וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2004: עלייה באנטישמיות בארצות הברית

מדו"ח של הליגה נגד השמצה עולה כי בשנת 2010 חל זינוק במספר המקרים המתועדים של התקריות לעומת השנה שלפני כן, לראשונה זה שנים רבות. מנכ"ל הארגון מרגיע: מדובר במקרים מבודדים

מספר התקריות האנטישמיות בארצות הברית ב-2010 עלה לעומת השנה שקדמה לה, בפעם הראשונה מאז 2004. כך מדווחת הסוכנות היהודית JTA, לפי נתונים שהפיצה אתמול (שלישי) הליגה האמריקאית נגד השמצה.

על פי הדיווח, בשנת 2010 תועדו ברחבי ארצות הברית 1,239 תקריות אנטישמיות, לעומת 1,211 מקרים בלבד שתועדו בה בשנת 2009. בין היתר מדובר במקרים של תקיפות, במקרי השחתה ובהטרדות כלפי גורמים שונים בקהילה היהודית ואיומים עליהם, שנרשמו ב-45 מדינות בארצות הברית ובמחוז קולומביה. בפעם הקודמת שתועד מקרה שיא של תקריות מסוג זה, ב-2004, היו 1,821 מקרים, ומאז היה מספר המקרים במגמה ירידה. לפי הדיווח, פירוט המקרים כולל 22 מקרים של תקיפה פיזית, 900 מקרים של הטרדה ו-317 מקרי השחתה מסוגים שונים. בין היתר, הושחתו בתי כנסת, נגנבו ספרי קודש ורוססו כתובות נאצה על בתי ספר.

עוד בנושא

דו"ח ביום השואה: ירידה משמעותית באנטשישמיות
בערב חג הפסח: זגוגיות בתי כנסת נופצו בוושינגטון
מטען חבלה קטן התפוצץ ליד בית חב"ד בקליפורניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתובת נאצה שתועדה בארצות הברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרבית המקרים תועדו במדינות קליפורניה, בניו יורק, בניו ג'רזי ובפלורידה. בין המקרים שנבחרו לציון בדו"ח היו שני מטעני חבלה שהועלו למטוסי מטען, ושיועדו למוסדות יהודיים. ככל הנראה הם נשלחו מתימן, על ידי פלגים הקשורים לאל-קאעדה. מקרים נוספים שצוינו היו סיפורו של תלמיד תיכון מניו יורק, שאמר לחברו "לך בחזרה לאושוויץ", ושל שני יהודים שצעדו ברחוב בניו ג'רזי, בשעה שנורו לעברם כדורי צבע ממשאית חולפת. כמו כן, צוין מקרה שבו חזן מפלורידה קיבל לחדרו שיחת טלפון, ובה נאמר לו כי "היטלר עומד מאחורייך, וישים גרזן על צווארך". במקרה נוסף, אלמונים כתבו ברשת כי נערה ממשפחה של יהודים מג'ורג'יה היא "כלבה מטומטמת".

אברהם (אייב) פוקסמן, יו"ר הליגה נגד השמצה, אמר בהתייחסו לנתונים כי מדובר בתקופה של רגיעה יחסית, וכי מספר התקריות נשאר דומה, באופן יחסי, ו"המקרים הם מבודדים" אלה מאלה. עם זאת, הוא ציין כי עדיין יש לנקוט מאמצים כדי לתקן חקיקה נגד אנטישמיות ולעודד מודעות נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully