וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות נסוג: "שיחה בלבד" לבכיר מרמב"ם

קובי מנדל

17.11.2011 / 9:27

סגן מנהל בית החולים, פרופ' שמעון ריסנר זומן לשיחה אצל מנכ"ל משרד הבריאות בירושלים, אחרי שסירב לשחרר מעבודתם עשרה רופאים בכירים שהתפטרו. הוא הבהיר: הייתה סכנה לחיי החולים

בבית החולים רמב"ם בחיפה נרשמה הבוקר (חמישי) הקלה רבה עם קבלת תוצאות השיחה שנערכה במשרד הבריאות לסגן מנהל המרכז הרפואי, פרופ' שמעון ריסנר. פרופ? יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב?ם וסגן יו"ר ועד הרופאים, אמר לוואלה! חדשות כי לא היה מדובר בשימוע לפני פיטורים - אלא בשיחה בלבד, שערך מנכ"ל המשרד עם ריסנר. "הוא ימשיך להיות סגן מנהל בית החולים כאיש חשוב ואחראי במערכת", אמר.

במשרד הבריאות בירושלים זעמו אתמול על פרופ' ריסנר, שסירב לשחרר לאלתר מעבודתם עשרה רופאים בכירים שהגישו מכתבי פיטורים. אתמול הושבת בית החולים לשעתיים, מחאה על הוראת משרד הבריאות להכניס לתוקף מידי את מכתבי הפיטורין של הרופאים, ללא חודש ההתראה הנהוג.

ליצמן הורה לפטר רופאים - הנהלת רמב"ם סירבה. ערן גילווארג
נדמה שהרופאים בבית החולים בחיפה הפכו לסמל המחאה הארצי. רמב"ם, אתמול/ערן גילווארג

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו שוחח בלשכתו עם ריסנר, והבהיר לו את "חומרת המעשה של אי-ציות להנחיה מצד הגוף הממונה". ריסנר, מצדו, הסביר את שיקולי בית החולים, לפיהם פיטורי הרופאים הבכירים נושאים חשש מידי לחיי החולים, ופגיעה קשה בחיי אחרים. בתום השיחה, פרופ' ריסנר חש כי המנכ"ל גמזו הבין את השיקולים שעשה בית החולים רמב"ם במקרה הנידון.

המתמחים יגיעו היום לבג"ץ - ומחר לבית הדין לעבודה

מוקדם יותר קיימו עשרות סטאז'רים הפגנה בחצר בית החולים, מחאה על התנהלות המדינה, וקראו להתפטרות סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. אחד הרופאים הבכירים, ד"ר בשיר חלחל, אמר לוואלה! חדשות: "אנו תומכים תמיכה מלאה במתמחים - רוצים לומר להם שיש מישהו שעומד מאחוריהם, ושהם יכולים להמשיך במאבקם. אנו רוצים רפואה ציבורית שתהיה אפשרית לכולם - לא רק לאלה שיש להם כסף".

בהמשך היום, תידון בבג"ץ עתירתם של כמה רופאים, סטודנטים לרפואה ואזרחים, שעתרו בדרישה להורות למדינה לשפר את תנאי העסקתם. העותרים דורשים לבטל את ההסכם שנחתם בין ההסתדרות הרפואית לממשלה, ולא להעסיקם במשמרות של יותר מ-26 שעות ברציפות - דבר המציב, לדבריהם, את החולים בסכנת חיים. הנשיאה דורית ביניש תשב בראש ההרכב שידון בעתירה, לצד השופטים מרים נאור וחנן מלצר. מחר יידרשו הרופאים המתמחים להשיב לבית הדין הארצי לעבודה מדוע הם נעדרים מעבודתם, חרף צווי המניעה שהוצאו נגדם, ולמעשה מבזים את בית המשפט. הרופאים היו אמורים להגיש את תשובתם הבוקר, אך נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, דחתה את מועד הדיון בשל עתירת המתמחים לבג"ץ.

עוד בנושא
בית הדין למתמחים: נמקו עד מחר מדוע נעדרתם מהעבודה
משרד האוצר על הרופאים: קבוצת גרילה שיצרה אנרכיה
דעה: המתמחים שלפני המחנה / פרופ' אולמן, רמב"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully