וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: "חמושים אירנים נפלו בשבי עריקי צבא סוריה"

ניר יהב

27.1.2012 / 12:12

סרטון שצולם על ידי "הצבא הסורי החופשי", הציג חמישה חמושים אירנים שנתפסו בחשד לסיוע למשטרו של אסד. השבויים קוראים לאירן להסיג כוחותיה מהמדינה, כדי להביא לשחרורם

"הצבא הסורי החופשי" - גוף המורדים הכולל קצינים וחיילים שערקו מצבא סוריה - פרסם היום (שישי) סרטון שמתעד לטענתו קבוצה של חמושים אירנים שנעצרו על ידו בעיר חומס. בסרטון מציג אחד החמושים האירנים שנעצרו את תעודת הזהות שלו, ולאחר מכן יתר העצורים מציגים את עצמם בשפה הפרסית וקוראים לשלטונות להוציא את הכוחות האירנים מסוריה, על מנת שישוחררו ממעצר.

הצבא הסורי החופשי הציג בסרטון את מסמכיהם של האירנים העצורים והוסיף כי הם נעצרו שברשותם כלי נשק. "הצבא הסורי החופשי יאפשר להם לשוב לבתיהם, אם אירן תסיג את כוחותיה מהמדינה ותפסיק לסייע למשטר הסורי להרוג אזרחים חפים מפשע. אנו מכבדים את הדת השיעית ואנו קוראים למנהיג העליון עלי חמינאי לדרוש מהממשלה האירנית להפסיק לסייע למשטר הסורי הברוטלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החמושים האירנים שנתפסו בידי כוחות המורדים בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצבא הסורי החופשי פרסם גם הודעה שבה נמסר כי עצר חמישה חיילים אירנים בעיר חומס. "החמישה עובדים בענף המודיעין האווירי בחומס. בדרכונים שלהם אין שום אישור כניסה או מגורים בסוריה, ולא אישור עבודה. כולם נכנסו בעת ההתקוממות הסורית". בהודעתם קרא הצבא הסורי החופשי לחמינאי עוד לדרוש מכל אנשי משמרות המהפכה האירניות לצאת מיד מאדמת סוריה: "אנו ממתינים שינקוט בצעד הזה לפני יום שבת בצהריים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בחודש שעבר: 8 אירנים נחטפו

לפני כחודש דיווחה התקשורת האירנית, כי שמונה טכנאים, ובהם חמישה אזרחים אירנים, נחטפו בחומס על ידי אלמונים חמושים. לפי דיווח רשת החדשות האירנית באנגלית, Press-TV, הטכנאים הועסקו בבניית תחנת הכוח של העיר במהלך השנתיים האחרונות. לא ברור מה הרקע לחטיפה. בשגרירות אירן בדמשק אישרו את פרטי הדיווחים, והוסיפו כי אירן "דורשת את שחרורם המיידי".

עוד בנושא
מועצת הביטחון עשויה לקרוא לנשיא סוריה להתפטר
גם מדינות המפרץ מחזירות את המשקיפים מסוריה
סוריה: המורדים השתלטו על עיר ליד דמשק - ונסוגו

לפניות אל הכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully