וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מבחוח: אירלנד תגרש דיפלומט ישראלי

שר החוץ של אירלנד צפוי להמליץ על גירוש דיפלומט ישראלי מהשגרירות בדבלין בתגובה לזיוף הדרכונים האיריים אותם נשאו שמונה חברים בחוליית חיסול מחמוד אל מבחוח בדובאי

בכירים בממשל ובמשטרה באירלנד ממליצים לגרש קצין ביטחון בשגרירות ישראל במדינה, לאחר ששתי ועדות חקירה קבעו כי ישראל זייפה את הדרכונים האיריים שנשאו שמונה מהחשודים בחיסולו של מחמוד אל מבחוח בדובאי בינואר.

העיתון האירי "אייריש טיימס" פרסם היום (רביעי) כי שר החוץ מייקל מרטין צפוי להעלות את הנושא בפני הממשלה בעוד שבועיים, על מנת להפריד בין הנושא הזה לסערה סביב המבצע הצבאי נגד המשט לעזה. לדברי משרד החוץ, "השר נחוש בדעתו שהפעולה הזאת, כפי שתתקבל על ידי הממשלה, תהווה תגובה ברורה ומכוונת לנושא החמור מאוד של שימוש לא-ראוי של דרכונים איריים, ושלא ייחסו את זה לתגובה לאף תקרית בינלאומית אחרת. הוא יתזמן את ההודעה שלו על השימוש הבלתי-הולם בדרכונים בהתאם".

לדברי העיתון, בשגרירות עובדים שני קציני ביטחון ישראלים, והשגריר ציון עברוני מודע לכוונת הגירוש. בריטניה ואוסטרליה כבר גירשו אנשי מוסד ישראלים ששירתו בשגרירויות הישראליות בלונדון ובקנברה, בתגובה לשימוש בדרכונים בריטיים ואוסטרליים מזויפים במסגרת חיסול מבחוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully