וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: גל מעצרים של פעילי אל קאעדה

יומיים לאחר שארה"ב פרסמה אזהרת מסע למדינות אירופה, נעצרו 11 חשודים בצרפת בחשד שקיימו קשרים עם ארגון הטרור אל קאעדה. שלושה מהם חשודים בזיוף מסמכים עבור פעילי טרור, ושמונה חשודים בסחר בנשק

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

המשטרה בצרפת עצרה היום (שלישי) 11 בני אדם בחשד שקיימו קשר עם ארגון אל קאעדה. שניים מהחשודים נעצרו במרסיי בפשיטה של כוחות המשטרה על רשת שסיפקה מסמכים מזויפים לפעילי טרור שחזרו מאפגניסטן, ואילו חשוד נוסף נעצר בעיר בורדו. במבצע משטרתי אחר, שמונה בני אדם נעצרו בחשד לסחר בנשק וחומרי חבלה.

מעצרם של 11 החשודים בוצע יומיים לאחר שמחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אזהרת מסע למדינות אירופה בעקבות חשיפת תכנית של פעילי אל קאעדה בעלי אזרחות גרמנית לבצע פיגועים ביבשת וכן יממה לאחר ששמונה מוסלמים בעלי אזרחות גרמנית נהרגו בהתקפת מזל"ט של ה-CIA בפקיסטן. בנוסף הרשויות בצרפת מסרו בחודש הקודם כי קיבלו מידע לפיו מחבל מתאבד מתכוון לפוצץ עצמו ברכבת המטרו בפריז.

באזהרת המסע נאמר כי "יש בידינו מידע לפיו ארגוני טרור הקשורים לאל קאעדה ממשיכים לתכנן פיגועי טרור. הממשלות באירופה נקטו בצעדים כדי לסכל זאת, וחלקן אף הזהירו את אזרחיהן מפורשות מפני מתקפה, בעיקר בתחבורה הציבורית או באתרי תיירות פופולריים". עוד נמסר כי "אזרחי ארה"ב צריכים לנקוט במשנה זהירות, להבחין בנעשה סביבם ולאמץ כללי התנהגות שיבטיחו את ביטחונם במהלך המסע שלהם".

מקורות מודיעיניים אמרו לרשת FOX האמריקאית כי בנוסף לשורת אתרי תיירות בפריס ובברלין, נועדו גם לפחות חמישה שדות תעופה ברחבי היבשת להוות מטרה לפיגוע משולב. המטרות שהוזכרו כיעדים אפשריים לפיגוע הם: מגדל אייפל בפריז, שער ברנדנבורג בברלין כנסיית נוטר-דאם בפריס ומגדל אלכסנדרפלאץ בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully