וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב והאיחוד האירופי: צעדים נגד סוריה קרבים

ארצות הברית והאיחוד האירופי מאיימים לנקוט בצעדים נגד ממשל אסד כבר בזמן הקרוב, אם לא ישנה את ההתנהלות מול המפגינים נגד השלטון

ארצות הברית מאיימת על סוריה - מזכירת המדינה של ארה"ב, הילרי קלינטון, התבטאה היום (שלישי) בחריפות נגד הפעולות אותן נוקט המשטר הסורי נגד האופוזיציה. "ננקוט בצעדים נוספים בימים הקרובים" אמרה קלינטון, כשהיא אף מצהירה כי הושגה הסכמה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אשר גרסה כי על סוריה לבצע שינויים במדיניות כבר עכשיו. "זה דחוף מאוד" אמרה אשטון, "אם הממשל באמת רוצה לראות שינוי כלשהו, זה חייב לקרות עכשיו. אנו במצב בו צריך לשקול את כל האפשרויות. אני חושבת שבשעות ובימים הקרובים תראו מספר פעולות".

בו בזמן, אמר שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, כי צרפת ובריטניה קרובות להשגת 9 הקולות הדרושים לאישרור החלטה במועצת הביטחון של האו"ם נגד סוריה. עם זאת, לא ידוע האם הקולות האלה ישפיעו, זאת כיוון ששתיים מהחברות במועצת הביטחון - סין ורוסיה, עדיין מאיימות להשתמש בזכות הווטו שלהן כדי להפיל את ההחלטה. גם ניסוחה של זו טרם נקבע סופית.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, התייחס הערב לאפשרות כי ארצות הברית והאיחוד האירופי יטילו סנקציות על משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בשל הדיכוי האלים של המהומות בארצו. קרני אמר כי "חלון ההזדמנויות הסורי להתחמק מנסקציות נגד המשטר הולך ומצטמצם", אך סירב למסור פרטים ספציפיים אודות מועד הטלת הסנקציות, או מהותן.

בתוך כך, התחדשו היום ההפגנות ההמוניות גם בחלב ובחומס, לאחר שאתמול בערב התחדשו הפגנות בדמשק. אלה, כמו הפגנות קודמות, פוזרו תוך שימוש באלימות. במקביל, מתחילות להופיע עדויות ממאות סורים שנמלטו מעיירה תל-כלח לאחר פשיטת צבא. הפליטים גורסים כי הצבא מפעיל כוח רב על אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully