וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות חיל הים השתלטו על הספינה הצרפתית

לוחמי שייטת 13 וספינות הטילים שליוו את ה"דיגניטה-כראמה" השתלטו בהצלחה וללא נפגעים על היאכטה שביקשה להגיע לעזה. הספינה צפויה להילקח לבידוק בנמל אשדוד. "לא היה חיכוך פיזי"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לוחמי חיל הים השתלטו בצהריים (שלישי) בהצלחה על הספינה הצרפתית "דיגניטה-כראמה", שביקשה להגיע לחופי רצועת עזה במסגרת המשט המתוכנן לאזור, 19 ק"מ מחופי מצרים ובמים בינלאומיים. ההשתלטות הסתיימה בהצלחה וללא נפגעים, ו-17 נוסעי הספינה, בהם הישראלי לשעבר דרור פיילר, צוות רשת "אל-ג'זירה" ואזרחים זרים, הועברו לספינת טילים של חיל הים. הספינה מובאת בשעה זו על ידי לוחמי ספינות הטילים ושייטת 13 לנמל אשדוד לבידוק הנוסעים, המטען והספינה עצמה. הנוסעים עצמם יועברו לטיפול גורמי המשטרה ורשות ההגירה במשרד הפנים. במקביל, ביצעו אנשי חיל הים בדיקה על הספינה - וגילו כי לא הועמס בה כל ציוד הומניטרי.

עוד על הספינה הצרפתית:
שלב אחר שלב: כך השתלט צה”ל על הספינה בדרכה לעזה
הרמטכ”ל הנחה את חיל הים להשתלט על הספינה הצרפתית
המשט: ספינה צרפתית יצאה לדרכה ותגיע מחר לעזה

לדברי קצין בכיר, מפקד חיל הים, אלוף אלי (צ'ייני) מרום, פיקד על המבצע מספינה בלב ים, בעוד שהרמטכ"ל גנץ השגיח על האירועים מהקריה בתל אביב. דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר כי "הבנו שהקפטן משקר במהלך השיחה עמנו, לאחר ששיקר לרשויות ביוון באשר למסלול ההפלגה שלו, כששינה אותו ממצרים לעזה. הבנו שהוא מסיר מעצמו את האחריות ליאכטה מרגע שהגיע הדיאלוג למבוי סתום, והפעולה הפכה לפרובוקציה".

הספינה כראמה דיגניטה בדרכה לחופי עזה, יולי 2011. דובר צה"ל
הפעילים טוענים שצה"ל ביצע מיסוך אלקטרוני שמנע מהם כל תקשורת לעולם בחוץ. הספינה "דיגניטה-כראמה"/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר עוד כי "הכוח פעל על פי תכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים ושל המפליגים על סיפון הספינה. עם סיום ההשתלטות נבדק שלומם של המפליגים והוצעו להם מזון ושתייה". עוד ביקשו להדגיש בצה"ל כי בין הפעילים לכוחות צה"ל לא היה כל חיכוך פיזי, וכי לפעילים יוצעו בדיקות רפואיות.

צה"ל הפעיל מיסוך אלקטרוני

ההחלטה להשתלט על הספינה התקבלה על ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כמספר שעות לאחר שנוצר קשר ראשוני ברשתות הקשר הימי בין ספינות חיל הים לספינה הצרפתית, שעליה 17 פעילים ועיתונאים. אנשי חיל הים הודיעו לספינה כי מסלול הפלגתה מוביל לאזור הסגר הימי מול חופי עזה, והציגו למפליגים בספינה את האפשרויות החוקיות העומדות בפניהם להגעה לעזה דרך המעברים היבשתיים. החל משעות הבוקר נחסמה כל התקשורת החיצונית של הספינה, בשל מיסוך אלקטרוני מכוון של צה"ל.

ה"דיגניטה-כראמה" יצאה לדרכה בשעה 06:00 בבוקר, לאחר שעגנה במהלך הלילה. בהודעה שפורסמה הבוקר מטעם פעילי "משט החירות" נמסר כי הם אינם יכולים לצפות כיצד ישראל תפעל אם הספינה הצרפתית תמשיך להפליג לכיוון עזה, אך הם יכולים לומר שהפעילים על הספינה מתכוונים להגיע ליעד שלהם. "הספינה נושאת מסר של סולידריות מאזרחי העולם לתושבי עזה ולפלסטין כולם - מסר שישראל לעולם לא תוכל להשתיק", הוסיפו. "כל עוד המצור על עזה נמשך - ספינות ימשיכו להגיע".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully