וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ל בטורקיה קבעה: "ישראל הינה איום מרכזי"

המועצה לביטחון לאומי בטורקיה, בראשות הנשיא עבדוללה גול, אישרה שינויים מרחיקי לכת במסמך שזכה לכינוי "החוקה הסודית של המדינה". בין השינויים - ישראל איום מרכזי, אירן כבר לא

ישראל הינה איום מרכזי – כך קבעה ביום רביעי המועצה לביטחון לאומי בטורקיה בשינויים מרחיקי לכת שאישרה במסמך שסוקר את קווי הבסיס של יחסי החוץ של המדינה ונקרא "הספר האדום". במסמך, שחיבר צוות מומחים טורקים בראשותו של מזכירו של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, נעשו גם שינויים בהם הוחסרו מדינות שהיוו בעבר איום על טורקיה ואינן עוד. בין המדינות הללו, ניתן למצוא את סוריה, בולגריה, ארמניה וגם את אירן.

ישראל, לעומת זאת, מופיעה בפעם הראשונה במסמך כאיום על טורקיה. תחת הסעיף של יחסי חוץ ואיומים מבחוץ, נכתב במסמך כי חוסר היציבות באזור נגרם כתוצאה מישראל, וכי פעילויותיה של ישראל עלולות להוביל את יתר המדינות באזור אל מירוץ חימוש.

ביום רביעי התכנסה המועצה הטורקית לביטחון לאומי לדון בשינויים, בראשותו של נשיא טורקיה, עבדוללה גול. ההצהרה לאחר הפגישה הבהירה כי המסמך החדש, שזכה גם לכינוי "החוקה הסודית של טורקיה", "נדון ואושר". על פי ההודעה, המסמך יהיה תקף כעת לחמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully