הצבא משתמש בגז עצבים נגד אזרחים"
הליגה הערבית: כוח או"ם בסוריה במקום המשקיפים
עיתונאי סורי שערק: "התקשורת מסייעת לרצח"
מנהיג אל-קאעדה למורדי סוריה: הפילו אסד הקצב

סרטון חובבים: פגזים נוחתים בבית קברות בחומס, השבוע

בינתיים בסוריה עצמה, נמשכים מעשי ההרג הנרחבים, כשבמוקד ממשיכה לעמוד העיר המרכזית חומס, שכמה משכונותיה נורות ומפוגזות ללא הרף זה 11 ימים ברציפות בידי הצבא. תושבי העיר ממשיכים לדווח על אווירת טרור נמשכת ברחובות, ועל צלפים המוצבים על גגות הבתים. "הם יורים אפילו על מי שיוצאים לקנות לחם במאפייה, סיפר ל-CNN תושב העיר שהזדהה בכינוי אבו עומאר. "גם התותחים ממשיכים לירות באופן שרירותי. אין שום מקום בעיר שאפשר להיות בטוח בו. צריך מזל כדי להישאר בחיים".

בסוריה "מגנים בתוקף" את האשמות האו"ם

במקביל, דווח היום על בריחה המונית של תושבים מרנקוס, כפר הסמוך לדמשק, שהופגז גם הוא בכבדות. כתבת CNN ארווה דאמון, שהצליחה להיכנס בימים האחרונים לתוך סוריה, דיווחה הבוקר כי "כל מי שדיברנו איתו מאמין שהמדינה בדרך למלמת אזרחים כוללת, או שהיא כבר נמצאת בעיצומה. ההתאוששות מהמלחמה הזו תהיה מאתגרת מאוד, ולפני כן - עוד ייאבדו חיים רבים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת תמיכה בנשיא אסד בעיר לאטקייה, סוריה, 14 בפברואר 2012. רויטרס
בעיר לאטקייה התקיימה היום הפגנה המונית לאות תמיכה בנשיא אסד/רויטרס

בסך הכל נהרגו היום בחומס, לפי נתוני "ועדות התיאום המקומיות", עשרה בני אדם - בהם שלושה איכרים שעונו למוות בידי כוחות הביטחון. עוד דיווח הארגון על כעשרה הרוגים נוספים במקומות אחרים במדינה, בהם דרעא הדרומית, הבירה דמשק ופרבריה, העיר הצפונית חמה והעיר המזרחית דיר א-זור. התקשורת הסורית הממלכתית, מנגד, דיווחה כי היום נקברו 13 "חללים מכוחות הביטחון שנהרגו בעת מילוי תפקידם, בפרברי דמשק, בחומס ובאידליב". בסך הכל, לפי נתוני הוועדות, נהרגו בעשרת הימים האחרונים בסוריה למעלה מ-700 בני אדם, רובם הגדול בחומס - מתוך לפחות 7,000 בני אדם שכבר קיפחו את חייהם מתחילת ההתקוממות במרץ 2011.

האירועים האחרונים מתרחשים על רקע דיון מרתוני שנערך אתמול והלילה בעצרת הכללית של האו"ם בנושא סוריה, בו הוצגה הצעת החלטה לגינוי סוריה - אולם לא נערכה הצבעה לגביה. בדיון בלטו דבריה של נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי, שהאשימה את המשטר הסורי בפשעים נגד האנושות וב"טבח אזרחים" - וגררה תגובה נזעמת של השגריר הסורי, בשאר ג'עפרי, שאמר כי הביקורת "אגרסיבית ולא לגיטימית". בטלוויזיה הסורית הממלכתית שודרה היום לאורך כל היום שיקופית בה נאמר כי משרד החוץ הסורי "מגנה בתוקף" את האשמות האו"ם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

חומס מופגזת, השבוע - סרטון חובבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully